UN GOS SORPRENENT

Un relat de: PERLA DE VELLUT


UN GOS SORPRENENT
(MICRO-CONTE)


Caminava pel meu barri, un animal que quasi no lladrava; era de color gris i, tan com el seu amo, com ell, s’alimentaven de les deixalles dels contenidors; tanmateix, estava gros i llustrós, més que el propietari.
Però, una nit serena d’estiu, començà a ulular; i jo, que dormia amb la finestra oberta, em va despertar el seu udol i, després de comprovar que el gos del Pere anava inquiet, vaig cridar l’atenció del seu amo, que dormia en un banc a la llum de la lluna; el qual em va dir que la gossa ululava perquè li havien llevat els seus cadells i després, es va posar a dormir com una beneïda: “Quin despisti el meu!”. Vaig pensar: “No hi havia caigut de que era femella”. Tanmateix, com no deixava de ulular, vaig eixir al carrer per a llançar-li una pedra, però vaig retenir la meua intenció, després de contemplar que estava alletant a un xiquet acabat de nàixer, el qual, el Pere l’havia trobat al vestíbul d’una porta i es va estranyar moltíssim i com era un pobre beneït... se’l va emportar al parc on ell i la gossa passaven la nit.
Açò va ser el més curiós incident de la gossa que tant de temps veia passejant tantes vesprades amb companyia del Pere, un home que al meu parèixer ja no tenia ni casa ni benefici. Sens dubte que en el món dels vagabunds sempre ha estat i seguirà existint pels anys. I aquesta gosseta que li acompanyava sempre, era la seua millor amiga íntima.


PERLA DE VELLUT


Comentaris

  • Richy_llibres | 11-11-2023

    sort que no li has tirat la pedra...

  • Els animals son millors que moltes persones, oi?[Ofensiu]
    Antonio Mora Vergés | 23-09-2022 | Valoració: 10

    La teva visió d’una “ continuïtat creixent “ de persones pobres, com el Pere, dissortadament ha estat profètica.

  • Un conte molt avellutat. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 07-02-2021

    Bona vesprada Helena Bonals, gràcies pel teu amable comentari, on em dius que és un conte molt avellutat. M'alegre de que t'haja agradat.
    Saluts i abraçades.

  • Un conte molt avellutat[Ofensiu]
    helenabonals | 07-02-2021 | Valoració: 9

    És molt tendra, aquesta història! Però mira que voler tirar-li una pedra, pobre animal! ÉS que es fan pesats, a vegades, els gossos. La criatura també devia plorar.

  • Un bon rècord... felicitats!![Ofensiu]
    cuidador_d-ossets | 31-01-2021

    Perla de vellut (em pregunto què vol dir "vellut"), veig que has obtingut 17 comentaris, dos d'ells meus. Et felicito, aconseguir això no és fàcil. Salutacions!!

  • Quin relat més agradable!![Ofensiu]
    cuidador_d-ossets | 31-01-2021 | Valoració: 10

    Bon dia, Perla de Vellut,

    Respecte al teu preciós conte, encara que no l'he entès tampoc al 100%, m'ha semblat un relat molt bonic.

    Aquesta gossa tant afectuosa amb els seus cadells i el "cadell" humà, fan pensar en lo bonic que és, quan és sincer, l'afecte.

    M'agrada molt el teu relat, penso que quan una mare, encara que sigui una gossa, vol donar afecte, el dóna sincerament.

    Gràcies pels teus comentaris al meu conte Osset de Peluix. De fet, em sembla molt probable que aviat els administradors em publicaran un article nou que ja he proposat...

    Salut i força al canut!!

  • guaaau guauuuuu [Ofensiu]
    Miquel Seguí Cases | 27-01-2021 | Valoració: 10

    Pobra gent la que viu al carrer, quina vida!
    No sé si serà culpa seva o no... en fin...
    Moltes històries hi ha al món i molt tristes!
    Molt bon relat el de la gossa!
    Salut

  • La vida al carrer[Ofensiu]
    Montseblanc | 27-01-2021

    El teu relat és una mirada al trist món de la vida al carrer, dels sense sostre, persones i animals, que viuen una existència precària al marge de la nostra realitat.

  • El poeta | 22-01-2021 | Valoració: 8

    Amic Rafael:

    El teu relat em recorda dos poemes meus titulats "Un gos abandonat" i "El captaire". És una història tendre.No sé si és real, però això demostra que ets sensible vers les necessitats del altres.
    A propòsit, sento curiositat del teu pseudònim de "Perla de Vellut".¿Com va ser?
    Gràcies una vegada més per tenir-me entre els preferits.
    Una forrta salutació.

