Som persones

Un relat de: ITACA

Per una simple rialla, per una cançó que ens hagi fet emocionar, per ser tan sols nosaltres mateixos, perquè els somnis són mes fàcils de somiar, perquè les persones començarem a ser persones després de cridar que NO VOLEM ETIQUETES, pensem, caminem, estimem, cantem, ballem, potser de diferent manera, potser tenim diferents ideologies o creences, però darrere d'això amic meu, som persones, que lluitem per canviar, que volem estimar i ser estimats, darrere de l'etiqueta amb la ens identifiquin podran trobar la frase màgica amb la que volem fer-nos veure, tan important es la seva religió ? o del país on provingui ? sentim-nos duna vegada per totes d'on vulguem però respectem als que no pensen com nosaltres, respectem als creients i que ells ho facin amb nosaltres, no vull dintre d'uns anys contar contes als meus fills i veure com moren milers de nens en una guerra, no vull que m'identifiquin com a Catalana de forma despectiva, soc d'on soc, creure o no creure, però com tu amic ser somiar, se parlar, soc persona, darrere dels meus sentiments ideològics o religiosos només s'amaga una persona que des d'ara s'ho creu, i lluitarà per cridar als quatre vents el que pensa i estima, vols unir-te a viure ?

Comentaris

  • I és que estem...[Ofensiu]
    L'escriptor mediocre | 22-08-2005 | Valoració: 10

    envoltats de tants odis, marginacions i altres males passades que fins i tot, encara que ens repugni, nosaltres tambè em portat a terme en algun moment de la nostra vida... No es neix sent just i tolerant, són coses que s'aprenen amb els anys, i m'alegro que tu siguis una d'aquelles persones que ja ho ha apres. UI m'avergonyeixo tant de que encara hi hagi gent que no ho hagi apres i que mai ho aprendrà...
    M'alegro per tu
    Una abraçada, no t'aturis
    Juseph

  • Persones..[Ofensiu]
    Sareta_16 | 21-07-2005 | Valoració: 10

    del mateix univers.. no importa si som d'allà o més enllà. El simple fet de compartir el món...
    No importa el sexe, religió, ideologia, tothom és lliure de pensar i expressar el que vulgui però sempre amb educació i sense despreciar als demés.
    per això hem de riure de ningú, jutjar a una persona, no ridiculitzar... es poden dir les coses sense haver d'ofendre, i hem de borrar el ressentiment, l'odi i tots aquests sentiments negatius...
    Hem d'apendre a tolerar, a respectar, perdonar, compendre... cadascú té moltes coses a ensenyar i tantes coses hem d'apendre!I així poc a poc millorar com a persones!
    I sobretot estimem-nos tots!
    Aquest text ens deixa veure altre cop lo bona noia que arribes a ser... ^^ Wapa!
    I per acabar: jo m'uneixo amb tu a viure sense dubtar-ho Clarins!

l´Autor

Foto de perfil de ITACA

ITACA

122 Relats

334 Comentaris

141988 Lectures

Valoració de l'autor: 9.65

Biografia:


Itaca, petita Itaca

que lliures els camins

amb la sensibilitat

a frec de pell.

Que et corprenen instants

i et solquen la teva ànima

ja que ets tota emoció

i la teva veu clama

ajut per a comprendre

el patiment i el dolor

que et deixen amb la solitud

en el camí.

Aprendràs a viure

i et desitjo des del blau

que aquesta sensibilitat

que portes amarada al cor

no la perdis per res

durant la teva caminada.

Que no et posis cuirasses

que acceptis el patiment

com a llisó

sense repartir cap culpa

i esbrinar des de tu

a on t'equivocares.

Un dia potser ens separarem

del lloc on ara

tenim espai comú:

Et quedarà el poema

que et guarirà els instants

on no comprenguis res,

et portarà al moment

i et recordarà fidelment

quan d'aquell en sortires.

Això és el que he pretès

transformar els mots

en un record

perquè els dies de maror

i de temporal

trobis recer a una illa

que has assumit de nom.

(Josep Bonnín segura) gràcies.