EL FORRELLAT

Un relat de: Fidel Gangonells i Borràs
EL FORRELLAT

El tou dels dits duu pintat el record
del tacte dolç de la pell en nuesa,
aquell vellut suau que m’agradava,
que em feia viure entre glops de follia.

Em veig les mans tremoloses i blaves,
a mig camí del fred al crematori,
i en cada dit reviu la seva cara
amb un somrís que avui sembla cruel.

M’han atrapat els anys de la vellesa
on els records no sé si em fan bé o mal.
Serà millor que es tanqui prest la porta,
que el forrellat faci el darrer grinyol.

Fidel Gangonells i Borràs

Comentaris

  • Rovell de ferro[Ofensiu]

    Cal posar oli al forrellat per tal que no grinyol pasi... Els anys no passen debades... Cal viure en el present.Els records amb el temps també es rovellen i passen pel cap grinyolant com una mena de pel·licula en blanc i negre i en ocasions també muda. M'ha colpit el teu poema, pel que dius i com ho dius! Un poema per a emmarcar ....

  • Moltes gràcies, Rosa pel teu interès.

    Estic bé, perfectament.

    Per diferents aspectes vaig deixar de compartir poemes, però no pas per res que hagi de generar preocupació.

    Tot amb tot, tal com he dit més amunt, el teu interès és un detall que valoro molt.

    Salutacions

  • Moltes gràcies, Rosa pel teu interès.

    Estic bé, perfectament.

    Per diferents aspectes vaig deixar de compartir poemes, però no pas per res que hagi de generar preocupació.

    Tot amb tot, tal com he dit més amunt, el teu interès és un detall que valoro molt.

    Salutacions

  • Tot bé?[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 01-12-2023

    Hola Fidel, disculpa el meu atreviment, però de sobte has desaparegut i trobo a faltar els teus poemes. Només espero que no sigui per cap motiu que et trasbalsi.

    Una abraçada.

    Rosa.

  • Forrellat encara no[Ofensiu]
    Prou bé | 11-09-2023

    El forrellat es tanca tot sol, un dia, i no cal que l'ajudem!
    Bon i amarg (?) poema.
    Amb total cordialitat

  • Bona descripció [Ofensiu]

    Descrius els records de la gent gran molt poèticament, però tan de bo sàpigues gaudir d'aquests records tan dolços i aquest forrellat trigui a tancar-se per sempre més.

  • Els records a través del temps. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 05-09-2023 | Valoració: 10

    Molt ben explicat, el pas del temps. Està clar que la vida no para i la vellesa aplega sense adonar-nos-en. El pas del temps no para. Té una rítmica molt ben encertada.
    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT

  • Decassílabs[Ofensiu]
    aleshores | 04-09-2023

    M’agrada la mètrica del decassilab.

    I entenc prou bé el pas dels anys, que dieu: “Que ens fa rics en records i pobres en allò que vindrà”. Però tenim temps. Temps de no avorrir-nos.

    El que relato pot ser imaginació, però ès el que vaig interpretar en el llenguatge no verbal de la parella.

  • El principi i la fi[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 03-09-2023 | Valoració: 10

    Quin poema més encertat, tant en el continent com en el contingut. Trist, melancòlic, però autènticament real com la vida i la mort.

    Excel.lent Fidel.

    Rosa.

  • Llei de vida[Ofensiu]
    llpages | 03-09-2023 | Valoració: 10

    Uns encertadíssims versets sobre el pas dels anys i la vellesa al final del cicles. També podem veure l'ampolla mig plena i pensar que no tothom pot completar el cercle, que arribar a poder tancar el forrellat és una sort que no tots poden contar-ho. Enhorabona per un poema tan inspirat.

Valoració mitja: 10