Pollet criat amb caliu a Amer

Un relat de: touchyourbottom
Li van posar Calimer.

-Un pollet criat amb caliu a Amer.

Així va explicar el nom, la nena. I semblava una frivolitat.


La nena va plorar una estona amagada rere una tofa de margarides grogues. Li havia agafat afecte.

El pollet surava dins la galleda d'aigua al final del caminet flanquejat d'aromàtiques, el caminet que seguia cada dia, en Calimer. fins i tot si plovinejava. Convenia que s'enfortís, que li toqués el sol. El galliner estava massa atapeït, massa ombra.

El gat Rodolf el va anar a trobar en el moment d'enlairar-se.

El gat que l'havia seguit -i perseguit- caminet amunt i avall, per jugar i acompanyar.

En Calimer seria recordat per la nena com el pollet que no creixia. Els seus germans es van fer pollastres joves i gallines. D'ells se'n mataria un cada quinze dies, calien proteïnes. D'elles se n'aprofitarien els ous i de tant en tant se les deixaria ser lloques.

En Calimer, solet, caminet sorrenc amunt i avall. En Rodolf, el gat tronera vingut de no se sabia quins teulats, amunt i avall amb ell. Un, groc de plomissol que no queia. L'altre, tigrat. Un poruc, mai va gosar sortir del caminet i explorar, tastar ni la minsa aventura d'un pam més cap a les plantes. L'altre, agosarat.

En Calimer ofegat a la galleda, l'inclinació per desassedegar-se va ser-li letal. En Rodolf va tafanejar massa un pou veí i per torpor inaudita en ell va relliscar. Desitjar ser una sardineta com les que li donaven no va resultar.

La mort va ser permissiva: els va enllaçar cap al Tot amb amor, CaliAmor, i pleGATs.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de touchyourbottom

touchyourbottom

284 Relats

131 Comentaris

83580 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
"-No m'ha conegut!
-Això és que mai t'havia vist"

"En el moment de morir estava disposada a estimar"

(del film francès 'L'hérisson', que no és un film suprem, però en vaig extreure això).