MÉS ENLLÀ DEL DOTZE

Un relat de: Ness

Supersticiós no ho era. Però tenia un cert respecte al número tretze, no ens enganyem. L’Alba estava entusiasmada organitzant el casament des que ho van decidir. Seria una festa íntima, amb pocs convidats i la farien al gener, quan ningú pensa en aquestes festes de casoris… Ella ho tenia clar, el dia tretze de gener a les tretze. L’entusiasmava aquest número. — Apa! Pot ser que no temptem la sort d’aquesta manera, no?— En Genís li feu la reflexió descobrint a contracor que potser era més supersticiós del que es pensava. Realment sempre havia estat evitant el número, inconscientment, el defugia. Tots els mals records coincidien amb el tretze de manera que el va fer fora del seu entorn. L’ignorava, però procurava que no el tingués a prop per res. El dotze era el seu número, i més enllà no hi havia res.

El casament va ser el dia dotze i, per si de cas, l’hora del casament era a les catorze. Si el feien a les dotze i la cosa s’allargava o anava en retard, el risc de caure a les tretze era massa alt. Tot estava controlat. I tot anava com la seda. Cofoi, sota el seu control perfecte del dotze, el casori anava rodat. A l’hora acordada, amb la seva gent, i la música escollida mil•limètricament. Res corria el risc de caure al tretze. Van signar els papers, una vegada casats, emplenant amb el seu nom les caselles del formulari, i fou aleshores que s’adonà del nombre de caselles que necessitava: Genís Pla Alosa.

Un helicòpter el va traslladar d’urgència, després de l’atac fulminant que va patir. No van arribar a temps, més enllà del dia dotze ja no hi hagué res més.

Comentaris

  • Enhorabona....[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 01-06-2023

    per aquest bon relat i ser finalista en el concurs.

    Salutacions Ness.

    Rosa.

  • Enhorabona[Ofensiu]

    Benvolgut/Benvolguda participant:

    Enhorabona! El teu relat ha estat seleccionat pel jurat d’autors i d'autores de l'Associació de Relataires en Català, com a finalista del XIII Concurs ARC de Microrelats «La sort» i per formar part del volum recopilatori amb totes les obres finalistes.
    És per això que, en haver quedat seleccionat/ada en la convocatòria, t’agrairíem que, tan aviat com et sigui possible, ens facis arribar l’autorització perquè el relat sigui inclòs en el recull, com bé s’indica a les bases del Concurs.
    Només cal que ens enviïs per correu electrònic a l'adreça: concursos.arc@gmail.com el text que adjuntem al final d’aquest comentari amb l’assumpte AUTORITZACIÓ PUBLICACIÓ RECULL LA SORT, tot fent un copiar i enganxar, i complimentant les dades personals que et demanem.

    Cordialment,
    Comissió XIII Concurs ARC de microrelats

    /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////




    TEXT AUTORITZACIÓ

    En/na .............................................................................................
    Nascut/da el ..../..../........ amb D.I.Número .........................................
    Amb domicili ........................................................ Codi Postal ...........
    Vila/Ciutat ......................................................................................
    comarca ........................................................................ Altres dades postals ...........................................................................................
    Telèfon de contacte................................ altres tel..............................
    Nick al concurs o pseudònim relataire ..................................................
    AUTORITZO
    a l'Associació de Relataires en Català (ARC) a incloure el microrelat que du per títol ..............................................................................................., seleccionat del mes de .............................................., dins del subtema ................................................., del qual en soc autor/a, en el recull de microrelats «La sort» que s’editarà a finals de 2023,
    on vull constar amb el nom d'autor/a .............................................. (en cas de no omplir aquest apartat s'entén que l'autor/a vol aparèixer en el recull amb el nick/pseudònim amb el qual ha participat en el concurs).
    Així mateix, també atorgo el meu consentiment per incloure qualsevol altre microrelat seleccionat al llarg de la present convocatòria i del qual jo en sigui l’autor/a i a difondre el seu contingut (en part o totalitat) pels mitjans habituals de l’ARC.

    Data ......................................................

  • sort, mala[Ofensiu]
    Atlantis | 24-05-2023

    D'això se'n diu tenir mala sort. De totes maneres el tretze els va atrapar.

  • Renoi![Ofensiu]
    Prou bé | 08-05-2023

    Un relat amb final sorprenent com correspon a un microrelat, que d'altra banda és un bon relat!
    Sort
    Amb total cordialitat

  • Tu també ...[Ofensiu]
    kefas | 08-05-2023

    .. ets de l'església de la numerologia. Ens movem entre l'exactitud i la precisió. Sort.

  • Res més[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 08-05-2023

    Menys mal que no era gaire supersticiós, si ho arriba a ser, potser hauria tingut més sort.

    Un bon relat amb un final molt encertat.

    Salutacions i sort Ness.

    Rosa.

  • Supersticiós. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 07-05-2023 | Valoració: 10

    Esperant les festes de casoris i la necessitat de tenir sort, En Genís sí que era prou supersticiós, desitjava que li tocara el número que hi havia comprat.
    Molt curiós i a la vegada enginyós, Ness.
    Que tingues sort.
    Si et ve bé, pots llegir-me l'últim relat meu. Gràcies
    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Recorda, ja no el pots esborrar!
    Qualsevol dubte contacta amb nosaltres en el nostre correu:
    concursos.arc@gmail.com

    Gràcies per participar.


    Comissió XIII Concurs ARC de microrelats

l´Autor

Foto de perfil de Ness

Ness

82 Relats

400 Comentaris

36223 Lectures

Valoració de l'autor: 9.87

Biografia:
... Despullo l'ànima escrivint versos
des que tinc ús de raó.
I és que els versos estimen les paraules
però els poemes les fan grans!
...................................
ness3cat@gmail.com