Docendo discimus

Un relat de: relatsdelbuscador
Fa pocs segles, en un remot poble rural, un lladre, ja vell, estava afamat a la seva cova.
Com que ja no tenia la força de la seva joventut, va decidir atracar el palau del baró del poble, que era a prop.

Així, va esperar a la nit i va trencar silenciosament una finestra del palau, en una habitació plena de copes d'or i altres articles de valor.
Mentre estava omplint un petit botí, el baró, un home molt avar i sempre atent a conservar la seva riquesa, el va sorprendre al mig de la nit en una de les guàrdies.
Ho va apuntar amb el fusell que portava sempre en la revisió nocturna, ja que el baró vivia sol, i li va dir:

“-Has entrat a robar al meu palau, no mereixes viure, lladre! Prepara't a morir.

-Si us plau, no em matis, estic ja vell, només agafava aquesta copa per poder menjar uns mesos...”

El baró, un home vil i mesquí, va reflexionar un moment i va dir:

“-Tota la meva vida he estat avar, mesquí i cruel amb els altres. Així que et deixo viure, però promet-me que algun dia, em tornaràs el favor que et faig.”

I així va ser que ho deixo marxar.

Van passar els anys i el baró va morir.

Quan va ser presentat a les portes del cel, els arcàngels encarregats del judici li van dir:

“Pels teus actes en vida, hauries d'anar a l'infern. Però ha passat una cosa insòlita: Ha passat algun lladre i ens ha robat la llista. Així que pots entrar al cel.”

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer