JUSTÍCIA - 01 - Fantasia

Un relat de: kefas
El jutge principal es va ajustar les ulleres i després d’un lleu sospir, que només va percebre el seu company de l’esquerra perquè el de la dreta estava absort mirant les cames de l’advocada defensora del tercer encausat, va aixecar la vista i començà el parlament, “Benvolguts encausats”, va fer una pausa per escoltar els murmuris de sorpresa de la sala. “Benvolguts encausats”, va repetir, “estem aquí per impartir justícia”, continuà, “i la justícia és la virtut d’atorgar a cadascú el que li correspon”.

El murmuri de la sala va augmentar i fins i tot es va sentir una exclamació amb un to que denotava alegria “ja era hora!”. El jutge va abaixar els ulls i, després d’una altra lleu pausa, continuà, “ i ja que la justícia és una virtut que exigeix saviesa i valentia en l’actuació, d’acord amb la naturalesa racional de la persona humana per atorgar a cadascú el que li correspon, amb valentia cal que ens acostem a l’objecte de la justícia”. Dit això, es va aixecar, es va treure la toga, va baixar al costat dels encausats i es va asseure al davant.

Els altres sis jutges, emocionats perquè finalment es feia el que anhelaven, s’hi varen afegir. Els uixers es van afanyar a portar taules i traslladar els papers per poder continuar aquell acte de justícia. L’ambient de la sala era d’una alegria continguda i, fins i tot, va semblar que s’equilibraven les balances de l’escultura de la justícia mentre se li abaixava la bena dels ulls i, insinuant un somriure amb els llavis, picava l’ullet.

Comentaris

  • Merci ...[Ofensiu]
    Bonhomia | 06-03-2021 | Valoració: 10

    ... pel comentari. I sí, tens raó, som tots folls.
    Pel que fa a la primera part de la teva sèrie, et puc dir que escrius d'allò més bé i que saps deixar atònit al lector davant de què passarà.
    Felicitats!


    Sergi

  • Irreal[Ofensiu]
    MariaM | 26-12-2020 | Valoració: 10

    Molt bon relat i amb un final inesperat.
    Tan sols hi trobo un "però"... que sigui irreal, com la ciència ficció.
    Bones Festes!!
    MariaM

  • Gràcies Kefas:[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 03-12-2020


    Gràcies Kefas, per la teva visita i el teu amable comentari, al meu relat "L'artifici", on em dius que és una "BARREJA", i perquè jo ho dic: "que és una dosi de terror".
    Ho dic jo, i ningú s'ho creu... vaja i vaja...!!
    Saluts i cuida't

  • Fantasia jurídica[Ofensiu]
    Canela fina | 25-11-2020 | Valoració: 9

    Molt enginyós aquest relat, fantasia dins d'un tema bem polèmic actual, la justícia que sovint es mostra injusta. Gràcies per la bona lectura que ens regales i gràcies també, pel comentari al meu relat "Converses de petons", per a mi, quan apareix el foc és quan es fusionen les persones des del més profund raconet de cadascú, és la culminació a les paraules que han fluït primer. M'alegra que t'agradi encara que no comparteixis potser la part més eròtica. Una abraçada :)

  • Justicia femenina...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 22-11-2020 | Valoració: 10


    Ah, sí, què bé! Quanta fantasia hi has posat a aquest relat, que tots estaven pendent de l'advocada defensora. Ser just d'alguna manera. Molt bon relat, amic Kefas.
    Enhorabona.
    Saluts i cuida't.
    PERLA DE VELLUT

  • Sí que ho és![Ofensiu]
    E. VILADOMS | 19-11-2020

    Sí que és un relat fantàstic, aquest, sí. Tant de bo fos cert.
    Gràcies pels teus comentaris. Que tinguem un bon curs relataire!

  • Tema polèmic[Ofensiu]
    MariaG | 19-11-2020

    Un tema molt polèmic, Kefas, aquest de la justícia. I ben encabit en el model de fantasia. ës molt difícil fer justícia perquè el que és just per a uns és injust per a d'altres. Per tant, els que tenen el poder per impartir justícia sempre faran moure la balança cap a la seva banda.

  • Que la dama de la justícia no s'emocioni[Ofensiu]
    Homo insciens | 19-11-2020

    Que la dama de la justícia no s'emocioni, amic kefas!
    L'home sempre ordenarà justícia segons els seus propis paràmetres. La veritat, la moral o la justícia no són interpretables en termes absoluts, així que, és possible ser just? Com saber del cert que és allò que correspon a cadascú?
    ...Si no és en una fantasia. :)

  • I tant que el relat entra a concurs...[Ofensiu]
    Montseblanc | 18-11-2020

    ...i introduïnt alguna maquineta també pot participar en el de ciència ficció...

  • Fantasies animades[Ofensiu]
    SrGarcia | 18-11-2020

    Ja fas bé, ja, de classificar el relat com a fantasia.
    "La naturalesa racional de la persona humana" sembla una cosa cada vegada més oblidada. Ara sembla que la justícia consisteixi en la legitimació de la colla d'amics, dels de sempre, dels que són a l'olla.

  • Relat rebut[Ofensiu]

    El teu relat entra a concurs, gràcies per participar.

    Comissió XI Concurs ARC

Valoració mitja: 9.6