ELS SECRETS D'UNA MIRADA

Un relat de: Rosa Gubau


ELS SECRETS D’UNA MIRADA


Autèntica, amorosa, encisadora, penetrant
agredolça, absent , colèrica, atemorida....
Plena d’ atributs com el més ampli catàleg de reclams.

Un mirall no conté secrets,
quan el mires, mai enganya,
i a ulls clucs hi pots confiar.

Un mot és genuí si l’acompanya una mirada;
transmissora d’emocions i sentiments com cap altre.

Sostenir una mirada és complicitat i diàleg,
on descobriràs la puresa de la seva ànima,
i on sobren totes les paraules.

Una mirada sempre parla.


Rosa Gubau

Comentaris

  • Cada estrofa...[Ofensiu]
    Prou bé | 19-06-2022

    ...un missatge en cada vers amagat!
    Amb total cordialitat

  • Brillant![Ofensiu]
    llpages | 31-05-2022 | Valoració: 10

    Que bé que passa aquest poema! Quina fluïdesa de paraules, versos, estrofes! I els adjectius, encertadíssims. Un poema rodó en continent i en contingut, senzillament brillant! Enhorabona, Rosa!

  • Descripció exacta: [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 31-05-2022 | Valoració: 10

    Realment les mirades són molt concretes en cada situació, si se sap albirar-les.
    Tu has descrit "la mirada", amb pèls i senyals.
    Si no es distrau el pensament, s'ha de saber com és una mirada.
    El final és la veritat. Sí.

  • Mirada.[Ofensiu]

    Les mirades sempre m'han fascinat. Jo hi veig reflectita l'ànima de qui mira. El teu poema ho exposa amb un mirada literària, amb una mirada de qui esguarda més enllà de la simple aparecía de les coses. Brillant!

  • Dur i directe[Ofensiu]
    Endevina'm | 31-05-2022

    Un poema per ser llegit en veu alta, i gairebé com un crit, per despertar a qui s'adorm en mirades perdudes davant del mirall de la vida. Cal despertar a aquesta persona del seu egòlatra mirar.

    Exacte, quan et deia que fessis escriptura estàndard, ja volia dir això, com si fos un relat, sense trencar les frases, i amb tot el ritme d'un poema. No seria el mateix en aquest poema, tot i que també seria possible, aquest demana un altre ritme, el de la classe de català és més una història. Però sempre, sempre, la decisió en com s'escriu un poema, en forma de relat o de renglons curts, és del tot teva, i ningú te la pot criticar. No dic que t'hagi criticat, dic que tu tens l'última paraula i els altres podem fer-te observacions que tu vas assimilant.

    Hi ha tantes maneres de fer poesia!, com vides i relats.

    Gaudeix de la pàgina!

l´Autor

Foto de perfil de Rosa Gubau

Rosa Gubau

73 Relats

1095 Comentaris

40903 Lectures

Valoració de l'autor: 9.92

Biografia:
Soc nascuda a Mataró l'any 1.957. Sempre he estat una persona amb moltes inquietuds, en l'àmbit laboral, esportiu i de creixement personal. El cuquet d'escriure el tinc des de fa molts anys, tot i que mai m'hi havia posat. Ara que disposo de més temps he decidit provar-ho. Espero sortir-me'n una mica, si més no, aprendré de tots vosaltres.