Què prefereixes?

Un relat de: Pages@s
Hi havia una vegada dos amics, el  Joan i el Pep estan debatent que al Pep li agrada més llegir i al Joan escriure.
- No! Llegir es millor? Ni ho somiïs, és millor escriure. 
- No! Llegir és millor!
Van seguir debatent fins que van aparèixer dos nens i els van  dir:
- No us  baralleu, que pot ser que a tu t’agradi més llegir i a tu t’agrada més escriure. A veure: escriure serveix per inventar històries i llegir agafar idees per escriure. Et fixes en les paraules i així millorar la escriptura. Pots aprendre a escriure de les dues maneres, cadascú té la seva  opinió.
Els  dos amics van deixar el tema aparcat. No van seguir discutint. Amb els dos altres nens van fer-se amics. Tots quatre es van acomiadar i van estar feliços, sense parlar de res més que llegir i escriure.

Lluna

Comentaris

  • Importància compartida[Ofensiu]
    Cesca | 24-05-2024

    No sé pas si podria triar entre llegir i escriure, per mi una cosa i l’altra van juntes, és clar que et pot agradar més una cosa que l’altra, però el que sí que és cert és que per escriure contes, novel·les, etcètera, has de llegir molt.
    Podríem dir: Menjar per viure. Llegir per escriure. Què us sembla, hi esteu d’acord?

  • Llegir o escriure?[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 23-05-2024

    Una bona reflexió. Les dues coses són complementàries, però per separat també tenen el seu valor i eficàcia. L'important és respectar el fer de cada persona, com en Pep i en Joan.

    Ben trobat aquest relat Lluna.

    Rosa.

  • Ben explicat![Ofensiu]
    Solsona Bot | 22-05-2024

    Jo diria que llegir i escriure es necessiten mútuament. Per escriure s'ha d'haver llegit abans, i no té cap sentit escriure si ningú et llegeix. Un bon relat!

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut, moltes gràcies per participar.

    Comissió XIV Concurs ARC de microrelats

l´Autor

Foto de perfil de Pages@s

Pages@s

71 Relats

308 Comentaris

13221 Lectures

Valoració de l'autor: 9.67

Biografia:
Som un grup de nens i nenes de Cicle Superior d'Educació Primària que fem un taller d'escriptura en català utilitzant les bases del concurs de microrelats.