L’AVI JEP

Un relat de: jomagi
L’avi s’havia mort...

Aquella nit vaig dormir molt, molt malament...

Fantasmagòricament però, aquella mateixa nit de desembre, vaig, ho potser m’ho semblà, que tot hi estant ell de cos present en el llit mortuori (sense caixa) va entrar per sota la porta de la meva petita habitació com si fos una mena de boira espessa... (o dit d’una altre altra manera, per l’edat que tenia aleshores)... com un xiclet Douglas mastegat d’aquells anys’...

Em mirà amb aquella dolçor àrdua i típica d’ell, tot dient-me que no m’espantes...

-Josep. –em digué- Tu tranquil que no passa res... Ara estic en un altre lloc que ve a ser el mateix que aquí i ara...

Acte seguit vaig observar, tot acollonit hi agafat amb el meu avió de llauna de dos motors de Payá (fabricant de joguines valencià), que al meu voltant no hi havia ningú...

*********

Han passat ja quasi seixanta anys... Quan de repent, fa uns dies, en una nit freda i ventosa... l’avi Jep ha tornat ha presentar-se per la porta mig oberta del nostre dormitori... Mentre la meva formosa dona dormia sexualment descansada...

M’ha dit:

-Recony Josep... quina donassa tens !... Bé, ara deixem-ho córrer tot això... Com veuràs, tot segueix igual que en aquell any 1957... Tu procura estar tranquil i en pau amb tu mateix i amb els altres... Aquí on estic és meravellós, no és gens complicat d’adaptar-s’hi... Ànim, que aviat ens hi trobarem tots ...

Febrer de 2022.


Comentaris

  • Somiant[Ofensiu]
    MariaM | 15-02-2022 | Valoració: 10

    Sort n'has tingut" Ara sembla que dorms millor i acompanyat.
    Ves somiant, però.
    Cordialment.
    MariaM

  • El somni ... o no....[Ofensiu]
    Gardenia | 08-02-2022 | Valoració: 10

    Bo, molt bo...els avis un element molt importat en la vida des nens...
    El teu record i a teva vivència.. que et vol dir, ?
    Salut i una abraçada

  • Els avis[Ofensiu]
    Prou bé | 05-02-2022

    I la seva empremta, mestratge i quan marxen, encara que sigui a un bon lloc, el record-enyorament!
    Bon relat
    Amb total cordialitat

  • Déu ni do, amb l'avi Jep[Ofensiu]
    Pocapoc | 05-02-2022

    Aviat ens hi trobarem tots... no sé si m'hauria sonat a amenaça o a frase dita des de l'amor familiar. Encara que potser l'avi Jep no ho veu igual. Sigui com sigui, esperem veure'ns-hi d'aquí força temps.
    Bon relat!