no molesteu!

Un relat de: montserrat tafalla rigol

L'home està asegut al banc de la vella i solitària andana amb posat indolent. No vesteix parracs, però, la seva roba indica que ha dormit més d'una vegada amb ella posada.
M'hi apropo i li dic:
_ ¡Hola bon dia!, ¿qué fà molt que espera el tren?
_ No l'espero, (em respòn amb una veu àtona)
_ Es que jo l'he d'agafar ¿sab?
_ Cada ú agafa el que vol o pot.

En tot moment no s'ha mogut ni un milímetre. Si no fós pel moviment dels seus llavis diria que he parlat amb una estàtua.

M'aparto i des d'un banc proper miro aquella figura hieràtica que sembla formar un tot amb el banc. Observant-lo bé m'adono que no està tant immòbil com sembla: el braç dret penjant per redera del respatller del banc, amb un lleu moviment pendular va llençant el que semblen molletes de pa.
Al cap d'una estona una parella de pit-roigs ve i es posa a picotejar amb tota tranquil.litat. Quan ja s'han atipat pujen pel braç de l'home fins a l'espatlla, un d'ells acostant-se fins arribar frec a frec amb la galta sense afaitar. Allà s'estarrufa i s'aclofa com si fós el millor reser del mon.

L'home continua immòbil, però, el rictus amarg de la seva cara s'ha suavitzat i una intensa lluïssor il.lumina els seus ulls.

Comentaris

  • bonic relat montserrat[Ofensiu]
    joandemataro | 12-02-2011 | Valoració: 10

    que desprèn mooolta tendresa
    m'alegro de tornar a veure't per aquí
    una abraçadota
    joan

  • ohhh![Ofensiu]
    ginebre | 18-07-2010

    "cadascú agafa el que vol o pot"
    gràcies per aquest relat

  • Sense molestar homes ni bèsties[Ofensiu]
    Unaquimera | 21-05-2010

    En arribar avui fins al teu espai d'autora m'he sentit atreta per aquest títol tan contundent, i he decidit obrir-ho intentant no destorbar...
    Pel que es veu he anat amb prou de compte, ja que he assistit a l'arribada dels pit-roigs i he contemplat l'escena retenint la respiració i sense fer soroll, per no molestar els animalons ni el seu amic humà, que tant gaudeix amb la seva proximitat.

    Una anècdota molt tendra, Montserrat!

    T'envio ara mateix una abraçada de primavera,
    Unaquimera

  • De la Torre de Claramunt parlem[Ofensiu]
    Antonio Mora Vergés | 10-05-2010 | Valoració: 10

    El tema de lesm sitges mereixia un comentari PARTICULAR

    En un altre escrit parlarem del Castell, l'esglesia,....

  • De la Torre de Claramunt parlem[Ofensiu]
    Antonio Mora Vergés | 10-05-2010 | Valoració: 10

    El tema de lesm sitges mereixia un comentari PARTICULAR

    En un altre escrit parlarem del Castell, l'esglesia,....

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de montserrat tafalla rigol

montserrat tafalla rigol

23 Relats

147 Comentaris

36872 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
soc una persona normal, no em pregunteu que és la normalitat, no sabria respondre
Vaig anar a l'escola fins als 12 anys, desprès m'he hagut d'espabilar sola.

el meu correu és mtafallarigol@gmail.com

aviso a qui tingui el mal pensament d'escriure'm: soc molt irregular en les estades davant l'ordinador. Quan m'agafa el rampell, el tapo amb un crespó negre durant uns quant dies i m'oxigeno passejant amb la gosseta pel Berguedà.

A qui em llegeixi li demano que no em valori.