Ell les té totes?

Un relat de: TerricheT
Ell les té totes?


El nostre veí del tercer, el Colomer, és un pou de virtuts; les té totes. Les cardinals, les teologals, i aquelles que fan referència a les ardents passions carnals —segons allò que ruboritzada ens confessa la seva santa esposa—, també. En conseqüència, el Colomer és una persona constant… com no pot ser de cap altra manera, i per això ens té a tots els veïns del patí comunitari castigats amb el seu aprenentatge del violí. Ja fa quinze anys que virtuosament ho intenta, però no se’n surt. I tot plegat és digne d’admiració la virtuosa dedicació amb la qual ens condemna cada dia que dona classe, fent els seus esgarips de corda i arc. Cal tenir en compte que ell n’és conscient —una més de les seves moltes virtuts—, i sempre ens convida a unes rondes quan ens trobem en el bar. No ho diu pas —ell és virtuosament reflexiu—, però ho fa per calmar els nostres mal simulats instints criminals, en vers la seva persona. Quan ell marxa tots estem una mica més feliços per les rondes que ha pagat. Però no ens en podem estar, i entre els patidors de tal constància d’aprenentatge artístic ho comentem; és curiós, sinó una llàstima, que, posseint tants mèrits, no tingui ni una mica de virtuosisme musical!

Comentaris

  • De bona reflexió. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 23-12-2021 | Valoració: 10

    Jo reflexione que és de bona qualitat de reflexiu i que critica les virtuts del Colomer.
    M'ha agradat com ho descrius, Terriche T.
    Que tingues una bona nit i BON NADAL.
    Salutacions.

  • Persistir o rendir-se?[Ofensiu]
    Homo insciens | 13-11-2021

    El teu relat evoca una imatge molt divertida. Tan important és persistir com saber reconèixer quan t'has de rendir. No dic que sigui aquest moment per al teu protagonista ;) 

    Ben portat i amb  bon ritme. M'ha agradat.

  • Divertit[Ofensiu]
    Fidel Català | 10-11-2021

    Potser no és un text molt treballat, com el que llegit abans de la Carme Alvocerro, pura simbologia aquella. El teu és una broma ben narrada, amb un estil que em recorda, una mica només, un altre autor d’aquesta pàgina, que ara ja porta quatre o cinc llibres publicats, de relats la majora, i amb èxit. A veure si has trobat el camí!

    Felicitats pel relat, m’agrada!

    Fidel

  • No es pot tenir tot, oi?[Ofensiu]
    Prou bé | 10-11-2021 | Valoració: 10

    Un relat divertit de bon llegir i molt ben confegit! Original i imaginatiu que sempre és d'agrair.!
    Amb total cordialitat

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament, entra a concurs.
    Gràcies per participar.

    Comissió XII Concurs ARC de microrelats

l´Autor

Foto de perfil de TerricheT

TerricheT

26 Relats

196 Comentaris

18204 Lectures

Valoració de l'autor: 9.80

Biografia:
La fantasia és la música dels sentits, la realitat és la música del desconcert.
El desconcert és l'orquestra del caos, en el caos trobarem la melodia.


Sigues fantàstic, amic meu.
B.L.

Moltes vegades, els meus relats cerquen un cert aire de la mitologia, i si pot ser, la nostrada.


El meu nom l'he triat per fer homenatge a l'autor de fantasia Terry Pratchett, creador del MónDisc. No el llegiu terriche-T és TerricheT, tot seguit. La T majúscula final és sols una imatge que tanca el cercle, com el seu Món Disc.

Deixo espai als meus altres perfils, en aquest, poca producció afegiré.