Candidat

Un relat de: Manelfoo
Que n’estava de satisfet dels seus estudis! Els havia fet en una prestigiosa universitat privada. De fet, no hi hauria pogut assistir, si no hagués comptat amb el suport desinteressat del Sr. Grau, amb qui estaria eternament en deute. Era cert també que l’Àlex no hauria tingut el mateix èxit final, si no s’hi hagués esforçat nit i dia, per correspondre a la generositat del seu mecenes.
L’empresari seia a la llotja de les autoritats, ja que no s’havia volgut perdre la presentació de la candidatura del seu protegit. Sempre tenia molta cura de la seva imatge i apareixia en aquells actes públics que reforçaven el seu lideratge a la ciutat.
Els pares de l’Àlex estaven que no hi cabien a la butaca, curulls d’orgull. De fet, ells trobaven que el seu fill reunia totes les virtuts possibles. Per això, acostumaven a atabalar els seus amics amb els avenços del seu fill; però aquell dia representava un punt i a part. I és que eren conscients que l’Àlex es presentava a unes eleccions que havien de canviar la vida de la ciutat, ja que estaven convençuts que molts veïns el votarien, encisats per la seva honestedat.
L’Àlex, a punt de sortir, intentava asserenar-se. Ell era conscient de la il·lusió amb què vivien els seus pares aquells moments, i no els fallaria; però tampoc havia de fallar al seu mentor, és clar. Dintre seu, sabia que era un bon candidat, el millor candidat a l’alcaldia de la ciutat. Sí, en aquella etapa de la seva vida se sentia fort, molt fort!
De sobte va escoltar que el demanaven al faristol i que, embogit, l’auditori picava de mans! Es va ajustar amb precisió el nus de la corbata i va sortir decidit a convèncer a tots els seus conciutadans.
─Àlex, ha arribat l’hora d’explicar-nos quin serà el teu full de ruta!
─Gràcies, Fèlix! Bon dia a tothom! Jo us prometo que em dedicaré amb cos i ànima a millorar la nostra ciutat. És un repte que m’il·lusiona...
En aquell moment el Sr. Grau va pensar que la seva inversió ja li començava a rendir beneficis.

Comentaris

  • Full de ruta[Ofensiu]
    MariaM | 18-12-2021 | Valoració: 10

    Esperem, Sr. Grau que fos veritat i no parlar per parlar com fan alguns.
    MariaM

  • Pattap | 18-11-2021 | Valoració: 10

    Molt ben escrit, s'entén perfectament molt real

  • Pattap | 18-11-2021 | Valoració: 10

    Molt ben escrit, s'entén perfectament molt real

  • realitat o ficció?[Ofensiu]
    Solsona Bot | 16-11-2021

    Els empresaris sempre miren pels seus beneficis, i el poder econòmic sempre ha volgut controlar al poder polític. El que no sabem és si el protagonista serà prou virtuós per a mantenir la seva honestedat.
    Potser el virtuós és l'empresari que mou els fils des de darrere.
    Un bon relat amb un bon ritme i amb un final, més a prop de la realitat que de la ficció.

  • Mecenatge "ben desinteressat"[Ofensiu]
    Prou bé | 16-11-2021

    Bon relat. Ben escrit. Ens va portant a un desenllaç que, malgrat que és inesperat, no m'ha sorprès. Potser és que ja sóc gran, jo!
    Amb total cordialitat

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament, entra a concurs.

    Gràcies per participar.

    Comissió XII Concurs ARC de microrelats

Valoració mitja: 10