El perfum

Un relat de: Josoc

He passat una setmana a la Sierra de Cazorla, admirant les belleses naturals i culturals que atresora. En arribar a casa, el primer que he fet és anar a obrir el balcó que dóna al carrer, per tal de ventilar. Un dolç i penetrant perfum m'ha sorprès. He mirat enfora i cap al balcó del pis de sobre, intentant descobrir d'on procedia, sense aconseguir-ho.
Més tard, en dedicar-me a regar les plantes interiors, que prou ho necessitaven, se m'ha desvetllat el misteri.
Ben a prop del balcó, perquè gaudeixi de força llum, hi tinc una orquídia que em van regalar l'any passat pel meu aniversari i que de mica en mica va anar perdent les seves precioses flors restant només amb les fulles, ara, avui, en dates properes a un nou aniversari , ha decidit treure nova vida d'entre les velles i resseques arrels. Uns caparrons tendres puntegen enmig de l'adulta tija...passada la crisi, floreix de nou l'esperança! Quina gran benvinguda! Quin magnífic regal! Gràcies Natura, gràcies vida!

Tan poqueta cosa i tan d'aroma!Per mi el que resulta curiós és que només es percep al moment d'obrir la porta del balcó. Algú sap a què es degut això?

Comentaris

  • Es això estar viu.[Ofensiu]
    RATUIX | 18-03-2011

    Talment qui sap meravellar-se davant la natura i sentir aquestes petites obres com a regals, és aquell que més frueix la vida. Potser ella, en agraïment a la teva admiració, et guarda l'aroma embolcallat, fins que tu obres el balcó i llavors te'l regala.

  • Misteris naturals[Ofensiu]
    Unaquimera | 02-03-2011

    Jo també em declaro admiradora de la natura... i també ignoro la gran part dels misteris que presenta.

    És curiós, el fet que tu destaques: De vegades, les coses més petites són les més generoses... com ara la flor de la teva orquídia... o com les gotes de pluja que reguen la terra, formant part d’un Xàfec.

    T’envio una abraçada amb aroma i color,
    Unaquimera

  • seguim en contacte[Ofensiu]
    joandemataro | 17-05-2010 | Valoració: 10

    gràcies per les teves paraules sobre els meus poemes...jo et vaig llegint a partir d'ara poquet a poquet..... i aquest relat també m'ha encantat...a mi sempre les aromes m'han produit sensacions molt profundes....fins i tot et diria que cada record d'infantesa va banyat d'una aroma diferent i especial que mai no s'oblida....
    una abraçada
    joan

  • A mi també m'ha passat amb les orquídies[Ofensiu]
    Shaudin Melgar-Foraster | 13-04-2010 | Valoració: 10

    De vegades passen anys sense flors i tot d'un plegat en surt alguna. Pel que fa al perfum quan obres el balcó, em sap greu però no ho sé pas perquè és això.
    Gràcies pel teu relat; és bonic i perfumat.
    Una abraçada,
    Shaudin

  • No sabria pas que dir... [Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 12-04-2010 | Valoració: 10

    No sabria pas que dir... solament demanar-te que obris la porta del balcó més sovint, per poder oferir-nos noves narracions.
    -Joan-

  • Flairós relat[Ofensiu]
    joanalvol | 23-12-2009

    El perfum es flaira quan hom destapa el flascó dels secrets de la natura.
    Un relat ple d'aromes.
    Joanalvol

  • Jo crec que [Ofensiu]
    Xantalam | 15-11-2009

    estan esperant que tu obris la porta del balcó per a rebre't. Deu ser aquest el motiu: són molt agraïdes, les plantes.
    Un petó.

  • no tinc la resposta[Ofensiu]
    isidre lluçà | 15-11-2009 | Valoració: 10

    però m'ha agradat la manera que té d'escriure coses tant cotidianes i senzilles, i fer-les vitals i curioses, plenes de vida.

  • Sento el perfum[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 13-11-2009 | Valoració: 10

    Relat viu i perfumat. Ple de riquesa.
    No sé contestarte a la teva pregunta.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Josoc

Josoc

129 Relats

525 Comentaris

121297 Lectures

Valoració de l'autor: 9.83

Biografia:
Sóc una apassionada de les lletres, m'agrada llegir i escriure. Durant molt de temps he guarsat per mi sola la majoria dels meus escrits. Fins que vaig descobrir els RELATS. M'agrada pensar que són llegits, tal com jo llegeixo els d'altres. M'agradaria molt que els comentéssiu.