L'essència d'un amor

Un relat de: ITACA

Tot era especial, no hi havia massa llum, fora de la masia la pluja difuminava en l'espai infinit les histories dels pagesos que abans vivien per aquestes terres, l'herba tota mullada, semblava un llençol o millor dit una catifa, sovint quan encara l'observo l'anhel creix en mi, fent que segui sobre ella.
L'home que tinc just al darrere es cec, es una persona reservada, segons em van dir va ser un gran poeta quan encara tenia esperances per viure.
Una nit, no recordo si de primavera o d'estiu les gotes s'esmicolaven per la finestra, i jo mentre m'escalfava les mans a la llar de foc, l'home assegut al meu costat va girar la seva cara cap a la meva, i com si em pogués veure vaig poder observar a traves d'aquells ulls seus un record, una situació, una nostàlgia produïda per la por, per la vergonya.
Fa temps ... seixanta anys enrere estava assegut a la mateixa cadira, davant seu una noia d'uns vint anys aproximadament com ell es pentinava el cabell amb tendresa, ell embogit per l'essència de l'enamorament la mirava sense trobar respostes, sense poder concentrar-se en res mes, tan sols en aquell instant existia ella.

-Amb molta cura, amb delicadesa i bellesa inclosa, va treure's lentament la cinta que duia posada al cap.- Va dir-me l'home, convençut de que a traves dels seus ulls escoltava l'historia silenciada.

I mut com minuts abans s'aixecà amb el seu bastó de fusta, m'acaricià el cap, va poder intuir que jo duia posada una cinta, llavors l'home sospirà deixant anar la duresa i el dolor. Petites espurnes recitaven les poesies que mai li va poder recitar a cau d'orella, cada pas que donava l'home dibuixava en el meu un cop més l'escena de tants anys enrere, la noia seguia pentinant-se fins que de cop deixà la cinta a les seves mans al mateix temps que somreia.

- Espero tornar-te a veure ben aviat Joan, dintre d'un any vindré amb els meus pares.- va dir amb tristesa la noia.
- Esperaré la teva arribada amb moltes ganes Glòria.- i així la va deixar anar per sempre més.

Just quan marxà va deixar anar dues llàgrimes impotents, de cop sentir la cinta a les seves mans, se l'apropà i olorà el perfum ... l'essència de la vida, de l'esperança, de la seva estimada.

Quatre mesos més tard la Glòria va perdre la vida en una explosió a l'escola on donava classes als nens orfes.

Ara per ara, continuo venint amb els meus fills com anys enrere venia amb els meus pares, i trobant l'absència de dues vides desafortunades però plenes d'amor, els veig en cada gota que truca a la masia, sovint quan miro la catifa verda em sembla veure'ls als dos besant-se.

Comentaris

  • nostalgia[Ofensiu]
    LLIBERTAT! | 14-10-2005 | Valoració: 10

    Hola Clara
    Molt nostalgic i amb sentiment, es un relat bastant llarg i desciptiu pero facil de llegir.m'agrada.

  • Maco, tendre, subtil, delicat[Ofensiu]
    Josep Bonnín Segura | 14-10-2005 | Valoració: 10

    on els sentiments es desgranen a través de les diverses imatges que van sorgint una a una, sense esforç, com si fossin gotes de rosada, que amatentment estimen les fulles verdes de matinada.
    Preciós, i amb una melanconia molt especial, a la que sempre hi deixes un grell d'esperança, una porta oberta, com és el paragraf del final: i trobant l'absència de dues vides desafortunades però plenes d'amor, els veig en cada gota que truca a la masia, sovint quan miro la catifa verda em sembla veure'ls als dos besant-se.
    Estic molt content i feliç quan veig que segueixes endavant el teu somni.
    Segueix Itaca-Clara el camí que has triat. I permete'm fer-ne un troset devora teu.
    Una forta aferrada pel coll des del més profund.
    Josep

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de ITACA

ITACA

122 Relats

334 Comentaris

142190 Lectures

Valoració de l'autor: 9.65

Biografia:


Itaca, petita Itaca

que lliures els camins

amb la sensibilitat

a frec de pell.

Que et corprenen instants

i et solquen la teva ànima

ja que ets tota emoció

i la teva veu clama

ajut per a comprendre

el patiment i el dolor

que et deixen amb la solitud

en el camí.

Aprendràs a viure

i et desitjo des del blau

que aquesta sensibilitat

que portes amarada al cor

no la perdis per res

durant la teva caminada.

Que no et posis cuirasses

que acceptis el patiment

com a llisó

sense repartir cap culpa

i esbrinar des de tu

a on t'equivocares.

Un dia potser ens separarem

del lloc on ara

tenim espai comú:

Et quedarà el poema

que et guarirà els instants

on no comprenguis res,

et portarà al moment

i et recordarà fidelment

quan d'aquell en sortires.

Això és el que he pretès

transformar els mots

en un record

perquè els dies de maror

i de temporal

trobis recer a una illa

que has assumit de nom.

(Josep Bonnín segura) gràcies.