UN LLIBRE ES UN TRESOR

Un relat de: montserrat vilaró berenguer
L´ estiu dels meus onze anys vaig tenir l'aventura més gran de la meva vida. Al costat de tres acompanyants vaig viatjar en un globus anomenat Victòria. Érem el doctor Fergusson, en Dick , Joe i jo, una nena somiadora d'un poblet de l'interior de Catalunya.

Junts vàrem gaudir de paisatges meravellosos, vàrem contribuir a la salvació d'un missioner assetjat per tribus d'Africà. Vam viatjar per damunt de les Cascades Victòria, jo podia sentir la remor de l'aigua aquell brogit endimoniat de les forces de l'univers l'aigua m'esquitxava la cara, mai havia vist meravella igual que les Fonts que diuen són del Nil, el riu sagrat dels Faraons . Per una nena fantasiosa el fet de buscar aigua i menjar fins a trobar un gran Oasis va ser una mica fort , més l'aventura era massa bonica per no tenir por ni pensar en res més. Sobrevolant el llac Victòria vaig fer com els meus companys, ens vam enganxar a la xarxa ,no podíem perdre el nostre mitja de transport. Tot i així no hauríem acabat bé de no ser per uns soldats francesos amb la seva llanxa ens vàren salvar.

Cinc setmanes va durar el meu viatge, cinc setmanes dins l'història de Juli Verne, per mi va ser un viatge de marevelles. Un dia amb pesar vaig tancar el llibre on hi havia un bonic globus a la portada , el vaig agafar i el vaig tornar al seu propietari el senyor Manel.

El vaig trobar a casa seva envoltat del telescopi, els llibres i escoltant com sempre amb el gramòfon les Gymniopédies de Satie. Va somriure i va dir : Ja veig Mina que has gaudit de valent, el llibre t´el regalo a canvi vine avui a veure la posta de sol , estaves tan enfeinada que ho hem deixat una mica en suspens oi?. Més no hi fa res, viatjar en globus bé s'ho val. Tots haurien de viatjar amb ell una vegada a la vida. Per cert Mina, ja els vas ensenyar les Constel.lacions?. En el meu viatge fa temps vam tenir eclipsi de Lluna i tot va dir. Guarda el llibre és un tresor, no oblidis mai això menuda.

Comentaris

  • Una bona aventura[Ofensiu]
    Materile | 21-03-2017 | Valoració: 10


    Un relat magnífic que has sabut construir d'una manera àgil i entretinguda. Una bona idea basada en un famós llibre de Jules Verne. M'ha encantat!
    Una abraçada,
    Materile (Maria Teresa Galan)

  • Viatjar[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 17-03-2017 | Valoració: 10

    Viatjar d'aquesta manera és fantàstic, alimentador pel cervell. Juli Verne era un mestre que escrivia sense haber-se bellugat mai massa. I el teu estil personal li afegeix un polsim de màgia. Una forta abraçada, Montserrat!

    Aleix

  • Llegir[Ofensiu]
    aurora giménez padilla | 16-03-2017 | Valoració: 10

    Llegir és viatjar, somiar, viure altres vides.
    M'ha agradat, el teu relat.
    Fins aviat.

  • Els records![Ofensiu]
    Guiomar | 16-03-2017

    ja ho crec Montserrat, sense records i sense llibres, què seria de nosaltres!
    M'ha agradat molt el teu relat i coincidir una mica en el tema!

  • Molt bonic[Ofensiu]
    Ibeth | 13-03-2017

    Un relat entrenyable. Crec que qui mes qui meny es pot sentit identificat amb la petita Mina

  • M'ha agradat[Ofensiu]
    Edgar | 13-03-2017

    Fantàstica aventura. Molt ben trobada

  • Excel.lent relat. Gràcies.[Ofensiu]
    unicorn_gris | 12-03-2017 | Valoració: 9

    M'ha agradat molt el teu relat i la barreja de fantasia i realitat que viu aquesta noia i el seu llibre. Trobo que tens molta imaginació. Espero que ens expliquis més relats d'aquesta nena en altres llibres... o d'una dona llegint llibres no tant benèvols.

    Una abraçada!!

  • M'ha ...[Ofensiu]
    Bonhomia | 12-03-2017 | Valoració: 10

    ... semblat un relat per a reflexionar, a mi. Hauríem d'aventurar-nos més, en aquesta vida. Diuen que, abans de morir, la gent s'arrepenteix de tot el que no ha fet. Bon relat.


    Sergi : )

  • un relat molt bonic[Ofensiu]
    Endevina'm | 12-03-2017

    La literatura bona ens fa volar, amb globus o sense, bona història Mina!

  • Bon relat[Ofensiu]
    Karin | 12-03-2017 | Valoració: 10

    Un llibre on el viatjar amb el pensament resulta bonic. Bons rècords Mina

Valoració mitja: 9.86

l´Autor

Foto de perfil de montserrat vilaró berenguer

montserrat vilaró berenguer

464 Relats

1635 Comentaris

324458 Lectures

Valoració de l'autor: 9.89

Biografia:
Tota la meva vida he sigut lletraferida. M'agrada molt escriure, perquè
a dins meu està ple d'històries i tinc com una necessitat d´explicar-les
Per mi és un plaer compartir somnis i pensaments amb qui tingui la paciència de llegir i procurar entendre els meus humils escrits ,fets amb tot el meu cor. Moltes gràcies per la vostra gentilesa.