JUNY

Un relat de: kefas

Avui és juny
el mes de falç
que aixeca el puny
colpit pel mal
que al cor retruny
pel bestial
tall amb el cuny
de l'estatal
poder borbuny
que ens mutilà
el que de lluny
la llibertat
amb son encuny
ens va donar.
El porc que gruny
terres enllà
sols amb lladruny
no espantarà
i l'escarbuny
hem d'atiar
si volem juny
de llibertat.

Comentaris

  • La falç al puny[Ofensiu]
    SrGarcia | 08-06-2023

    Una mostra de virtuosisme en la rima. A part d'això, la poesia té un ritme àgil i sincopat.
    Molt ben expressat el sentiment d'indignació, molt just l'anhel de revolta.
    Una poesia que val molt la pena, tant en la forma com en el fons.

  • He consultat el diccionari i...[Ofensiu]
    llpages | 07-06-2023 | Valoració: 10

    he buscat totes les paraules que acaben en "-uny". La sorpresa ha estat que no en són gaires i totes elles es troben en aquest fantàstic poema! O sigui que lligar un conjunt de mots per aconseguir alguna cosa que tingui sentit no és quelcom impossible? Bé, no tan sols cal fer-ho de manera que no es digui cap bajanada, és que s'ha de fer amb gràcia, i això ja són figues d'un altre paner! Un altre joc de màgia del nostre prestidigitador verbal!

  • Ets un Crack !![Ofensiu]
    Rosa Gubau | 07-06-2023

    Res més a dir. Gràcies per ser un mestre de la poesia.

  • EXCEL·LENT [Ofensiu]

    Kefas,

    T'hi has lluït!

    Enginy, domini del llenguatge i bona poètica. Enhorabona!

    Suggeriment: el podries enviar als vividors de la política que fan veure que governen, encara que dubto que m'entenguessin.

    Salutacions,

    Fidel Gangonells

    PD
    Moltes gràcies pel magnífic sonet --un vestit fet a mida-- amb el qual has comentat el meu "Paraigua".

  • Més de juny.[Ofensiu]

    No és gens fàcil trobar la rima i ensems que tingui un significat. Un poema jocós i joguines que s'escau amb el mes que acabem d'encetar. I a més a més he après una paraula que no coneixia pas.

  • Prou bé | 06-06-2023

    Magnífic en la forma, però per sobre de tot en el contingut! Quanta raó tens!
    Amb total cordialitat

  • Juny...[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 06-06-2023

    que hem encetat, juny que volem viure amb llibertat.
    Excel.lent poema amb una rima difícil de compondre, i que tu ho has aconseguit.
    Enhorabona Kefas.

    Rosa.

  • Enginy[Ofensiu]
    arua87 | 06-06-2023 | Valoració: 10

    Bona rima, original.

  • Enginy[Ofensiu]
    arua87 | 06-06-2023 | Valoració: 10

    Bona rima, original.

Valoració mitja: 10