SI FOS AHIR

Un relat de: MariaM
M’he despertat i tinc por d’obrir els ulls. Romanc quieta. M’estic entretenint, per tal de no obrir-los, els ulls i els pensaments. Romancejar és el que caldria; fer el ronsa, sense pressa per llevar-me, ni por pel que m’he de trobar avui. Els pensaments fan soroll en bellugar-se. És cert, perquè jo no en faig, no m´he mogut, no goso.
Tant de bo avui fos ahir, encara. Podria veure’t, abraçar-te, cantar-te.
La finestra gemega del maltractament que rep, el vent colpeja amb força. Trec el cap de sota els llençols; a través seu el cel sembla congelat. El contemplo, el cel. Contemplo, també, el meu dedins, el trobo absurdament buit i em fereix la buidor.
No vull aferrar-me als llençols, no em farà cap bé demorar més el començament d’aquest nou dia, feixuc. El temps, el d’ahir no el podíem aturar. Em llevo amb el dringar de les campanes; n’he sentit deu. Era, ho és encara, la nostra hora de conversa; ho deixava tot per tal de no faltar a la cita ni endarrerir el truc, per bé que últimament, ja no comptessis ni dies ni hores.
M’agradaria escapar-me ara mateix de tot això i tornar a casa; excepte, que ja sóc a casa.

Ara, sí!. Ja hi torno a ser. Hem estat allà. Ens hem pres el temps que necessitàvem pel comiat. És avui i a casa que he pogut parlar-te.
Ahir, però, vas despertar de debò. Dormies i, de matinada, creiem, vas despertar per mirar cara a cara al Pare, a la llum, a la vida plena, a l’enllà. Fou el traspàs, la trobada amb la germana mort; un despertar dolç i en silenci, tal com tu sempre havies volgut.
No te n ‘havia parlat i t’ho devia.

Comentaris

  • Buidor[Ofensiu]
    Prou bé | 19-07-2021

    No és un topic, aquesta buidor només s'omple amb els bons records que ens deixa la persona estimada quan mor. Costa molt acceptar el mai més, el mai més tot el que compartíem...Un relat amb molt sentiment i realisme amb els que em sento reflectida. Amb total cordialitat

  • un sentiment de buidor[Ofensiu]
    MariaM | 25-05-2021

    Gràcies per compartir. Potser és això el que donar sentit al que escrivint.
    MariaM

  • Com afrontar...[Ofensiu]
    MariaM | 25-05-2021

    Gràcies per haver-me acompanyat.
    De tant en tant, reflexionar no fa cap mal.
    MariaM

  • Entretinguda amb el desconsol.[Ofensiu]
    MariaM | 25-05-2021

    Molt personal, ja veus. Gràcies.
    MariaM

  • Entretinguda amb el desconsol. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 27-04-2021 | Valoració: 10


    Sensacions del teu espirit en els dies passats. Quins sentiments de la germana que hi havia mort. És molt trist aquest relat, però amb molta força, en el teu interior.
    Cordialment,
    PERLA DE VELLUT

  • Com afrontar...[Ofensiu]
    Akeron343 | 27-04-2021 | Valoració: 10

    ...els comiats es la pregunta més "sense resposta" que conec.
    Potser la resposta és tan diversa que només n'hi ha una per a cada persona.
    Potser cadascú la pot respondre, la pot construïr, agafant pessiguets de les respostes d'un oceà d'ànimes.

    M'agrada molt el teu relat. Em quedo paraules per a reflexionar.

    Gracies.

  • un sentiment de buidor[Ofensiu]
    Laura Serradell Meler | 26-04-2021 | Valoració: 10

    Un sentimen de buidor compartir dels dies passat i els moments passats compartits. Molt ben reflectit amb les paraules.

Valoració mitja: 10