El tren dels somnis

Un relat de: Naiade

En jan era un entusiasta dels trens, de ben petit l’àvia ja el duia, quasi a diari, a l’estació de Llinars del Vallès, d’on era natural. Quan s’apropava un tren, feia crits d’alegria tot dient: “un altre, un altre!” i tothom se’l mirava somrient.
Passats els anys, no perdia l’afició i quan els pares li varen dir que un cosí de Barcelona, que tenia una pastisseria, li donava feina els caps de setmana i hauria d’agafar el tren per anar-hi, no cabia a la pell d’alegria. En Jan, però, tenia un gran defecte, tot era pujar al tren que s’adormia. Les seves becaines eren conegudes per tot el personal. En arribar a Barcelona el revisor cridava:
-Final de parada, Barcelona!
Si no ho sentia, ja el despertava un cop de pal de fregar del personal de neteja. De tornada la cosa empitjorava. En Jan pujava tot content al tren amb l’obsequi que li feia l’oncle cada setmana: un pastis o un tortell, i el col•locava bé a l’estant de dalt del seient. Admirava l’entorn disposat a gaudir del paisatge, però amb el sotragueig suau i repetitiu del tren, no podia evitar adormir-se com un tronc. El problema era que ara ningú l’avisava quan arribava a destí. Si per alguna raó tenia la sort d’escoltar “Llinars”, de la corredissa que feia per baixar a temps el pastis o bé es quedava al tren o arribava fet una truita. El més freqüent era que baixés unes estacions més tard i aleshores havia d’esperar el proper tren en direcció contraria; arribava a casa a tres quarts de quinze i rebia una bona esbroncada. El pitjor era quan el despertava el silenci, senyal que havia arribat a Maçanet de la Selva, final de trajecte. No li quedava més remei que telefonar al pare perquè l’anés a recollir. Ja havia begut oli, aquell dia segur que no dinava ningú.
Encara ara que ja és un home fet i no s’adorm al tren, més que res perquè és el maquinista, el recorden per les seves capcinades i oblits; diuen que a objectes perduts, encara hi ha un munt de paraigües, jaquetes i altres estris que solia oblidar.

Comentaris

  • Les becaines.[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 22-11-2019 | Valoració: 10

    Hola Naiade, estic content per haver-te llegit aquest relat, perquè és des de principi al final molt divertit i amb molt bon sentit de l'humor. Aleshores al final en Jan, es va fer maquinísta de tren... i era molt despistat... Cosa que m'ha agradat, perquè li has posat molta fantasia.
    Una abraçada d'internauta...
    Perla de vellut

  • Molt bo, Naiade![Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 02-02-2017 | Valoració: 10

    El final ha estat sorprenent, però totalment raonable. Si hom és entusiasta dels trens, què millor que dedicar-se a conduir-los?
    Ha estat un relat molt ben portat, amb tots els ingredients per a fer-lo interessant fins al final.
    Una abraçada.

  • Un ...[Ofensiu]
    Bonhomia | 12-01-2017 | Valoració: 10

    ... humor ben original, aquest. M'ha agradat. Feia molt que no et llegia, ha estat una feliç retrobada, aquest relat.


    Sergi : )

  • Josep Ventura | 24-12-2016 | Valoració: 10


    de dormir en el tren em recorda temps de mili, un viatge de Barcelona a Almeria, 27 hores, mes juliol, la gent estirada per el passadís i nosaltres ens tornàvem per dormir una estona en el portaequipatges. He llegit el relat del Sabater i també son uns fets que tinc gravats. Una abraçada.

    Bones Festes.

  • Relat amable[Ofensiu]
    Vicent Terol | 19-12-2016 | Valoració: 10

    Un relat amable que aconsegueix fer-nos somriure. El final, inesperat, tanca perfectament la història. A més a més, has aconseguit situar el tren com a protagonista absolut.

  • Non-non[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 18-12-2016 | Valoració: 10

    Mira que costa dormir a vegades, però el protagonista del teu relat coneix una magnífica manera d fer-ho, oi? L'estació de Llinars no és aquella que fa curva, on els trens d'abans quedaven molt lluny de l'andana? Recordo, crec, una àvia, que la van vaixar del tren en braços. Una abraçada, Montse i que passis un molt bon Nadal!

    Aleix

  • El teu relat...[Ofensiu]
    Olga Cervantes | 16-12-2016 | Valoració: 10

    ...és molt fresc i divertit.
    tinc un germà que li passava el mateix en el cine del poble. Per sort el mossèn, que també era l'acomodador, ens el portava a casa.

    una abraçada

    Olga

  • M'ha agradat...[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 16-12-2016 | Valoració: 10

    M’ha agradat i he de reconèixer que ni m’he adormit ni me deixat res de res.
    Ben retrobada Montserrat, ben retrobada!
    —Joan—

  • Bon relat[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 16-12-2016 | Valoració: 10

    M' agrada molt

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Naiade

Naiade

246 Relats

1711 Comentaris

276214 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Fa temps que escric, necessito plasmar el que porto dins. També m'agrada pintar, pel mateix motiu.
Però escriure per un mateix no té cap gràcia, necessito estar en contacte amb gent que també li agradi i poder compartir i intercanviar opinions, consells.
Varen parlar-me de relatsencatala i aquí estic, satisfeta de formar-ne part.

R en Cadena



(fes clic a la imatge i descobreix què és "R en Cadena")


Lèvingir en va encadenar i jo he passat la cadena a orchid i entortilligat. També a gaia1, Follet, Blaumar i Atlàntida

Per qualsevol cosa aquest és el meu e-mail:

mlloretp@gmail.com