LES LLETRES  VOLADORES

Un relat de: Pages@s
Ningú sabia això: a Saturn hi ha vida. Allà vivia una família. En la família hi havien 10 extraterrestres. La mare, que que es deia Laila, el pare, Ferran, també hi havien quadrigèmins: el 1r es deia Lola, el 2n Noa, el 3r Laia, el 4t Marc. Després el dos germans grans: el germà gran Victor, el 2n germà gran Dani. El germà petit (el bebè) Natia, i les bessones Xènia i Martina. Aquesta es una de les de 1.000.000.000 de famílies que hi ha saturn.
La família de la que estem parlant és la Martínez.
Aquesta família va ser la que va crear l’escriptura i la lectura de tot l’univers.
En el seu planeta hi havien lletres flotant si volies escriure havies de caçar-les. I així s’havia fet durant més de 2.000 anys.
Però, un dia, uns humans que van visitar saturn, van dir que això no estava bé, que els extraterrestres que no tenien els objectes necessaris per caçar les lletres no podrien escriure.
Els humans van començar a manifestar-se i explicar com ho feien ells al seu planeta.
Al final la família Martínez va canviar tot que es llegia perquè fos igual que al planeta Terra.
Van començar a fabricar llapis, llibretes, fulls, llibres…
Els extraterrestres estaven orgullosos d’haver-ho canviat tot i els humans igual.

Yuki

Comentaris

  • Visitar Saturn. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 23-05-2024 | Valoració: 10

    Un relat molt entretingut i a la vegada amb molta fantasia.
    Les lletres poden volar? Pregunte! Molt ben plantejat.
    Saturn, deu d'estar pleníssim de famílies.
    Enhorabona.

    Cordialment.

  • Una gran família[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 23-05-2024

    Saturn i la terra, competició o aprenentatge? Està molt bé que tots aprenem de tots. Compartir és una bona manera. Molt creatiu aquest relat.

    Endavant.

    Rosa.

  • Intercanvi[Ofensiu]
    Solsona Bot | 22-05-2024

    Segurament els humans també van poder descobrir que les lletres que floten tenen un encant propi. Jo crec que els humans també poden aprendre coses dels extraterrestres. En el nostre món, l'intercanvi entre diferents cultures sempre és bo. Un relat ben imaginatiu!

  • Saturn[Ofensiu]
    Cesca | 22-05-2024

    Una família nombrosa en un planeta superpoblat que tot i l'origen divers dels habitants troba la manera d’entendre’s a l'hora de llegir i escriure.
    Bravo!

    (diuen que Saturn està relacionat amb la força de voluntat, la constància i la responsabilitat, qualitats que els habitants del teu relat sembla que tenen, oi?)


  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut, moltes gràcies per participar.

    Comissió XIV Concurs ARC de microrelats

l´Autor

Foto de perfil de Pages@s

Pages@s

71 Relats

308 Comentaris

12897 Lectures

Valoració de l'autor: 9.67

Biografia:
Som un grup de nens i nenes de Cicle Superior d'Educació Primària que fem un taller d'escriptura en català utilitzant les bases del concurs de microrelats.