Sempre a punt!

Un relat de: Manelfoo
─ Hola, Clara, que em convides a un cafetó? -la Vicky baixava de tant en tant a xerrar amb la seva veïna i amiga.
─ I tant que sí! Així em distrauré jo també una miqueta...
Les dues entren a la cuina i s’aturen davant la màquina de Nespresso.
─ Com sempre? El vols ben intens, oi?
─ Sí, ja saps que jo visc amb tanta intensitat com puc! -la Vicky li pica l’ull en senyal de complicitat-. T’he explicat que el David i jo estem planificant un viatge a la Patagònia?
─ Com t’envejo, Vicky! Jo en canvi estic condemnada a passar totes les vacances a casa...
─ Encara no ha trobat feina el Quimet?
─ No, noia! El mercat laboral no contempla les persones de la seva edat. Encara bo que jo puc treballar i així anem trampejant...
La Vicky coneixia la situació dels seus veïns i cada dia agraïa a Déu que ells haguessin pogut esquivar força bé aquella crisi tan despietada.
De sobte, van escoltar la veu del Quimet, que mantenia una conversa amb algú a qui no podien identificar.
─ I tant que sí!... Ho podrà comprovar vostè mateix!... Li envio el meu currículum ara mateix!... Si em dona l’oportunitat, no se’n penedirà, no, senyor!... Entesos, espero que em valorin positivament... Fins aviat, Sr. Masclans!
─ Ostres, sembla que li està canviant la sort! -la Vicky es mirava la Clara, sorpresa que ella no hagués atabalat el seu marit a preguntes encara.
─ Tant de bo, filla! No és una conversa real: cada matí s’entrena, per si un dia el telefonen d’alguna empresa... -va respondre la Clara, navegant en un mar de resignació.
Una estona més tard, el Quimet tornava a deixar-se sentir:
─ Martínez! No pot abandonar el carretó elevador enmig del pas! És el tercer cop que l’aviso... Això no pot ser!
─ I ara, amb qui parla?
─ Tampoc parla amb ningú ara, Vicky! Està practicant per si li donen la feina d’abans...
─ Però un mosso de magatzem només ha d’obeir i no ha de cridar tant...
─ No ho has entès? Ell es prepara per fer d’encarregat. Diu que no paga la pena esforçar-se per poca cosa...

Comentaris

  • Original[Ofensiu]
    MariaM | 16-01-2022 | Valoració: 10

    Original, i amb un punt d'autenticitat. Per bé que en Quimet sigui un de tants que es troba a les llistes d'aturats.
    Endavant!
    MariaM

  • optimista[Ofensiu]
    marialluïsa | 11-01-2022 | Valoració: 10


    Dins de la desgràcia presentes un personatge prou optimista i amb ganes de superació.
    La dona si que és de plànyer, ja que mentre ell fa els seus monòlegs ni fa ni deixa fer.
    Mot original. Sort!

  • Aspiracions[Ofensiu]
    Pattap | 09-01-2022

    Expliques una història quotidiana tractada amb una dosi d'humor. En ella descrius a un innocent que, tot i que no té feina, segueix aspirant a aconseguir una feina somiada. Jo planyo a la seva dona... M'ha agradat!

  • BON RELAT[Ofensiu]
    dreamingofmimibooks | 09-01-2022 | Valoració: 10

    Molt bon relat!
    Relata una situació molt real que ha acabat provocant-me una rialla. A veure si finalment acaba trobant feina del que vol. ;)

  • Diàlegs que expliquen la història [Ofensiu]
    Solsona Bot | 09-01-2022 | Valoració: 10

    Ens dius que la Clara navega en un mar de resignació, i no és estrany que ho faci tenint al costat company una mica penques. Queda clar que la treballadora és ella. Un relat que es basa en diàlegs i per aquest motiu és diferent de la majoria dels que podem llegir en aquesta web. Has estat valent, original i atrevit! Felicitats!

  • Sempre a punt! [Ofensiu]
    Magda Garcia | 08-01-2022

    M'ha agradat com descrius les veïnes. la recerca de feina i la necessitat de manar i de ser jefe. Molt real! Enhorabona.

  • Comentari del comentari[Ofensiu]
    Prou bé | 08-01-2022

    Gràcies pel comentari a "nova solitud". He mirat de reflectir el que observo al meu voltant...
    Amb total cordialitat

  • A veure[Ofensiu]
    Prou bé | 06-01-2022

    Que pugui tenir sort, com tu amb el relat!
    Tan real i tan punyent que desperta molts sentiments, alguns contradictoris!
    Amb total cordialitat

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament, entra a concurs.


    Gràcies per participar.


    Comissió XII Concurs ARC de microrelats

Valoració mitja: 10