Ai, l'avi!

Un relat de: Manelfoo
Ai, l’avi!

-Avi, explica’ns a la iaia i a mi allò del lladre!
Just davant meu, un home va estirar la bossa a una iaia que sortia del banc. Pobra dona, quin ensurt! Jo no vaig dubtar gens ni mica que havia d’ajudar-la i em vaig precipitar a l’encalç d’aquell lladregot, que fugia aferrat a una bossa ballarina. Vaig veure que s’escorria dintre del mercat municipal i jo també hi vaig irrompre amb l’esperança de no perdre’l. El soroll típic de mil converses tallades pels ganivets de peixaters i carnissers em va atordir per uns moments, mentre em desesperava per haver-lo perdut. Per més que jo esforçava la vista, no era capaç de trobar-lo. De sobte, el terrabastall produït per unes caixes de patates, pomes i taronges rodolant per terra em va retornar l’esperança. Aleshores el vaig tornar a veure: corria sense mirar on trepitjava cap a una porta de sortida, mentre provocava l’enuig dels clients que esperaven en les diverses parades. Vaig volar darrere seu maldant per no ensopegar amb les bitlles humanes que anaven caient al seu pas.
Arribats al carrer, tot d’una, una ombra va emergir d’un portal i em va plantar cara. El seu ganivet amenaçador em va glaçar durant uns segons.
-Deixa’m tranquil, si no vols que et punxi, tros d’ase!
El seu intent d’intimidació no li va funcionar i jo m’hi vaig abraonar al damunt. Ell no s’esperava la meva reacció i va perdre la seva arma. Vam ballar ben agafats els dos damunt el paviment, fins que van arribar els vigilants i el van detenir. L’àvia va estar de sort perquè va recuperar intacta la seva bossa.
-I no vas tenir por, avi? Quan jo sigui gran seré tan valent com tu!
-Apa, ara toca jugar, Pau!
-Oi que saps, Jaume, que el nostre net algun dia lligarà caps i es preguntarà si és possible que un invàlid empaiti ningú?
-Sí!. Ara bé, quan li ho explico, passo una estona molt agradable amb els seus comentaris innocents i em sento molt admirat.
-I no t’has parat a pensar que potser ja sap la veritat, però que li agrada escoltar-te?

Comentaris

  • Benvingut al concurs[Ofensiu]

    Benvolgut relataire.

    Aquest és un missatge genèric a tots els nous relataires que participeu en el concurs.
    Per evitar duplicitats d'autors que no podem controlar, i per evitar possibles reclamacions que puguin presentar altres concursants, ens calen les vostres dades personals per seguir participant.
    Si es donés el cas de no rebre aquestes dades, el vostre relat podria quedar desqualificat.

    Esperem el vostre correu a concursos.arc@gmail.com


    Comissió Concurs ARC de microrelats

  • Súperavi[Ofensiu]
    ELFONT | 17-01-2021 | Valoració: 10

    La necessitat de l’avi de ser l’heroi del net, conjuga amb l’admiracio natural del net per l’avi. Molt ben redactat, amb riquesa de llenguatge i ritme constant. M’ha agradat!

  • Avi explica’m....[Ofensiu]
    Picote | 17-01-2021 | Valoració: 10

    El relat escrit s’ha transformat dins del meu cervell en una imatge gris de carrerons, vapors emergint de clavegueres i persecucións I un mercat laberintic, on , aquí si, els colors i els sorolls han aumentat el suspens.
    Evidentment, i al igual que per el meu revesavi PIRATA, Vicente “La Cueva” tot , absolutament tot, es posible. Els nens i els avis si poden!!

    Suspens de principi a fi! Un 10

  • Brutal![Ofensiu]
    Neus Marín Cupull | 16-01-2021 | Valoració: 10

    Moltes felicitats. M'ha agradat molt el teu relat . Ben redactat, té ritme . I un final preciós.
    Enhorabona,
    Salutacions,
    Neus

  • Ai, l'aventura que tots voldríem! [Ofensiu]
    Solsona Bot | 15-01-2021 | Valoració: 10

    Un relat que destaca per un bon ús de recursos literaris i una narració en la que tots voldríem ser el protagonista. La manera de veure el món, un avi i un nen, tenen la imaginació i ingenuïtat que no tenen els adults. La sorpresa final tanca d'una manera rodona un relat molt ben travat.

  • Relat rebut[Ofensiu]

    El teu relat entra a concurs, gràcies per participar.

    Comissió XI Concurs ARC

  • La vanitat[Ofensiu]
    Vitfo | 14-01-2021 | Valoració: 10

    La vanitat de l'avi està per sobre de la distracció del seu net.

  • Sorprenent[Ofensiu]
    Pattap | 14-01-2021 | Valoració: 10

    Final no esperat, original .

Valoració mitja: 10