Troba'm aquí

Un relat de: franz appa

Troba'm aquí.
Perquè no és veritat que tot cessarà.
No, veuràs: cessarem tu i jo,
cessarem ambdós, partirem,
i aquest avui que ens fa compartir
aquesta remorosa xarxa.
Però no cessarà
l'entrellat de veus i d'anhels,
i els intricats fils que l'ordeixen.
Perviurà, sí, almenys això.
I encara més:
potser restarà un tornaveu,
un rastre, per feble i lleu que sigui,
una mena de remota ressonància
de les paraules desesperades i clares
que hem anat escampant
aquí mateix.
Aquí, on em trobaràs,
on t'espero,
pacient, dúctil,
partícula de l'etern.

Comentaris

  • Fantàstic[Ofensiu]
    Queca | 17-11-2008 | Valoració: 10

    Moltíssimes gràcies nin, pel teu comentari, i per aquest relat, que també he volgut creure que anava per a mi...

    Una forta abraçada, i mil i un somriures!!

    (Per cert, em fascina trobar-te per aquí...)

  • Som al mateix lloc[Ofensiu]
    deòmises | 18-03-2008 | Valoració: 10

    On poder crear i donar a conèixer, deixant a banda les valoracions i els amiguismes. Franz, et cedeixo el meu lloc, satisfet, perquè em trec el barret cada cop que tinc ocasió de llegir-te sigui comentari o creació.

    Gràcies, sincerament, d.

    (PS: puc fer-te arribar tota la discografia d'Apocalyptica. Encara que gran part de les melodies pots trobar-les a www.youtube.com (el títol de la peça és entre parèntesi). Digues-me quelcom al respecte. Tens el meu mail a la bio)

  • Doncs, ben trobat![Ofensiu]
    Clar de lluna | 25-02-2008

    Me'n prenc la part que em toca com a relataire!

    Crec que poca cosa queda a dir-te amb tots els comentaris que t'han fet!

    Una abraçada!

    P.D: gràcies pel teu comentari i la teva cançó, tot un regal!

  • F. Arnau | 03-12-2007 | Valoració: 10

    Moltes gràcies! per la part que em pertoca...
    He llegit el teu comentari al poema "Esclat" de Unaquimera i et dic el mateix.
    Espere seguir llegint-te i comentant-te.

    Una abraçada!

    FRANCESC

  • Gràcies[Ofensiu]
    megane | 29-11-2007 | Valoració: 10

    Gràcies per aquest poema, el primer teu que llegeixo.
    Jo ja sóc relataire, m'han publicat dos poemes i m'han invitat a participar en un Repte poetic visual. Llegeixo, comento i vull aprendre, necessito llegir molt autors com tu.
    Enhorabona per com ho fas.
    m

  • Aquesta remorosa xarxa...[Ofensiu]
    ginebre | 26-11-2007

    et trobo aqui...
    jo també veig tot això de RC com una gran obra col.lectiva, bifurcada en braços extensos... però hi ha un centre, potser encara indefinible, no anomenat potser...
    o una xarxa de nusos i centres remorosos ells esfilagarsats, com neurones que cerquen la connexió, la sinapsi, l'espurna saltadora, la química exacta fluïda...
    i això i allò i allinllà...la recreació
    moltíssimes gràcies!
    gin

  • I a sobre...[Ofensiu]
    dacar | 23-11-2007

    també tens mà per la poesia...

    Tens molta imaginació i traça per plasmar imatges ben evocadores. Un plaer llegir-te.

    (Aprofito per agrair-te el comentari al meu darrer relat: de vegades guanyen més amb els comentaris que per sí sols... Allò del "material magmàtic" és...)

  • pour...[Ofensiu]
    Lolita | 21-11-2007

    toute l'eternité.

    l'he llegit, però no tinc temps de comentar, ja em perdonaràs...

    petonets!

    ja m'hi passaré quan disposi de llibertat :D

  • Que ens sobrevisquin les paraules...[Ofensiu]
    Anagnost | 18-11-2007 | Valoració: 10

    Ens deim que escrivim per escriure, però al final tots esperam que les paraules ens sobrevisquin. Per cert: quantes i quantes n'hem vessat, de paraules, per a reflexionar sobre aquest fet, sobre l'esperança que el poema arribi a altres cors, enllà del temps i l'espai.
    Bellíssim final:
    "Aquí, on em trobaràs,
    on t'espero,
    pacient, dúctil,
    partícula de l'etern."

    I, tot plegat, un excel·lent poema.

