Tan sols cal esdevindre...

Un relat de: llamp!



Tan sols cal esdevindre...


I. Temps I

Tan sols cal esdevindre per evolucionar, i, després morir sense deixar recels
En un eixam de voluntats somicades en consonància amb el moment supí.

És senzill com deixar-se endur per les circumstàncies quan elles prenen el timó
I no hi ha oposició que freni l'impuls vitalici permanent de l'erosió.

Eurdit, perquè no veus la palla en el teu ull enlloc de la biga en l'aliè?
Tan sols volia inquirir a l'oracle dels sentiments dolguts sobre la pèrdua.

Tan sols cal esdevindre per saber, i, si s'escau comprendre allò ordinari
Que recull tot dubte imbricat en un esparvell de decisions amanyagades.

És per mi un desfici d'energia sotmetre'm al teu judici invariable
I al sorteig inefable dels números irracionals que em té circumscrit aquí.

I, no obstant la meva obtusitat, se'm remou l'estómac de papallones indigestes
I em sento protegit per algun estol immiscit en l'ànima conjuntural.

Tan sols cal esdevindre per viure una vida plena, i, traspassar la paret de l'oblit
Per adonar-se que sense avançar, inequívocament retrocedim cap a altres temps.

És quan romanc eixerit que veig un posat iridiscent en la vostra àurea definida
Que em trasllada a un món imaginari de benaurances i mots que flueixen aclaparadors.

Aclaparar el sentit i la lògica no té cap més conseqüència que l'imperi de la raó,
Aquella que ens fa indistints i ens té assetjats en el bon judici prejudiciós.

Tan sols cal esdevindre per copsar la veritat del passat, i, traçar les parets mestres
Quan veig que es desmunta, peça a peça, l'organigrama desgranat en llenguatges algorítmics.

És l'hora de manifestar la sobrietat, inclusiva, amb l'arbitrarietat que ens ha tocat viure,
I adoptar com si fos nostra, de sempre, la manifesta intenció d'acollir l'amistat volguda.

No sóc qui per negar la paritat de gènere que s'esdevé transexual, si així es vol.
Però, tan si es vol, com si no es vol, puc cuinar per tu una col amb patates per dinar.

Tan sols cal esdevindre per sentir-se un pensament infreqüent, i, sense dilació esfumar-se
De la vida, i dels aqueferats que omplen el dia pintant mandales en un psiquiàtric.

II. Temps II

Tan sols cal esdevindre per menar els designis assolellats de l'astre que cerca objectes per projectar-se.

Tan sols cal esdevindre per guiar-te cap a la consecució dels objectius que et realitzaran.

Tan sols cal esdevindre per focalitzar els esforços en sentir-te ple d'energia i vitalitat.

Tan sols cal esdevindre per envoltar-te amb una abraçada desfermada de sentiments alegres.

Tan sols cal esdevindre per caure i fer-te mal, recuperar-te i recaure, per tornar-te a aixecar.

Tan sols cal esdevindre per mostrar la capacitat de resiliència d'alguns metalls molt psicològics.

Tan sols cal esdevindre per sentir-se útil en un país amb molt poques ganes d'entrar en guerra.

Tan sols cal esdevindre per preguntar-se perquè la gent indòmita és vista amb un prisma polièdric.

Tan sols cal esdevindre per reciclar aquella nostàlgia encallada en algún racó de la memòria sel·lectiva.

Tan sols cal esdevindre per ser un ésser translúcid i fer front a la opacitat del teixit empresarial.

Tan sols cal esdevindre per adonar-se que la creativitat s'esgota, i cal donar pas al descans.

Tan sols cal esdevindre perquè marceixi el sentiment de la teva presència desitjada.

Tan sols cal esdevindre per ser jo nomenat per tu un ésser present en el pensament.

Tan sols cal esdevindre per afirmar-te bellesa exclusiva de la raresa humana.

Tan sols cal esdevindre per fondre'm en igualtat amb l'amor que desitjo.

Tan sols cal esdevindre per dissipar tota ombra de dubte.

Tan sols cal esdevindre perquè fluctuï algun bri de tu.

Tan sols cal esdevindre per veure't fotografiada.

Tan sols cal esdevindre... i deixar de fer-ho.

-----------------------------------------
llampus!
-----------------------------------------

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer