Rellegir

Un relat de: Maria Quintana
Feia molts mesos que a ell no el vèiem, només la vèiem a ella. Ella, però, no ens havia fet mai gaire cas. Ell sí que ens tenia estima. Ens agafava amb cura, s’asseia a la seva butaca, al costat de la finestra, i ens tenia una bona estona a la falda. Fins que un dia, ella també va marxar i des de llavors la casa està buida i silenciosa.
La setmana passada varen venir les filles de la parella i varen començar a parlar de nosaltres. Deien que érem molts, masses, i que no se’ns podien quedar.
L’una deia que havia anat a no se on i que no tenien lloc. L’altra explicava que en un altre lloc li havien dit que no ens volien perquè érem massa vells. I la tercera afirmava que la gent ja no ens utilitzava per res, que érem cosa del passat.
Aquest matí han tornat totes tres. Semblaven molt contentes. Duien una maleta d’aquelles d’anar de viatge, dura, de color blau marí i amb rodes. Ens hi han tancat a tots.
Des de dins la maleta, he sentit com les rodes rodolaven damunt del parquet de la casa, el soroll de l’ascensor que baixava, el motor d’un cotxe que arrencava i es movia carretera enllà.
Al cap d’una bona estona, he notat com ens descarregaven i tornàvem a rodolar. Catric-catrac. Dins la maleta tots trontollàvem. Després d’un últim catacrac, ens hem aturat.
Algú ha obert maleta i ha deixat anar un “Oh, quants que n’hi ha!”.
He vist una estança plena d’altres llibres vells i una dona menuda amb ulleres rodones que ens mirava encuriosida. La dona ens ha anat agafant un per un i ens ha anat col·locant per ordre alfabètic a les estanteries de la seva botigueta.
Damunt de les estanteries, escrit amb lletres majúscules he vist un rètol que deia “Rellegir” i a sota els preus dels llibres de segona mà: 1 llibre, 4 euros; 2 llibres, 6 euros; 3 llibres, 10 euros.

Comentaris

  • Que bo![Ofensiu]
    Cesca | 16-05-2024 | Valoració: 10

    Quin relat més ben portat, del principi al final!
    Com a lectora m'ha encuriosit només començar i el gir final el trobo molt bo.
    Sense floritures innecessàries, frases curtes, concises que van explicant un relat ple de significats. M'ha agradat molt.
    Enhorabona!
    Un plaer. Sort!

  • Narrador[Ofensiu]
    SrGarcia | 16-05-2024

    M'ha fet gràcia aquest relat, com a client habitual que soc de llibreries de segona mà.
    Sovint penso d'on deuen haver sortit tants llibres i el motiu per a vendre'ls (em sembla que els paguen a vint cèntims).
    Està molt bé que el narrador sigui un llibre, oportunes les reflexions sobre el lloc dels llibres al món modern.
    Un relat bonic i oportú.

  • Un relat[Ofensiu]
    Prou bé | 16-05-2024

    Un relat corprenedor. A mi també em neguiteja pensar que en serà del munt de llibre que tinc quan els meus fills se n'hagin de fer càrrec.
    Els llibres m'han acompanyat en tots els canvis de domicili, que són uns quants.
    Vaig llegir un article de la "neteja de la mort" molt interessant. En resum diu que et desprenguis en vida de tot allò que els teus hereus no voldran. És a dir que la herència sigui estalviar-los feina! El teu relat m'hi ha fet pensar

    Amb total cordialitat

  • Tristesa[Ofensiu]
    llpages | 16-05-2024 | Valoració: 10

    Quan veus la quantitat de llibres que s'amunteguen en les botigues de segona mà, punts verds, llibres de vell, etc... la veritat és que fa una mica de llàstima. Els llibres s'haurien de poder transmetre de pares a fills com una gran herència, nogensmenys la seva lectura ha format part de l'educació que els ha fet persones, i aquest llegat immaterial és més valuós que els diners. Un relat amè que està molt ben escrit, enhorabona!

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Recorda, ja no el pots esborrar!
    Qualsevol dubte contacta amb nosaltres en el nostre correu:
    concursos.arc@gmail.com

    Gràcies per participar.


    Comissió XIV Concurs ARC de microrelats