  • Ens trobem[Ofensiu]
    Unaquimera | 17-11-2007

    Partícules de l'etern…
    partícules que ara mateix comparteixen un mínim d'espai gegantí:
    mínim en comparança amb l'univers,
    gegantí per un altre costat en possibilitats d'encontres que s'hi poden donar, d'espurnes de satisfacció que s'hi poden provocar, de miratges de soledats menys esclaves de circumstàncies, distàncies, situacions personals...
    IMMENS pel que fa a la quantitat de paraules i calius amb els quals podem deixar estela ( feble, lleu i bella ) en aquest mar abans de sortir a navegar per l'oceà de l'etern.

    T'envio una abraçada de les que duren i duren,
    Unaquimera

  • Ací i ara[Ofensiu]
    Dolça Parvati | 15-11-2007

    Més que un elogi de l'etern, em sembla un elogi de l'ací i de l'ara. Al capdavall, l'esdevenidor només es pot interpretar des del present.

  • xapó!!, i... benvingut!!![Ofensiu]
    teresa serramià i samsó | 15-11-2007 | Valoració: 10

    Felicitats pel "col.lectiu antiartistes..., per l'art
    sense : compra-vendes.

    És una autopia prou seductora. Felicitas!!

    sense autopies, la vida seria un "anar fent" insoportable.

    una braçada franz appa. Gràcies pel comentari
    i per està per aquí encenent focs en mig del glaç. Una abraçada!!

  • Aquest...[Ofensiu]
    Bonhomia | 14-11-2007

    ...relat em fa sentir petit. Jo crec que la vida és per sempre, que si morim no hi ha res, per això mateix. Però d'altra banda crec en incògnites que encara no ha descobert la nostra "ciència", i que estem molt poc informats sobre el que és la vida en aquest "univers".


    Sergi

  • una remota ressonància[Ofensiu]
    Antoni Casals i Pascual | 13-11-2007 | Valoració: 10

    certament, al final quedarà allò que ens fa de lligam, com si fos una mena de cordó umbilical que ens és vincle amb "els altres", aquells que miren/mirem, llegeixen/llegim, opinen/opinem.
    Tota una declaració de principis que podem assumir col.lectivament, fins i tot per a quan "deixem de ser aquí".

  • Marta | 11-11-2007

    No fa molt de temps que hi soc pero desitjo poguer-nos trobar aqui i tenir la capacitat de compartir tots aquets moments que uns i altres fem importants.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de franz appa

franz appa

150 Relats

933 Comentaris

167706 Lectures

Valoració de l'autor: 9.90

Biografia:

Franz Appa és membre del Col·lectiu d'Antiartistes, que agrupa diversos autors compromesos amb l'art no professional.
Podeu saber-ne més al bloc antiartistes

Una part de les narracions publicades a RC, estan sent compilades i ampliades al web Històries de Tavanne , un projecte narratiu dinàmic i en evolució constant.

El Col·lectiu ha publicat també un manifest. . El podeu llegir complet a manifest antiart
Heus aquí un extracte:

(...) l'art i l'artista que proposem hauria de desprendre's de la professionalització i del reclam dels intermediaris que valorin i pregonin el seu art. En el domini de la utopia, es tractaria de pensar un món on cadascú podria obtenir les seves necessitats de subsistència pel sol fet de la seva existència, i per tant s'alliberés de la necessitat de guanyar-se el dret a la pròpia existència. En un món de la utopia marxista, doncs, no caldrien reconeixements ni professionals de l'art, ja que la dedicació sense retribució seria factible.
En l'actual món globalitzat, queden espais per a la creació artística no mercantil? Queda una possibilitat de democràcia a l'art -un art on la majoria creï i l'artista sigui un igual entre iguals? La sospita és que cada cop hi ha d'haver més marges i racons on la força del mercat es fracturi i concedeixi camp a l'autèntica creació. L'evolució de les tecnologies de la comunicació -només cal pensar en internet, en efecte-, però també el cansament i avorriment de la massa davant el producte artístic que emergeix avui del mercat, fan pensar que no estem desbarrant sobre un horitzó hipotètic però irrealitzable. Més aviat ens fa pensar que estem apuntant al que hi ha de més fecund ja en el nostre immediat entorn.
En definitiva, estem proposant un art:
-No professional, és a dir, creat per artistes que no en facin de la venda del seu producte el seu principal mitjà de subsistència
-Centrat en un medi d'intercanvi lliure de productes, fonamentalment gratuït, o en tot cas no dominat per intermediaris professionals del comerç
-Democràtic, és a dir, creat per una majoria envers una majoria.

Correu a: antiartistes@gmail.com