  • El poeta | 22-01-2021 | Valoració: 8

    Amic Rafael:

    El teu relat em recorda dos poemes meus titulats "Un gos abandonat" i "El captaire". És una història tendre.No sé si és real, però això demostra que ets sensible vers les necessitats del altres.
    A propòsit, sento curiositat del teu pseudònim de "Perla de Vellut".¿Com va ser?
    Gràcies una vegada més per tenir-me entre els preferits.
    Una forrta salutació.

  • El poeta | 22-01-2021 | Valoració: 8

    Amic Rafael:

    El teu relat em recorda dos poemes meus titulats "Un gos abandonat" i "El captaire". És una història tendre.No sé si és real, però això demostra que ets sensible vers les necessitats del altres.
    A propòsit, sento curiositat del teu pseudònim de "Perla de Vellut".¿Com va ser?
    Gràcies una vegada més per tenir-me entre els preferits.
    Una forrta salutació.

  • Gràcies Aleix de Ferrater [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 20-01-2021


    Gràcies Aleix per la teva visita i el teu amable comentari al meu relat, on em dius que és PROXIMITAT. M'alegre molt de que t'haja agradat.
    Saluts i fins a l'altra.

  • Proximitat [Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 20-01-2021 | Valoració: 10

    Un relat ple d’humanitat, on la proximitat fa que el lector s’hi senti molt proper. És una escena molt quotidiana, que tu has vestit amb tendresa. Una forta abraçada.
    Aleix

  • Comentari: Gràcies Naiade: [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 20-01-2021

    Gràcies Naiade, per la teva visita i el teu amable comentari, on em dius que el meu relat és "molt tendre". M'alegre de que t'haja agradat.
    Saluts i una forta abraçada...
    PERLA DE VELLUT

  • Tendre[Ofensiu]
    Naiade | 20-01-2021 | Valoració: 10

    Un relat molt tendre del que podria ser real, en un barri qualsevol de qualsevol poble o ciutat. M'ha agradat aquest punt de romanticisme en els personatges

  • Gràcies Sr.Garcia: [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 20-01-2021


    Gràcies SrGarcia, per la teua visita i el teu amable comentari, per al meu relat "Un gos sorprenent". Sí, cert, tot el que em dius és així.
    M'alegre de que t'haja agradat.
    Saluts i cuida't...

  • Gràcies Neus Marín Cupull...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 20-01-2021


    Gràcies Neus, perla teua visita i el teu amable comentari, on em dius que en el meu Relat de "Un gos sorprenent", em dones felicitats. M'alegre de que t'haja agradat.
    Una abraçada i fins a l'altra...

  • Èpica del carrer.[Ofensiu]
    SrGarcia | 20-01-2021

    Com l'Atlantis, jo també he pensat en Ròmul i Rem, els fundadors de Roma.
    La història em sembla entranyable. Els temps moderns fan que el fet que descrius quedi molt lluny de l'èpica dels temps antics. Ara, segur que els serveis socials es farien càrrec del nen molt aviat. Abans, el trinxeraire, la gosa i el nen haguessin fet una família ben especial.

  • Felicitats, Perla[Ofensiu]
    Neus Marín Cupull | 20-01-2021

    M'agrada la teva decisió de fer relats curts. És ben cert que els que feu poesia us és més fàcil transmetre en prosa. I la història és molt maca. Però el més important per a mi és que la teva veu com a escriptor segueix sortint tant en poesia com a relat curt.
    Enhorabona, pel teu relat
    Una abraçada,
    Neus Marín

  • Gràcies Atlantis: [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 19-01-2021


    Gràcies Atlantis per la teva visita i el teu amable comentari per al meu poema "Un gos sorprenent", on m'expliques que és com "Lluperca", la lloba de Roma.
    Doncs no hi havia pensat en això. Simplement he fet el relat com m'ha eixit i res més. A més a més, ja fa temps que el tinc fet i encara no m'havia posat a editar-lo.
    M'alegre de que t'haja agradat.
    Saluts i una abraçada,


  • com LLuperca?[Ofensiu]
    Atlantis | 19-01-2021

    El teu relat m’ha portat a Luperca la lloba de Roma, que segons la mitologia va alletar a Ròmul i Rem. O a Mowgli que va ser criat entre els llops...Potser l’instint de mare existeix en totes les criatures com aquesta gossa que descrius.

    Veig que ara et dediques a escriure relats en prosa. Pels que acostumem a escriure poesia crec que ens és més difícil, però ànima per la teva decisió!!!.

Valoració mitja: 9.22

l´Autor

Foto de perfil de PERLA DE VELLUT

PERLA DE VELLUT

144 Relats

2639 Comentaris

112096 Lectures

Valoració de l'autor: 9.85

Biografia:
Soc Rafael Molero Cruz. Vaig nàixer a Cuevas de San Marcos (Màlaga), el dia 22 d'agost de 1953.
M'ha agradat sempre llegir molt i compondre poesia.

llamprmc@gmail.com


Rafael