VES, QUE VE LA INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL...

Un relat de: jomagi
Com pot ser que tot allò tant dat i beneït ara decau o decaurà escandalosament...

Intel·ligència Artificial ?!... De que conys ens serveix tota aquesta ximpleria... Si ens estem matant com a xinxes... d’altres passant gana i d’altres com qui diu tocats del cap fotent-nos ansiolítics a rebentar...

Com pot ser que en qüestió d’anys tot hagi canviat tant?...

Com pot ser que estiguem com estem?

Que collons busquen... La perfecció?... La ‘literariedad’ personificada?...

Dimonis... si d’aquí quatre dies tots serem serenes closques.

Tots, totes deixarem de ser aixelles humides per ser caps secs o cendres espargides...

M’agradaria tant viure en l’any del 1768... del segle XVI; per poder gaudir d’aquelles xicotes fadrines jovencelles:

“Entre las tals donsellas guañaba en boniquesa de cara y talle primet cos, contundent de cames, una filla de casa Marudell, a la vora del camí Nou, molt cerca del nou hostal del Garrofer, Portaba aquella Dulcinea del Toboso, si vull usar dels mateixos termes de don Quixote de la Mancha, però ab més propis, dita joveneta, gipó de vellut de cotó violat, o de color de pansa, que se li ajustava mirabiliter a son cos de minyona de uns 16 anys o menos; duia red en son cap, encarnat, que li tapava lo clatell, ab sa borla llarga y primorosa fis la cintura de violoncel...
Vestia faldilla de bions bermells y blanchs. Y per tenir molt rossa sa cabellera, cara bonica y ballar molt pausadeta i suadeta, era casi sin par de las concurrentes, més boniques de la plaza...”

Que se’n ha fet d’aquella meravellosa donzella?...

****

*”Calaix de Sastre”. 1746-1819. Rafael d’Amat i de Cortada. Baró de Maldà i Manadell.



Comentaris

  • Vés que...[Ofensiu]
    Prou bé | 13-03-2023

    Viu i no t'atabalis! Encara ara podem fer la nostra. No sé per quant de temps, però mentre duri...
    Amb total cordialitat k

  • Adéu a les màquines.[Ofensiu]

    Havia sentit : cintura de vespa, cintura de rellotge d'arena, però mai "cintura de violoncel", que expressiu!. Aquest escrit del rector de Vallfogona malgrat alguns castellanismes és un tresor de la nostra llengua. Doncs sí! La intel·ligència artificial ens és molt pràctica, però alhora és d'allò més deshumanitzadora ... , és així i així ha d'ésser. Però no oblidis pas estimat soci de RC, que tot és transitori i que arribarà el dia que les màquines desapareixeran tal com les concebin avui dia. Aleshores nosaltres haurem desenvolupat tots els potencials mentals que ens permetrà suplir a la màquina .és sofisticada.

  • I si...[Ofensiu]
    llpages | 04-03-2023

    una cosa no treu l'altra? La vida és caleidoscòpica, i arribem al que ens interessa, tria i deixa triar.