Digueu-me romàntic

Un relat de: llamp!

La poesia és integradora, és un Art íntegre i alhora s'integra en altres formes d'Art.

La poesia és ciència, sentiment, record i oblit.

La poesia és racional, empírica a voltes i anàrquica quan convé.

La poesia és, va ser i serà.

La poesia NO és allò que NO vol la gent que sigui.

La poesia ÉS allò que la gent vol que SIGUI.

La poesia és literatura de lletrats, ciència del sentiment, poema del poeta...

La poesia és abstracta o concreta, simbòlica o figurativa, surrealista o realista, romàntica o pràctica, filosofal o impetuosa, transcendent o intranscendent, vital o trivial, senzilla o complexa, llarga o curta, ample o estreta, rítmica o arítmica, rimada o sense rimar, prosòdica o poètica, musical o silenciosa, simètrica o asimètrica...

La poesia és, va ser i serà.

La poesia és ART en majúscules, derivada de sentiments, de records, de flaixos, d'imatges, de vivències, de conceptes intel·lectuals, d'abstraccions, de concrecions, de pensaments, d'esperits fantasmagòrics, de realitats, de fantasies, de sensacions, de percepcions, d'il·lusions, d'enumeracions com aquesta.

La poesia la fan ànimes creatives, ànimes caritatives, ànimes opulentes, ànimes humanes, pobres, rics, persones amb ingressos mitjans, pagesos i pageses, urbanites, yuppies, joves i jovenetes, avis i àvies, madurs i verds, gent de poble i gent de ciutat, gent extrangera, gent de casa, gent de primera, gent de segona i gent de tercera...

La poesia és UNIVERSAL.

La poesia és un DRET.

La poesia és DIVERSIÓ.

La poesia és CREACIÓ.

La poesia és EXPERIÈNCIA.

La poesia és HISTÒRICA.

La poesia és una forma de LITERATURA.

La poesia és, va ser i serà.

La poesia es pot narrar, explicar, recitar, dir, recordar, manifestar, visualitzar, sentir, tocar, oir, fruir, gaudir, avorrir, pensar, odiar, estimar, oblidar, repensar, escriure, llegir, imprimir, reciclar, emparaular, revelar, afirmar, negar, tatxar, criticar, desprestigiar, prestigiar, desfer, refer, esborrar, recuperar, veure, imitar, plagiar, estructurar, reestructurar, resumir, allargar, escurçar, revifar, reconduir, reemplaçar, recollir, rumiar...

La poesia és VERB.

La poesia és acció, contemplació, reacció, causa i efecte, A i B, correcta o incorrecta, creativa i constructiva, cultural i social, fantàstica o terrorífica, humorística o pèssima, bona o dolenta, opinable, diferent o indiferent, innòcua o sentimental, captivadora o pesada, possible o impossible.... "Tot depèn del vidre amb què miris a través" deia el poeta.

La poesia és moltes coses que no dic aquí.

La poesia és tot allò que ens agrada poetitzar.

La poesia és saviesa popular del PASSAT.

La poesia és PRESENT en nosaltres.

La poesia és creativa, és un FUTUR.

La poesia és, va ser i serà.

La poesia crea, va crear i crearà.

La poesia neix, va néixer i naixerà amb la humanitat.

La poesia és d'avui, és antiga i és per demà.

_____________________________________________
Així que si és per demà... ja seguiré un altre moment.

llamp!

El meu nou leitmotiv: Centellejant!




Comentaris

  • Desprès [Ofensiu]
    Nonna_Carme | 17-05-2010 | Valoració: 10

    de tot el que dius de la poesia tan sols puc afegir:Chapeau ,poeta!
    Una abraçada, POETA!!!

  • No m'has deixat...[Ofensiu]
    brins | 17-05-2010 | Valoració: 10

    cap adjectiu per poder afegir a la teva descripció de la poesia, és per això que tan sols puc dir-te: POESIA ETS TU, LLAMP.

    Una poesia il.lusionada, frenètica, entusiasmada, genuïna, afectiva, vertiginosa...

    Una poesia que neix a l'esperit.

    Una càlida abraçada, poeta!

    Pilar




  • Romanços![Ofensiu]
    Persona | 13-05-2010

    Si senyor!!!! que la tempesta no amaini mai!...tret de quan faci sol, i encara.

    Diu un vell poema Sufí, que tres papallones volaren vers una espelma.

    La primera s'aturà i digué:
    He vist l'amor.
    La segona s'acostà fins que es cremà la pota.
    - He sentit la flama de l'amor. Digué
    La tercera, va volar al centre de la flama.

    Conegué l'amor!!!!

    s'ha d'estar viu i conscient com la poesia que tan be, vius i fas.

    El demés són romanços....

    Per moltes primaveres poeta! ( per totes)

    amb hivern i tot...llamps i trons!

  • et segueixo llegint[Ofensiu]
    joandemataro | 13-05-2010 | Valoració: 10

    gràcies llamp per la teva aportació a la meva tempesta...jo també et vaig llegint....la poesia és com bé dius moltes coses...per a mi en aquests moments és una motivació, una il.lusioó o un mitjà per comunicar-me amb tu i amb moltes altres persones...és una alegria..
    en fi força llamps,que ja ha arribat la primavera!!!
    una abraçada
    joan

Valoració mitja: 10