Collons, en Messi!

Un relat de: Manelfoo
Collons, en Messi!

Aquesta tarda nedava jo dins d’un mar de barcelonistes, embotit dins la samarreta blaugrana, mentre escoltava la ràdio. Com vostè sabrà, el futur de l’equip depenia del partit d’avui; per això, el neguit embolcallava el meu carnet de soci.
De sobte, algú m’ha agafat pel braç. Jo m’he regirat a l’acte, tot sorprès per l’estrebada. No soc un cerca-raons, altra feina tinc, però tampoc em deixo enjovar. M’he quedat de pedra quan he vist que era en Tomàs! Que de què ens coneixem? Ell era un veí malcarat i llefiscós que havia rondat la meva dona amb la idea d’aprofitar-se’n fins que jo li vaig parar els peus.
-T’he de demanar un favor -m’ha dit amb un to molt amenaçador. Jo m’he quedat expectant, mentre calibrava la situació.
Li he justificat que jo anava al camp i no tenia temps... Ell m’ha tallat en sec:
-No has de fer res d’especial -la seva mà em premia ben fort-. Quan acabi la primera part, surt a l’escala i algú se t’aproparà i et dirà “Collons, en Messi!”. Dona-li el sobre que t’he deixat dins la butxaca i llestos. Oi, que és fàcil? -Jo he seguit excusant-me i ell m’ha etzibat aquest avís:
-No em fallis. T’estaré vigilant.
I tot d’una s’ha mimetitzat amb la gent i s’ha fos. Després d’aturar un primer rampell, el meu cor s’ha desbocat. Què amagava el sobre? Bitllets, molts bitllets! La por m’ha esclavitzat i jo he volat per fugir d’allà.
Ni el gol ha frenat el meu desfici. Arribat el moment, he fet el cor fort i m’he adreçat anguniós cap a les escales exteriors; m’he recolzat a la barana. Tot d’una s’ha materialitzat el suposat contacte. Hem intercanviat contrasenya i carta i m’he dirigit cap al meu seient. Aleshores he sentit uns crits histèrics i un guàrdia m’ha detingut sense cap mena de mirament.
Ha anat com li ho he explicat. Jo no en sé res més. No li menteixo, m’ha de creure!
Que tenen un testimoni que m’ha vist empentar aquell home escales avall? És impossible!
-Sí, ha estat ell! -escolto una veu agra que identifico ben aviat.
En Tomàs?!

Comentaris

  • Un partit ben perillós[Ofensiu]
    ELFONT | 16-02-2021 | Valoració: 10

    La malícia sempre va per davant de la mala fé. Molt bon relat, i certament faltaria el desenllaç final...o no....

  • Ai en Messi[Ofensiu]
    Vitfo | 11-02-2021 | Valoració: 10

    M'ha agradat molt la història amb un final sorprenent, sobte el títol del relat, que juga per a fer de reclam al lector.

  • Ja estic enganxada![Ofensiu]
    Gemma Dominguez | 10-02-2021 | Valoració: 10

    Molt bon relat, escrit de manera que esperes més.

  • En vull més! [Ofensiu]
    Gemila | 09-02-2021 | Valoració: 10

    M'ha encantat! Amb ganes de saber que passarà!

  • Genial![Ofensiu]
    dreamingofmimibooks | 09-02-2021 | Valoració: 10

    Un relat molt ben escrit, utilitzant un vocabulari molt acurat i treballat.
    De seguida t'endinses dins la història i et quedes amb ganes de saber què passarà! Així que demano la segona part!

  • Genial![Ofensiu]
    dreamingofmimibooks | 09-02-2021

    Un relat molt ben escrit, utilitzant un vocabulari molt acurat i treballat.
    De seguida t'endinses dins la història i et quedes amb ganes de saber què passarà! Així que demano la segona part!

  • Amb ganes de més... [Ofensiu]
    Mfont | 09-02-2021 | Valoració: 10

    Un bon relat on et deixa amb ganes de saber més.. Per quant la segona part?

  • Un mocrounivers que promet[Ofensiu]
    Pattap | 09-02-2021 | Valoració: 10

    Has creat tot un microunivers que pot expandir-se fins a l'infinit. El seu poder de suggestió és molt bo, i això fa que el lector no pugui deixar d'imaginar com podria continuar. Bon treball!

  • La felicitat penja d'un fil[Ofensiu]
    Solsona Bot | 09-02-2021 | Valoració: 10

    Ser aficionat del Barça es pot convertir en un esport de risc, i més encara quan tenim un veí amb males intencions. La novel.la negra fa que siguem conscients que la felicitat sempre penja d'un fil. Felicitacions per un bon relat!

  • Capitol II...[Ofensiu]
    Picote | 08-02-2021 | Valoració: 10

    Sembla mentida que amb tant poc troç es puguin Obrir unes posibilitats tant Amplíes, Mil trames posibles podrían engegar-se al capitoll II.
    En Tomás te molta historia al tinter i la teva dona es complice?
    Es tot mes complicat del que sembla???
    On es el capitol II????
    Sisplau!

  • Relat rebut[Ofensiu]

    El teu relat entra a concurs, gràcies per participar.

    Comissió XI Concurs ARC

Valoració mitja: 10