DIA DE LA DONA, REFLEXIONS

Un relat de: montserrat vilaró berenguer
Bon dia a tots. No soc princesa, fada ni bruixa, no sóc esser màgic. Sóc dona com la terra, la mar. Elles ens donen fruits i la dona com elles, podem donar vida, nous éssers humans,rèpliques d'essers racionals nous.
Orgullosa de ser dona, filla de dona, neta i rebesnéta de dones que penso no eren tan lliures com ara hauríem de ser. i mereixem.
En el món manat per mascles, sovintejaven i sovintegen encara els menyspreus envers les seves iguals, perquè també són fills de dona, nets i rebesnéts de dona.
El món és compost d´éssers pensants de dos sexes , únic cor ,únic cervell, única anima si voleu ..
Som tots fills de la terra, tots som un bocí d´estel.
És això el que vull reivindicar aquesta igualtat.

Comentaris

  • El món és vida.[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 20-07-2019 | Valoració: 10

    Aquest no t'ho havia llegit, quina llàstima! Però hui sí.
    Em semble un gran relat on et consideres dona i ets vinguda d'altres dones que t'han fet vida, gràcies als teus avis i besavis i etc. etc.
    La vida sense les dones què seria sense ells... doncs no exitirien en el món.
    Realment molt reflexiu i amb molt veritat, a pesar que ho has catalogat com a "assaig" és un relat molt actiu.
    Una abraçada...
    Perla de vellut

  • Reflexió.[Ofensiu]
    Nil de Castell-Ruf | 10-03-2019 | Valoració: 10

    Quan l'ànima abandona el cos, aquesta ja no te identitat de gènere. Encara que si durant moltes reencarnacions ha triat exercir el mateix rol , pot ser que aquesta ànima estigui influenciada per aquesta. Jo crec que el feminisme ha de lluitar per el reconeixement i respecte de la dona en tots els àmbits de la via diària, però no pas per igualar-se a l'home com una grotesca còpia. Perquè hi ha feministes que no tenen en compte la psicologia i sensibilitat de llur naturalesa femenina i tampoc alguns detestables patrons masculins que volen imitar. Al cap i a la fi també les lleis, la majoria fetes per homes i ancorades en el passat, tampoc son propicies per a cap d'ambdós sexes. Aquesta lluita femenina és necessari per abolir aquesta esclavitud a la qual estan sotmeses la majoria de dones del planeta. Perquè les europees estadísticament representen molt poc en el conjunt del món. Però aquesta lluita no esdevindrà efectiva fins que s'aboleixin les guerres i religions que són els causants de tots els mals sobre la superfície de la terra.

  • Terra[Ofensiu]
    SrGarcia | 10-03-2019

    "Som tots fills de la terra", abans es deia que érem fills de Déu i les coses anaven com anaven.
    No sé si la terra ho apanyarà això, ho veig difícil, sense altres mètodes.

l´Autor

Foto de perfil de montserrat vilaró berenguer

montserrat vilaró berenguer

464 Relats

1635 Comentaris

325198 Lectures

Valoració de l'autor: 9.89

Biografia:
Tota la meva vida he sigut lletraferida. M'agrada molt escriure, perquè
a dins meu està ple d'històries i tinc com una necessitat d´explicar-les
Per mi és un plaer compartir somnis i pensaments amb qui tingui la paciència de llegir i procurar entendre els meus humils escrits ,fets amb tot el meu cor. Moltes gràcies per la vostra gentilesa.