ELS DÉUS OPOSATS

Un relat de: Pages@s
Aquella nit de cop i volta vaig veure una cosa sorprenent.
Què era aquella llum misteriosa que baixava del cel cap a terra?
De sobte d’aquella llum en va sortir una silueta semblant a una persona humana, i una veu forta em va dir:
- Sóc el Déu de la bondat, i necessito que vinguis amb mi al cel. El Déu de la veritat i el Déu de la mentida s’estan enfrontant i no puc parar aquesta baralla.
- Jo? I per què jo?
- Perquè tu ets una persona bondadosa i ets l’única persona que pot aturar aquesta batalla.
Sense poder obrir la boca, em va agafar de la mà i vam volar cap al cel.
En arribar hi havia molta boira i no veia res clar. Vam passar portes i portes, fins que al final se’n va obrir i allà hi havia els dos Déus enfrontats.
Jo no sabia pas què dir. L’única cosa que em va sortir de dins va ser:
- Déu de la veritat, com és que et baralles amb el Déu de la mentida? 
I va respondre:
- El Déu de la mentida, mai saps si el que diu és cert o no, i això em fa enrabiar.
I tu Déu de la mentida, perquè et baralles amb el de la veritat?
- Perquè ell sempre està enfadat amb mi.
- Doncs tinc la solució: tu Déu de la mentida t’has d’esforçar i no dir tantes mentides, així el Déu de la veritat no s’enfadarà i deixareu de barallar-vos.
Tots dos es van quedar pensant en el que jo els havia dit i el Déu bondadós em va dir:
- Ja sabia jo que trobaries la manera de solucionar-ho…
I en aquell moment em vaig despertar d’un salt, tot havia sigut un somni!

PAPAYA GG

Comentaris

  • Molt real[Ofensiu]
    Solsona Bot | 26-01-2024

    M'agrada molt aquest relat. Cada dia veiem com s'enfronten les persones i els països perquè es diuen moltes mentides. Hi ha cops que també no cal dir totes les veritats. La més important és ser bondadós i voler ajudar els altres. Molt ben explicat!

  • Escoltar, parlar, voler entendre...[Ofensiu]
    Cesca | 22-01-2024


    Quina responsabilitat més gran, fer de mediador entre el Déu de la Veritat i el de la Mentida!
    Molt encertadament el teu protagonista proposa com a solució el diàleg i la voluntat d’entesa. Molt bé!
    Bon conte, endavant amb l’escriptura!

  • Veritat o mentida[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 19-01-2024

    Aquest relat l'he trobat fantàstic, té un missatge molt poderós que tots hauríem de tenir en compte. Les baralles no serveixen de res, parlar i escoltar de debò és molt beneficiós per a tots.

    Rosa.

  • que bé[Ofensiu]
    Atlantis | 19-01-2024

    Que bé poder fer que els Déus no es barallin!!!

  • Un bell somni[Ofensiu]
    Prou bé | 19-01-2024

    És un relat de fantasia que amaga una gran veritat: la bondat es poderosa!
    Segur que el somni va ser una bona lliçó.
    Un relat molt bo i molt ben escrit.
    Amb total cordialitat

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament.

    Gràcies per participar.


    Comissió XIV Concurs ARC de microrelats

l´Autor

Foto de perfil de Pages@s

Pages@s

64 Relats

279 Comentaris

10321 Lectures

Valoració de l'autor: 9.60

Biografia:
Som un grup de nens i nenes de Cicle Superior d'Educació Primària que fem un taller d'escriptura en català utilitzant les bases del concurs de microrelats.