La dona distreta

Un relat de: Bonhomia

La dona camina per la vorera esquerra d'un carrer, pel costat on en aquell moment no hi toca el sol.

Arriba a la cantonada i hi veu un contenidor vell.

Havia sortit de casa alegre, disposada a anar a l'oficina d'atur, esperant un treball més bo del que tenia.

Porta una bossa amb els seus documents. S'està davant d'aquell contenidor i veu un home gran que camina carrer enllà, amb un bastó, feixugament.

El color gris del carrer impregna la dona.

De sobte, tira la bossa amb el que hi ha al contenidor i comença a plorar desesperada.

Passa un cotxe, sent aquell motor.

Es frega els ulls i els llavis pintats, i es sent desgraciada, sense saber per què.

Es treu les arrecades i un collaret de metall que duu fa mesos, i també ho tira.

Es frega la cara i per la seva cara s'escampen restes de pintura.

Li cauen llàgrimes, es sent confosa.

Es comença a tocar el cabell, curt i arrissat, que s'ha arreglat i encoloniat davant el mirall de casa.

Passa un altre cotxe.

Ella gemega amb els ulls tancats i amb ràbia es comença a gratar el cabell fins que s'adona que no es pot moure d'allí, es sent ridícula i enfonsada.

Són poc més de les deu del matí, s'amaga al portal més proper, li sembla una casa vella, amb portes blaves de casa anglesa.

Tanca les portes exteriors, i es queda pràcticament a les fosques.

Ja no pot més, està arraulida sobre les dures rajoles, s'estira arronsada i decideix...

...passaré aquí el dia, si, passaré aquí el dia... quan tot sigui fosc tornaré a casa... déu meu... hi havia les claus dins la bossa... les hauré de buscar...

Comentaris

  • Dona i vida[Ofensiu]
    Unaquimera | 23-09-2010 | Valoració: 10

    Avui, quan l'estiu ha deixat pas definitivament a la tardor i les vacances resulten molt llunyanes, em sembla un bon dia per llegir aquest relat teu, ja que en aquests moments "no hi toca el sol" en cap costat.
    A banda de l'ambientació natural, el text compost per frases curtes, gairebé mínimes pel que fa als antecedents del personatge i la seva trajectòria, sorprèn per la seva concisió i deixa a la imaginació de qui el llegeix un munt de possibilitats de continuació... o siigui, com la vida mateixa!

    Tenia ganes de llegir-te un altre cop, Sergi. També tinc ganes de saber si l'estiu ha estat bo per a tu.
    Mentre espero la resposta, que desitjo sincerament sigui afirmativa, t'envio una abraçada,
    Unaquimera

  • Un relat en blanc i negre[Ofensiu]
    nuriagau | 17-07-2010 | Valoració: 10

    Un relat que, malgrat el narrador no ens faciliti massa informació, aconsegueix no deixar el lector indiferent. Un lector que empatitza amb la grisor del personatge protagonista.

    Un relat breu que permet pensar en aquelles persones que no estan d'acord amb la vida que els ha tocat viure.

    Enhorabona, Sergi Elias Bandres!

    Núria

  • Imagino el teu relat portat al cinema,[Ofensiu]
    Romy Ros | 16-07-2010 | Valoració: 10

    i m'imagino que un cop la dona tira la bossa amb els documents al contenidor, tot es torna en blanc i negre i la desesperació de la dona fa que les imatges siguin més intenses.
    Enhorabona per aquest relat un "tot" surrealista!

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Bonhomia

Bonhomia

646 Relats

1852 Comentaris

514953 Lectures

Valoració de l'autor: 9.87

Biografia:
L'armonia commou la selva verge de paratges interexternalitzats mentre els estels ens somriuen dolçament i les nits i els dies es confonen en boira d'un nou color que brillarà per la mare universal que va fer-nos i cerquem cuidar... si és que aquestes paraules contenen cert ressò d'esperança en un món tan difícil i complicat.