Nadal desorientat (diàleg del futur)

Un relat de: Jaumedelleida

NADAL DESORIENTAT
(dialèg del futur)


-Mare: Estic tot encuriosit! Al carrer hi han tornat a posar uns llums molt macos que fan pampallugues. I a les botigues hi han posat música forta, i uns arbres adornats que hi pengen regalets. També es veuen uns senyors barbuts vestits de vermell que només saben dir OhOhOh. OhOhOh i prou, i van tocant una campaneta

-Si fillet. Com es fa cada any

-Ara és doncs, quan tothom canta, menja fins atipar-se, beu fins quasi marejar-se, balla i es fan molts regals, no?. I a la televisió només fan anuncis de nines, de jocs, de perfums i caves, oi?

-Si, és clar, és que és Nadal, saps?

-I què vol dir Nadal, mare?

-Doncs ...... No t'ho han dit a l'escola ?

-No. Només ens han dit que teníem festa fins el dia 8 de gener perquè eren les festes de nadal i prou. Però realment per què se celebra això del nadal?

-Doncs..... No sé.... potser te a veure amb el que un dia un professor ens va comentar que en temps de quan a les escoles hi havia penjada una creu amb un home clavat, es muntaven unes paradetes com si fossin coves, amb unes figuretes i dos animalons que no sé que venien a representar. Però deixa't ja de preguntes tontes. És Nadal no?, doncs celebrem-ho !

Comentaris

  • Què trist[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 18-12-2008 | Valoració: 10

    aquest diàleg! Tant de bo que mai arribi a ser real!
    De moment jo t'envio el desig d'unes bones festes i una abraçada.
    Nonna_Carme

  • Nadal[Ofensiu]
    alins | 18-12-2008 | Valoració: 9

    Volia dir alguna cosa però no sé què :-)

    No sé si m'explico? Oi que no?

    Doncs ja m'he explicat.

    Les paraules no volen dir res s'han d'omplir de significat, són com sac esculat. Les cal renovar cada dia.

    Si les paraules es buiden què no passarà amb les dates simbòliques?

    Apa, salut, seny i el toc de rauxa suficient per no prendre mal :-)

    Bon Nadal (alerta que no és el mateix que Bon anar a dalt) cal pronunciar-ho acuradament.

    Jordi Alins

  • Jolin, has donat en el clau![Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 18-12-2008 | Valoració: 10

    Aquest és el motiu pel qual em sento tan incòmoda per Nadal. Hem perdut la perspectiva de que estem celebrant el naixement de Crist. De petits teníem molt poques coses però el Nadal era entranyable, sempre al voltant del pessebre, sabent què era el que celebravem, encara que només fos cantant nadales amb molta alegria. Ara m'ofen tanta abondància de tot allò que no és important. I penso molt en totes aquelles persones que veuen passar aquesta abondància i no la poden tastar, com quan nosaltres, de petits, empegavem el nas als vidres de les pastisseries per a mirar allò que no podíem comprar. Per això comprenc el teu sentiment en escriure aquest diàleg!
    Petons i BON NADAL!

  • On hem arribat![Ofensiu]
    JOANPG | 18-12-2008 | Valoració: 10

    Gràcies a les multinacionals del consum, als governs insensibles, a una economia de mercat salvatge i engolidora de l'esperit dels homes moderns, amb uns subliminals rentats de cervell per tots els mitjans de comunicació i propagandístics, ens movem com màquines.
    Ara toca treballar, ara toca fer festa, ara protesta no sé qui i si no arribes a temps t'aguantes, ara fan obres faraòniques i cal tenir comprensió perquè ho fan per millora nostra, ara toca votar al menys dolent dels mediocres i mentiders que es presenten.
    On són les costums de tota la vida? On han anat a parar les tradicions tan nostrades?
    On és l'esperit del Nadal?
    Hem de dir que toca festa i no cal intentar esbrinar el per què es fa?
    Quanta raó tens, company, amb el teu magnífic diàleg per a sords.
    Anem desorientats i perduts.
    Cal que els que toquem de peus al terra diem
    no, com el cantant.

  • Malauradament...[Ofensiu]
    nuriagau | 18-12-2008 | Valoració: 10

    Malauradament, és molt probable que algun dia es pugui sentir algun diàleg semblant.

    De moment, cal que els que coneixem el veritable sentit del Nadal anem transmetent-lo als nostres infants.

    Felicitats per aquest relat-reflexió!

    Núria Gausachs i Cucala

  • que no passi mai..[Ofensiu]
    Anna Casals Colell | 18-12-2008 | Valoració: 10

    No podries haver descrit la realitat del nadal per la gent actual millor del que ho ha fet! :)
    Fantàstic.Et dono tota la meva raó.
    Aveure si la gent desperta d'una vegada i valora l'esperít nadalenc real, que és el que ens fa viure.


    anna.

  • ufff....[Ofensiu]
    lienu | 18-12-2008 | Valoració: 9

    quanta rao tens..... tampoc saben els nens que es una gallina... es a dir no saben que tenen plomes....... que penos.............

  • molt d'acord[Ofensiu]
    kispar fidu | 17-12-2008

    eps, quan de temps. Tinc un correu teu pendent a la safata d'entrada! ;)

    com va això? com es presenten les festes? (ja saps per què es celebren?) jeje

    Bromes a part, penso que tens molta raó i tampoc ho veig gens descabellat. Molts ja no saben què significa, i de fet "tots" (globalment vull dir) s'ha perdut la tradició que realment l'identifica substituint-lo pel consum i unes festes plenes d'excessos.

    És una llàtima. Quan es tracta d'una tradició molt més profunda i senzilla.

    Espero que el teu nadal encara conservi una mica de la seva màgia original.

    bones festes,
    kispareta

Valoració mitja: 9.71

l´Autor

Foto de perfil de Jaumedelleida

Jaumedelleida

365 Relats

729 Comentaris

370626 Lectures

Valoració de l'autor: 9.73

Biografia:
Jaume Climent o Jaumedelleida. Lleidatà d'obligació i devoció.
Considerat un observador ciutadà de la seva ciutat natal, fa que a vegades col·labori amb la premsa local, mitjançant Cartes al Director i d'altres publicacions veïnals.

Autor de la novel·la L'ANSIA (Novel.la tèbia) [Gènere eròtic] Editorial CARPE DIEM (esgotada a llibreries, solament disponible digitalment a través del seu blog: Jaumedelleida

Autor del poemari BATECS (Amors, Enyors, Eros) Editorial:HONTANAR

Correu de contacte: jaumedelleida@gmail.com