ELS COTXES

Un relat de: PERLA DE VELLUT
ELS COTXES

(HUMOR)

Hi ha cotxes fins en la sopa?
Hi ha més cotxes per a circular?
Qualsevol dia hauríem d’aparcar
en el fons del mar!
O tal volta en el cim més alt
del món i encara hi ha més cotxes!
Podríem en filera aparcar
des del sòl fins a l’alçada
d’un
xiprer
o més...
Que inventen més cotxes
per a
gaudir!
Ja podrien inventar
el cotxe
plegable...
com una maleta!,
tot pot ser que ja està inventat!
prémer
un botó
i llest per a utilitzar!
L’impost, l’assegurança,
la I. T. V.,
la gasolina,
els neumàtics,
i més per a pagar...
l’antirobatori,
els impostos!
i el gual!

Hui en dia...
qui podrà un cotxe comprar?
Anirem...
amb patinet, amb bicicleta,
perquè més barat ens eixirà…
o tal volta caminant, caminat...
i les sabates es desgastaran.



22 de setembre de 2017

Comentaris

  • Una solució i un problema[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 24-06-2022 | Valoració: 10

    Caram, Perla, jo no conèixía encara aquesta faceta teva d'humor, tot i el missatge tan real que té. M'ha agradat molt descubrir aquesta part.

    Moltíssimes gràcies per la teva opinió de Dolçor.

    Una abraçada

  • Reflexió[Ofensiu]
    Carme Alcoverro | 07-03-2022

    Ara he llegit aquest poema teu i m'ha fet somriure i, alhora, reflexionar. Jo també hi penso moltes vegades, no tan sols en els cotxes que circulen ara sinó en els que han deixat de circular i s'han convertit en ferralla...ves a saber on paren i la contaminació que generen!

    Moltes gràcies pel teu comentari al meu On és el temps?

  • Vident![Ofensiu]
    MariaM | 03-03-2022 | Valoració: 10

    Fa temps que ho vasdescriure, amb humor. I ja veus que ho vas encertar!
    Ets un poeta amb humor, i vident alhora!
    No el perdessim mai l'humor!
    A reveure.
    MariaM

  • Cotxes i pagar....[Ofensiu]
    Miquel Seguí Cases | 28-02-2022 | Valoració: 10

    Ostres Perla!
    Aixì es, venga cotxes i cotxes i impostos i doblers i seguros i papers!
    Gràcies Perla

  • Cotxes i pagar....[Ofensiu]
    Miquel Seguí Cases | 28-02-2022 | Valoració: 10

    Ostres Perla!
    Aixì es, venga cotxes i cotxes i impostos i doblers i seguros i papers!
    Gràcies Perla

  • Cotxes i pagar....[Ofensiu]
    Miquel Seguí Cases | 28-02-2022 | Valoració: 10

    Ostres Perla!
    Aixì es, venga cotxes i cotxes i impostos i doblers i seguros i papers!
    Gràcies Perla

  • Cert!![Ofensiu]
    Laila | 25-02-2022

    Hola, Perla de vellut,
    Ben cert el que explica aquest poema, tan visual i actual. La paradoxa d'haver de tenir cotxe amb les despeses que porta, el negoci que genera al seu voltant i la invasió que suposa en tenir poques opcions d'aparcament. M'ha agradat, molt senzill i poètic.

    Gràcies pels teus comentaris al meu relat Mar de somnis, sempre em tractes molt bé.

    Una gran abraçada,

    Layla (Anna)

  • Molta raó [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 25-02-2022 | Valoració: 10

    Bona referència als cotxes.
    M'agrada molt la sopa i no voldria trobar-me un cotxe.
    Enhorabona, Relat molt actual.
    Salutacions.

  • Ironia[Ofensiu]
    helenabonals | 20-02-2022

    Els poemes sarcàstics no m'agraden tant com els lírics, però aquest està prou bé!

  • Indecent[Ofensiu]
    llpages | 19-02-2022

    L’autora Noia Targarina ha escrit “Records de l’Òscar” en aquest web el dia 18 de febrer del 2022. Es tracta d’un poema per la pèrdua del seu fill, molt emotiu, en recomano la lectura. Et fiques a la pell de qui ha volgut escriure per canalitzar un dolor lacerant, i ho aconsegueix amb paraules senzilles i transmetent un sentiment de dolor que s’encomana.
    A l’apartat de comentaris, trobo el següent:
    “Pensament
    PERLA DE VELLUT | 18-02-2022 | Valoració: 9
    Un poema amb molta emoció pel teu Òscar. Li fas moltes voltes als records pel teu Òscar. Perfecciona i poleix els poemes abans de publicar-los.
    I no publiques tants seguits, seguits. Que això no és correcte.
    Salutacions.”

    He clicat a l’opció “Ofensiu” amb la finalitat que l’editor/editora en revisin el contingut i obrin en conseqüència. És indecent que un lector aconselli de polir un text i recomani de no publicar-ne tants de seguits sobre la mateixa temàtica, titllant-lo d’incorrecte, mostrant-se del tot indiferent al dolor de qui es troba en una situació tan trasbalsadora. Tens el cor de pedra, Perla de Vellut? Em sap greu, però aquí poso punt i final a seguir-te llegint i comentar-te, Perla de Vellut. A banda de la basca que m’ha provocat el teu indecent comentari, t’hauries d’aplicar la dita “no diguis burro a ningú que no ho sigui més que tu”, perquè els teus relats no estan exempts de ser perfeccionats i polits, només faltaria. M’avergonyeix que hi hagi gent amb tanta manca de sensibilitat envers el proïsme que pateix. Espero una rectificació per part teva, Perla de Vellut, sobretot pensant en Noia Targarina.

  • Bon humor[Ofensiu]
    Prou bé | 17-02-2022

    En el teu poema per un tema que no fa pas gràcia. Sorolls i contaminació....
    De forma divertida expliques una realitat complicada!
    AMB total cordialitat

  • aparcaments[Ofensiu]
    Atlantis | 17-02-2022

    Anar en cotxe cada vegada és més car i més difícil i més contaminant. Ho escrius en sentit de l'humor, però és un problema a plantejar.

    un poema pragmàtic i allunyat als que acostumes a escriure.

  • El lloguer.[Ofensiu]
    SrGarcia | 17-02-2022

    Mostres un bon humor. Aquest és un tema difícil d'apanyar. Potser els que escriuen de ciència-ficció ens podrien explicar alguna cosa. Ara veig anuncis a la tele que diuen que no cal comprar-los, que els pot llogar; la veritat no crec que ho facin perquè puguis estalviar.

  • comentaris[Ofensiu]
    Noia Targarina | 16-02-2022 | Valoració: 10

    Molt bo i molt cert el poema.

    Quan tens cotxe sempre estas pagant.

    M' agradat llegir-lo , ara feia dies que no llegia cap relat teu -.

    Perla de Vellut

    Una abraçada noia Targarina

Valoració mitja: 10