VIATGE A VENÈNCIA

Un relat de: PERLA DE VELLUT
VIATGE A VENÈCIA

Aquell dia llunyà, estan treballant a telègrafs, van enviar un comunicat a l’oficina per a tothom qui volgués fer un viatge als carnavals de Venècia.
Venècia sempre ha estat una ciutat molt històrica i interessant per fer un viatge. Vam estar-hi set dies. Efectivament, hi vam anar la meua dona i jo. Fou molt entretingut, immensament interessant i a la vegada divertit.
En l’autobús que vam agafar, vam conèixer un tal Enguídanos, que ens va acompanyar tot el viatge. Una persona molt simpàtica i agradable.
En una altra parada de l’autobús, d’un altre poble, coneguérem un tal Ferran en companyia de la seua dona i així és com férem amistat.
“El guia de l’autobús ens va explicar detalladament que Venècia s’estén sobre una sèrie de 119 illes que emergeixen d’una gran llacuna que durant molt de temps va ser una gran oligarquia de dues-centes famílies, que en la primera meitat del segle XV els venecians van començar la seva expansió, i que els primers habitants vivien de la pesca i de l’extracció de sal”.
Una vegada que arribàrem a Venècia, vam accedir al Ponte dei tre Archi, el qual travessa el Canal de Cannaregio i es caracteritza per una estructura de tres arcs, dos laterals xicotets i un central gran. Allí férem un bon passeig. Quan vam entrar al Ponte delle Guglie vagarejàrem altres carrers, plens de gent disfressada; amb molt entusiasme, anàvem fotografiant-los.
En la Chiesa di San Leonardo vam veure moltes persones disfressades amb diversos abillaments que cridaven moltíssim l’atenció. Tot de gom a gom. Aquesta Chiesa és un edifici d’església situat al siestiere de Castello de Venècia, al nord d’Itàlia. L’església data del segle IX, d’arquitectura barroca.
Visitàrem més esglésies que eren precioses i d’admiració.
Encara en tinc a casa, de fotografies, en companyia d’aquestes persones que van conèixer.
Aquella setmana per Venècia fou molt engrescadora i distreta. Sempre la recordaré.


Autor: PERLA DE VELLUT

Comentaris

  • Villanueva de Castellón[Ofensiu]
    Antonio Mora Vergés | 14-02-2022 | Valoració: 10

    https://es.wikipedia.org/wiki/Villanueva_de_Castell%C3%B3n

    Tens feina per explicar coses del poble on vius.

  • Enyorança[Ofensiu]
    Antonio Mora Vergés | 14-02-2022 | Valoració: 10

    Prepara un viatge a Venecia

    Està clar que et va captivar.

  • Comentaris[Ofensiu]
    monicastone | 13-09-2021

    Gràcies

  • Excel.lent relat.[Ofensiu]
    unicorn_blanc_del_bosc | 01-09-2021 | Valoració: 9

    Encara que no especifiques, jo suposo que el relat és real.

    Es un relat agradable, engresador, ben esrit i animat. Felicitats.

    Les descripcions de llocs suposo que són reals.

    M'has fet passar una bona estona, tot i que potser no hagués sobrat una mica més de longitud al relat. Diuen que res és perfecte....

    Salut i ens veurem per aquí!!!!

  • Comentari [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 31-08-2021

    Agraeixo, PERLA, el teu comentsri sobre El Mirall, un bon aliat.
    Per cert, potser haig de donar gràcies per triplicat.
    Has escrit tres vegades.
    Salutacions, Joan

  • Un bon record[Ofensiu]
    brins | 29-08-2021 | Valoració: 10

    Un relat senzill, però entretingut. Refresca la memòria de com és Venècia.

  • Fotos.[Ofensiu]
    SrGarcia | 28-08-2021

    Només em falten les fotos de les màscares del carnaval.
    He estat unes quantes vegades a Venècia, però a la meva dona no li agrada i no hi vol tornar. Jo li dic que deu ser de les poques persones del món a qui no agrada Venècia.
    Un relat simple i senzill, una bona evocació d'aquesta meravellosa ciutat.

  • Bella imatge[Ofensiu]
    Marnusa | 27-08-2021 | Valoració: 10

    Moltes gràcies per aquest preciós relat Perla de Vellut. Mai he estat a Venècia, però la cura dels detalls i l'afecte amb que transmets aquests bonics records, m'ha dibuixat una bella imatge.

    Saluracions,
    Marnusa

  • Agafar el vol [Ofensiu]
    Miquel Seguí Cases | 26-08-2021

    Personalmente m'agrada anar de viatge!
    Coneixer i descobrir coses, com aquest marevellos relato!
    Gràcies Rafel

  • Agafar el vol [Ofensiu]
    Miquel Seguí Cases | 26-08-2021

    Personalmente m'agrada anar de viatge!
    Coneixer i descobrir coses, com aquest marevellos relato!
    Gràcies Rafel

  • El temps passa molt de pressa[Ofensiu]

    Déu nidó! Als trenta encara es pensa que queda molt per fer.... Així és la vida, Rafael. Per cert, tens nom de pintor renaixentista.
    Mil abraçades,

  • Records agradables[Ofensiu]
    Helena Sauras Matheu | 26-08-2021 | Valoració: 10

    Quedar-se amb els records agradables i amb els detalls d'un viatge com aquest per poder contar-los, és de una gran intel·ligència. Mentre els revius a l'escriure, és com si tornessis a viatjar. Frueix de nou al rellegir-los...
    Una gran abraçada amistosa.
    Per cert, Venècia és màgica.

  • Comentari [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 26-08-2021

    Gràcies. Salutacions.

  • Ganes de repetir[Ofensiu]
    helenabonals | 26-08-2021

    A "La mort a Venècia" es diu que Venècia és un lloc molt exòtic on anar de vacances, val molt la pena. Jo també me'n recordo molt de quan hi vaig anar als setze anys!

  • Venècia[Ofensiu]
    Atlantis | 25-08-2021

    Llàstima que segons m'han dit, ara sembla un decorat. Venècia em va agradar, sobretot els carrerons i els voltants del mercat que feien la ciutat més habitable. També la plaça sant Marco, prenent un cafè i escoltant música.

    Un bon record,que ens has fet recordar als nostres.

  • Comentari [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 25-08-2021

    Correcció.
    Interessant relat.
    Motiva les ganes de conèixer Venècia.

  • Comentari [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 25-08-2021

    Interesa interessant Relat....
    Motiva les ganed de conèixer Venècia.

  • IMPORTANT: LAPSUS EN LA PRIMERA LÍNEA, en la que diu: [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 23-08-2021

    Aquell dia llunyà, estan treballant a telègrafs,...
    deu de dir:
    Aquell dia llunyà estant treballant a telègrafs...

    Un xicotet lapsus.

  • Bons records![Ofensiu]
    llpages | 22-08-2021 | Valoració: 10

    Jo també he reviscut la meva estada a Venècia! Un relat que cuida els detalls en tots els aspectes, tant privats (els amics, per exemple) com públics (els monuments).
    Bon feina, Perla de Vellut!

  • Venècia[Ofensiu]
    Prou bé | 22-08-2021


    Enhorabona per un viatge tan reeixit! M'has fet reviure records, encara que no era carnaval! Amb total cordialitat

Valoració mitja: 9.86