UN POC

Un relat de: Fidel Gangonells i Borràs
*NOTA PRÈVIA*

Hom pot pensar fàcilment que aquest poema, "Un poc", neix de la influència de la "Tirallonga dels monosíl·labs" de Pere IV. Però no és pas així. De fet, quan el vaig escriure no havia llegit mai l'esmentat poema del poeta de Sabadell.

UN POC

Dona’m un poc, un poc de tu, un poc
de tot. Un poc d’amor, un poc de bes,
un poc del cor, un poc del cos. Un poc.
Un poc no xic, un poc ben gros, que un poc
és poc parlant de tu, i sols de tu.
Dona-m’ho tot, que tot ho vull, el tot
de tu. I jo et daré un xic de mi,
no tinc res més, mes tot és teu: del tot!

Fidel Gangonells i Borràs

Comentaris

  • Està bastant bé[Ofensiu]
    histories_medievals | 27-05-2023 | Valoració: 8

    Em sembla un bon poema, a més que simpàtic, tot i que una miqueta curt, ¿seria impensable allargar-lo? En tot cas, felicitats pel poema, i t'animo a seguir literàriament avançant, Fidel.

  • Un poc de tu.[Ofensiu]

    Tot temps em plau fer ús de mots curts. Un poc és molt i molt bell! Sort!

  • M'ha agradat...[Ofensiu]
    llpages | 25-05-2023 | Valoració: 10

    la gradació del poema: del poc al tot final. I estic convençut que aven Pere Quart també li hauria agradat. Enhorabona, Fidel!

  • Un poc i prou[Ofensiu]
    Cesca | 25-05-2023 | Valoració: 9

    No cal tot. Amb poc n’hi ha prou. Sí. Amb un poc de tot n'hi ha prou.
    Fantàstic.

  • Un poc....[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 25-05-2023

    que significa tot. Un poema amb molta musicalitat que transmet alegria i sensibilitat.

    Preciós Fidel.

    Cordialment.

    Rosa.

  • Com a molts [Ofensiu]

    Crec que gairebé a tots ens ha passat algun cop com a tu.
    No caiguis en el desencís, més aviat en la joia que el poema s'ho val.
    Felicitats pel poema

    Cordialment

  • el recorda [Ofensiu]
    Atlantis | 25-05-2023

    Sí el recorda. Ben trobat. A vegades a mi també m'ha passat que he escrit un poema o una imatge i posteriorment l'he trobat amb algun altre poema que no havia llegit mai.

    Això deu voler dir que la ment humana utilitza idees i recursos semblats.

    Coincidir amb un dels grans també agrada.

    El poema és molt maco, amb molt ritme i per recitar en veu alta. ( la llengua catalana possibilita fer poemes així perquè té molts monosíl·labs)

Valoració mitja: 9