Ser prim

Un relat de: Cinta

Avui començo règim! Acabo d'arribar del súper amb el "biomanan", les galetes integrals, les herbes per evacuar, la sacarina i quatre quilos de menjar pels conills. M'he instal·lat al menjador (a l'ex -menjador ) i he començat a llegir "Como adelgazar en quince días", "El secreto de las calorías" i "Tu voluntad y tu cuerpo" i, amb l'ajut d'una balança i un centímetre, en una llibreta de cent fulles he apuntat la data, el pes, i les mides de cuixes, braços, pits, cul i panxa: over, 90, 60, i una espatarrant regularitat a la resta (150 i una mica més, 150 i una mica més i 150 i una mica més). Seguint les instruccions dels llibres he començat per esmorzar dues molletes de galeta integral i un glop de cafè sense sucre, sense cafeïna i gairebé sense cafè i, aleshores, per distreure'm de la música que sortia del meu estòmac i que em demanava a crits alguna cosa consistent, m'he posat a plegar roba i he recollit les calcetes de la nena, estampades amb caramelets i bombons, el pijama ple de pastissos d'aniversari i la samarreteta que té impresos gelats de tots els gustos. Quan ja no era capaç de distingir si la gana m'estava rebregant la panxa o el cervell, he anat a la biblioteca a buscar un llibre, però només hi havia disponibles " Platarada y yo", " Cañas y birra", " El viejo y el pan", "Don Quijote a la plancha" , "Juan Salvador Galleta", "Proverbios y calamares" i l'obra sencera de Rapalamarinera Tagore. En vista de l'èxit, he intentat distreure'm comprant un parell de "cds" que em feien molta il·lusió, però la botiga era plena de discos de Julivia Iglesias, els Pets de monja, Sopa de Cabra de mar, MªDolores Pastelera, Jarabe de palo de trufa i les últimes habaneres del grup Peix Fregit. Al cinema feien "Cenando bajo la lluvia", "Tacos de jamón lejanos" y " En busca de la gamba perdida". Desesperada, he tornat cap a casa i pel camí he trobat aquell veí prim com un espagueti, la tia de Ripoll, blanca com la nata, el meu cunyat, amb les banyes de croissant, la meva sogra amb un monyo com un panet i, per rematar-ho tot, la castanyera venen moniatos. Decebuda de la meva sort, he entrat a una cafeteria i he demanat xocolata desfeta, tres croissants, un brioix i una ensaimada.
Em sembla que he malgastat els diners de la llibreta, la balança i el centímetre. A més, cada vegada n'estic més convençuda: "Més val tenir que desitjar".

Comentaris

  • mmmmm quina gana![Ofensiu]
    ximxim | 07-10-2004 | Valoració: 8

    Quan he començat ja en tenia, però ara no puc més!! És curiós com tot et pot recordar allò que intentes treure't del cap, eh? Un text molt divertit!

    Mercè

  • Ben fet!![Ofensiu]
    Lavínia | 07-10-2004 | Valoració: 7

    Així m'agrada!
    Què vol dir "aprimar-se"? "tornar-se magra" o "passar-les magres"?
    Visca la xocolata (i si és desfeta, millor!)

    PD El teu escrit té molta gràcia!

  • Adreça[Ofensiu]
    Cinta | 07-10-2004

    Hola Lletraferit,
    Gràcies pel teu comentari.
    Si vols posar-te en contacte amb mi, pots fer-ho a l'adreça: sdauder@terra.es.

  • M'ha sorprès.[Ofensiu]
    Lletraferit | 07-10-2004 | Valoració: 10

    I, de fet, m'interessaria posar-me en contacte amb la persona que escriu amb tanta gràcia.

  • Nyam,nyam[Ofensiu]
    Far de Cavalleria | 27-07-2004

    MOlt bé. Me l'he menjat tot. M'ha agradat veure com tot es transforma en víctimes de la protagonista. Aquest comentari és un plat de seques amb butifarra. Que vagi de gust!

  • Força bé ( m'has fet venir gana)[Ofensiu]
    mistika | 26-07-2004

    Eis! està força bé. El que més m'han agradat són els noms dels llibres (ja em diras on és aquesta biblio que nire a fer-hi una visita)

  • Tinc un dubte[Ofensiu]

    El llegir i escriure, engreixa?

    Prim, prim, prim i mort de gana (Peret)

  • ser o no ser...[Ofensiu]
    salvatore vinyatti | 24-07-2004 | Valoració: 9

    Estic d'acord amb tu això de més val tenir que desitjar, a més amb els calers que costa i a sobre t'has de gastar més per menjar menys, i si fa una ventada cauen de cul per terra, i això no passa al contrari. Bé, el to d'humor i d'enginy, jo tampoc faig gaire bondad i quan estic d'empeus no me la veig.

  • He fer com tu i farè, finalment com tu.-[Ofensiu]
    Lluís Soler i Blanch | 16-07-2004 | Valoració: 8

    Hola, m´agrada el teu sentit de l´humor, normalment llegeixo relats a l´atzar i no els solo comentar, nomès en el cas de que l´obra al meu entendre sigui mereixadora d´una felicitació.

  • És evident[Ofensiu]
    Daniel N. | 02-07-2004 | Valoració: 6

    És evident que la Mariona és una gran fan teva. M'he rigut una mica amb el relat.

  • M'he fet un fart de riure![Ofensiu]
    Mariona | 18-06-2004 | Valoració: 10

    L'he trobat molt divertit perquè suposo que m'hi veig, en certa manera, reflectida. Vols dir que no et vares inspirar en mi? Jajajajajajajaja. És molt enginyós!

Valoració mitja: 8.29