L'INICI

Un relat de: Ness

Surava, sentint el refrec del bellugueig de l’aigua càlida que el gronxava, amunt i avall, com un pèndol tranquil… amb les puntes dels dits s’empenyia suaument per continuar sentint com basculava al seu ritme controlat, sense ensurts, sense entrebancs. Vivia plàcidament, en el seu reialme lluny de desoris, penúries o amargors. Una vida fàcil, protegida i privilegiada, de la llei del mínim esforç. Això sí, cada vegada se li feia l’espai més petit i ja no surava amb tanta facilitat.

Fins que una empenta sobtada el va capgirar. Ennuegat d’aigua fou arrossegat amb força per un pas estret que semblava un tub, fosc, angoixant, sense espai per moure’s i aferrar-se. L’estava engolint i cada vegada era més estret. Rebia empentes convulses i l’aigua l’ofegava oprimint-li el pit. El soroll era cada vegada més estrident i la foscor no el deixava entreveure res.

De cop, una llum l’encegà i sentí com l’estiraven cap per avall fent-li treure les glopades d’aigua que no el deixaven respirar… — Ja el tenim aquí! És un nen! —

I tot comença.

Comentaris

  • Preciòs[Ofensiu]
    Iona | 01-01-2024

    Un bonic relat. Un plaer llegir-te.

  • Molt bo[Ofensiu]
    TerricheT | 01-01-2024

    És l'etern relat del nou món, de la nova vida, amb la visió personal teva. Qui no ha escrit un relat sobre la nova llum d'un ésser humà acabat de néixer?
    Molt ben portat, et felicito per la tria, del tot merescuda. I van dos, oi?
    Sort!

  • Enhorabona[Ofensiu]

    Benvolgut/Benvolguda participant:

    Enhorabona! El teu relat ha estat seleccionat pel jurat d’autors i d'autores de l'Associació de Relataires en Català, com a finalista del XIV Concurs ARC de Microrelats «Orígens/Arrels» i per formar part del volum recopilatori amb totes les obres finalistes.

    En el teu cas, en ser un nou relat finalista, ja tenim la primera autorització i no cal que ens n'enviïs cap altra.

    Cordialment,
    Comissió XIV Concurs ARC de microrelats

  • Paradís perdut[Ofensiu]
    Solsona Bot | 14-12-2023

    Què tranquil i feliç estava dins la panxa de la mare! Això sí que és el paradís perdut! Felicitacions o sort!

  • Transició[Ofensiu]
    llpages | 13-12-2023 | Valoració: 10

    Una original manera de veure el part d'una criatura, amb la gràcia que et manté en la incògnita del que està parlant fins ben bé al final del relat. Curt però potent en la descripció de les sensacions, bona feina, Ness!

  • El peix[Ofensiu]
    SrGarcia | 12-12-2023

    Tota l'estona pensant-me que parlaves d'un peix...
    És cert que aquí comença tot. Una descripció original del part.

  • Començar[Ofensiu]
    Prou bé | 12-12-2023

    Començar a viure. L'arribada. El naixement, el part explicat de forma molt original i amb un punt de suspens. Microrelat que té tots els ingredients.
    Enhorabona !
    Sort
    Amb total cordialitat

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Recorda, ja no el pots esborrar!
    Qualsevol dubte contacta amb nosaltres en el nostre correu:
    concursos.arc@gmail.com

    Gràcies per participar.


    Comissió XIV Concurs ARC de microrelats

l´Autor

Foto de perfil de Ness

Ness

82 Relats

400 Comentaris

36279 Lectures

Valoració de l'autor: 9.87

Biografia:
... Despullo l'ànima escrivint versos
des que tinc ús de raó.
I és que els versos estimen les paraules
però els poemes les fan grans!
...................................
ness3cat@gmail.com