Sempre hi ha un pessebre

Un relat de: Atlantis
Sempre hi ha un pessebre pel Nadal que recordo
-sota l’escala els llums que brillaven la infància-
els tres reis d’orient, els pastors i la dona
que rentava la roba amb el paper de plata.

Podria ser que abans el torró fos més dolç
i les guerres menys cruels, les estrelles més grans
aquells pobres més nostres, les joguines més cares
o era jo qui tenia els ulls plens d’esperança ?

Cada any quan jo cerco les figures d’argila
- les meves figuretes, les figures trencades –
tanta absència s’aplega que em parla de vosaltres !!!
que el que ara jo cerco al voltant de la taula
es tenir-vos a prop, estimar, estimar-nos

Sempre hi haurà un pessebre que em parli de nosaltres.


Comentaris

  • Nadal.... i tot el que comporta...[Ofensiu]
    Ze Pequeño | 14-03-2013


    Potser el mes de Març no és el millor mes per llegir aquest poema, però no ho puc evitar. M'agrada la nostàlgia, i m'ha fet pensar en el meu pessebre, aquell que va fer el pare amb les seves pròpies mans, i que ja fa tants anys que no posem.

    El nadal és una època indicada per deixar-se portar per la nostàlgia, pels records, però m'agrada molt la manera en què concentres tot això en el pessebre.

    Tot, cadascun dels versos, ens porten imatges passades que ja no hi són... la vida canvia i potser massa, i les coses boniques es van perdent i es canvien per d'altres més... diferents...?

    Però per sort, sempre tenim aquell petit objecte, aquell petit record que ens especial i té el magnífic poder de transportar-nos allà on a vegades voldríem tornar.

    Bon poema. Felicitats.


    Abraçadotes,


    Salz.

  • El recordem sempre[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 29-12-2012 | Valoració: 10

    Passen els anys, fins i tot els nostres, però aquell pessebre de la infància continua al seu espai de la memòria. Jo sempre recordaré aquella filosa tan original i qui deu saber on para ara. També m'encantaven aquelles casetes dalt del turó de suro. El pessebre i nosaltres i la cunyada que no ha vingut aquest Nadal difícil. Una forta abraçada Atlantis, bones festes i un molt bon 2013!

    Aleix

  • Potser vam ser feliços[Ofensiu]
    allan lee | 28-12-2012

    o ho volem recordar així. Les persones van mancant a la cita del Nadal...cada any que passa ens remet als primers encontres, quan els avis encara tenien força i nosaltres érem els darrers de la cordada...un poema d'emoció i tendresa, delicat en forma i fons. Gràcies per compartir-lo amb nosaltres.

    a

  • El regust del temps que s'escola[Ofensiu]
    franz appa | 28-12-2012

    A cada estrofa anem avançant pels camins tortuosos de la memòria. Primer evoquem la imatge sens dubte fidedigna d'un pessebre parat en el lloc de la infantesa, el seu paisatge diminut en l'entorn demèstic. Després viatgem per l'entorn més ampli: un món que era contemplat amb ulls d'unfants, amb ulls "d'esperança", i per això ara apareix més benigne, menys hostil que l'avui. La infatesa, en efecte, no jutja: observa i absorbeix i en fa objecte de coneixement i d'experiència. En l'edat adulta, pel contrari, observem menys i valorem o avaluem més.
    La darrera estrofa no s'allunya del passat, però el transforma en material, l'argila que bé podria ser del temps aturat, tot i que malmès, el derelicte que ens arriba a les mans després de les onades dels anys que ens separen del que ahir érem. Si són testimoni del que ha deixat d'existir, d'una banda, també ho són del que roman, de l'altra.
    La nostàlgia té sempre aquest doble tall: ens congela en el passat, però ens consola amb la serenor de la felicitat experimentada (o inventada, tant hi fa).
    El poeta fa dels materials del temps sensació i sentiment, ja que no normalment ordre ni esquema , això és tasca dels crítics, que modestament he assumit ara. Aquest molt reeixit poema deixa aquest regust dolç i una mica amarg, vida i enyorança, il·lusió i, en definitiva, recuperació de l'esperança. El mateix regust del temps que s'escola.

  • molt bonic i sensible atlantis...[Ofensiu]
    joandemataro | 27-12-2012 | Valoració: 10

    aquest poema que parla dels sentiments que el nadal ens retorna cada any.

    gràcies pel teu amable comentari al meu poema eròtic-religiós

    una abraçada i bones festes !
    joan

  • És preciós![Ofensiu]
    Núria Niubó | 19-12-2012 | Valoració: 10


    Tendre i emotiu. Quants records em venen al cor!
    Crec que abans ho viviem més intensament tota la família. Recordar aquelles figuretes amb les que d'amagat jugava i que sempre alguna s'esquerdava... Com ens brillaven els ulls aquells dies.

    I és com diu el teu poema, reviure-ho és tornar a tenir als nostres estimats pares més a prop.
    Un poema que cada Nadal és pot tornar a llegir, perquè cada any tenim els cors inquiets per recordar.

    Una gran i càlida abraçada
    Núria

  • Ens ho envies a tribuna@guimera.info ?[Ofensiu]
    Antonio Mora Vergés | 19-12-2012 | Valoració: 10

    Hola ;

    Pel NADAL DE CONTE

    l text en un arxiu en format word annex a l'email a tribuna@guimera.info

    si vols afegir una imatge, en un ARXIU SEPARAT en el mateix email.

    Gràcies i Bon Nadal.

  • Ens ho envies a tribuna@guimera.info ?[Ofensiu]
    Antonio Mora Vergés | 19-12-2012 | Valoració: 10

    Hola ;

    Pel NADAL DE CONTE

    l text en un arxiu en format word annex a l'email a tribuna@guimera.info

    si vols afegir una imatge, en un ARXIU SEPARAT en el mateix email.

    Gràcies i Bon Nadal.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Atlantis

Atlantis

163 Relats

1396 Comentaris

101363 Lectures

Valoració de l'autor: 9.92

Biografia:
From


M'agrada escriure, sobretot poesia , i compartir amb vosaltres els meus poemes.

El meu correu és fogirave@gmail.com