DAIXONSES i DALLONSES

Un relat de: kefas

El senyor mestre va agafar el guix i, amb lletres ben grans, va escriure a la pissarra dues paraules: DAIXONSES i DALLONSES

"A veure, Miquel", va cridar, "què em pots dir del que he escrit a la pissarra?". En Miquel va fer un bot, sobresaltat. Estava amb el cap cot, pensant en la baldufa que havia deixat al Caco i ara se'n penedia. El Caco era un esmolet desendreçat i ves a saber quan li tornaria, si és que la tornava! Es va rascar el cap. Era un gest que sempre feia quan havia de pensar. La seva mare deia que era perquè el cap era una eina que feia servir poc i tenia la necessitat de comprovar que era al seu lloc abans de fer-la servir.

Va sentir un dolor intens a la galta esquerra i el cap se li va girar. "Aaaai!", va cridar, mentre al seu darrera bramava la veu enutjada del mestre, "Miquel, desperta i contesta!" "Daaallonses, mmm, daixonses, mmm, vull dir", es va enfarfollar per guanyar temps mentre aixecava la vista cap a la pissarra. Va quedar glaçat en veure les dues paraules escrites. Com podia ser que el que acabava de dir estigués escrit a la pissarra? Sabia que no podia parar i va continuar "I és que, mmm, ho dic i .... no sé que dir" Va posar les orelles a escoltar sense atrevir-se a girar la cara. Sabia que tenia el senyor mestre al darrera i la pregunta li ho confirmà "Res més?" Va moure el cap de dreta a esquerra i d'esquerra a dreta diverses vegades. "Molt bé, Miquel! . Efectivament, aquestes són dues paraules que fem servir en lloc de les que hauríem de fer servir i no recordem o no sabem quines son" Va sentir com caminava i tornava a la pissarra. "I un altre dia estigues més atent!"

De vegades, al casal, m’ho comenta. Encara no entén com és que el dia en que es veia sense cap va rebre l’única felicitació del senyor mestre.

Comentaris

  • Molt ben trobat[Ofensiu]
    Joan Colom | 05-08-2021

    De vegades passa, això d'arribar a una entesa a partir d'un malentès.

  • Montseblanc | 04-08-2021

    Daixonses, kefas,
    quins dallonses! parlant
    daixò i dallò...

  • M'ha encantat [Ofensiu]
    Iona | 21-05-2021

    Vaig llegint el relat i el vaig veient en fotogrames.

  • Prou bé | 18-05-2021 | Valoració: 9

    Sí. Moltes vegades no podem entendre el perquè de tot plegat. M'ha agradat molt. Quanta imaginació? O records?

  • Dallonses... [Ofensiu]
    Homo insciens | 16-05-2021

    ...Vull dir, que saps com explicar les anècdotes! Molt divertit!

  • MOLT ENGINYÓS [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 16-05-2021 | Valoració: 10


    Amb un to humorístic, aquest relat és molt interessant a l'hora de saber que és DAIXONSES i DALLONSES. En Miquel ho sabrà tota la vida i no se n'oblidarà mai.
    Jo de tu l'haguera posat també com a d'HUMOR.
    És que no existeixen aqueixes paraules. Ja ja ja...
    Salutacions

  • es què...[Ofensiu]
    Atlantis | 15-05-2021

    dallonses..., no sé massa que dir...

    M'ha agradat la recuperació d'aquestes paraules que crec que no s'usen gaire.

  • Delicat.[Ofensiu]
    SrGarcia | 15-05-2021

    Un humor molt delicat. Ja es veu que el pobre Miquel haurà de recordar tota la vida l'únic i inesperat elogi que va rebre a la seva vida acadèmica.