LA MÀGIA DEL NO RES

Un relat de: MariaM
Voldria abaixar la guàrdia, desempallegar-me de la mascareta i jeure’m al teu costat. Voldria jeure sota el desmai on arriba la intensa olor a gessamí. Voldria tenir-vos al meu abast i gaudir de l’amalgama d’ambdues flaires. Voldria. Quantes coses com voldria! Voldria abastar el cel amb la mà.
Avui, però, no s’ha presentat la màgia; ni tu, ni el salze, ni el gessamí hi sou presents. Sóc a casa confinada, la paraula no m’agrada. Vull i puc, això sí, canviar-la per “fer vida casolana”, com bona part de ciutadans, perquè és on sóc, a ciutat.
Enyoro camps i vinyes. Sento enyor del jardí i de tu, però, no tant, la veritat. Encara no et conec, és cert; però, no vull excloure´t per avançada de la meva vida; era tan sols una idea, ves per on. Encara que costi creure, les idees juguen a fet i amagar amb nosaltres. Mentre els seguim el joc i no ens enganyem, tot va bé, a vegades, molt bé.
Sobretot, estem més que bé, quan el silenci ens habita. Aleshores, no ens cal res. No hi ha desig. Voldria, voldria, emmudeix. La immensitat de l’oceà, el boscam, les flors del camp, els ocells del cel, són dintre nostre.
És la màgia del no res.

Comentaris

  • actualitat poètica [Ofensiu]
    Laura Serradell Meler | 09-03-2021 | Valoració: 8

    El rela transmet d'una manera molt poètica la situació en què ens trobem tots amb aquesta pandèmia, que espem que aviat acabi i es pugui tornar a la normalitat de sempre.

  • Molt cert![Ofensiu]
    MariaM | 24-02-2021

    Agraeixo el teu comentari. Estic convençuda que compartim gran part del que vivim i sentim.
    MariaM

  • Voler gaudir la vida[Ofensiu]
    MariaM | 24-02-2021

    Estic contenta que el poeta que hi ha en tu, trobi poètic el meu relat.
    Una abraçada i, un cop més GRACIES.
    MariaM

  • Preciós![Ofensiu]
    MariaM | 24-02-2021

    M'ha fet il·lusió el teu comentari, sobretot, perquè has entrat en la màgia. Màgia que tenim al nostre abast. Gràcies!
    MariaM

  • Preciós![Ofensiu]
    brins | 20-02-2021 | Valoració: 10

    Ès un text poètic preciós, MariaM; m'agrada! Ens parles d'unes màgies meravelloses i molt necessàries, la de la natura i la de la companyia i ho fas amb molta delicadesa i humanitat
    Felicitats!

  • Voler gaudir la vida.[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 19-02-2021 | Valoració: 10


    Una prosa poètica molt bonica on enllaces els sentiments que irradien en el teu ser, que són l'enyor d'un temps millor.
    L'última frase la de "La immensitat de l'oceà, el boscam, les flors del camp, els ocells del cel, són dindre nostre", és esquisida.
    M'ha agradat molt aquest relat.
    Saluts i una abraçada...

  • Molt cert![Ofensiu]
    Neus Marín Cupull | 17-02-2021 | Valoració: 10

    M'ha agradat el teu relat. Defineixes tots els sentiments que estem vivim. Només espero que de l'enyorança vagi a l'esperança.... i no a la tristesa.
    Gràcies per compartir aquest relat,
    Salutacions,
    Neus

Valoració mitja: 9.5