La bellesa nova

Un relat de: Xavier Valeri Coromí
Era un jove que seguia el manifest de Marinetti, que afirma que «la grandiositat del món s’ha enriquit amb una bellesa nova: la bellesa de la velocitat. Un automòbil de cursa amb el capot adornat de tubs grossos semblants a serps d’hàlit explosiu ... un automòbil brogent, que sembla córrer sobre metralla, és més bell que la Victòria de Samotràcia».

A més de la bellesa nova, estava enamorat d’una noia

La noia i ell anaven a passejar. Ell li explicava els avenços de la tècnica i els grans viatges. La noia se l’escoltava però en el cap en tenia un altre. Ell se n’anava amb l’esperança dels il·lusos.

Un dia, la noia va veure l’altre amb una noia i va considerar l’il·lús. La noia li va posar el cap sobre el muscle i tot va quedar enfosquit per una gran ombra, brogent. Una gran massa passava per sobre d’ells.

-És un aeroplà? – va demanar la noia mentre s’abraçava a ell.
-És el Zeppelin – va mirar al cel i allí estava el Zeppelin.
No va poder més i es va alçar per mirar el Zeppelin. La noia també es va aixecar, es va mirar el Zeppelin i va marxar.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de Xavier Valeri Coromí

Xavier Valeri Coromí

33 Relats

5 Comentaris

5440 Lectures

Valoració de l'autor: 9.75

Biografia:
Escriure relats és una de les meves passions.

2005 -Primer premi de la II edició del concurs de relats breus de la revista el Viari.
2007 -Premi de narrativa Ramon Vidal de Besalú.
2008 -Guanyador del premi de relats Joescric.