BASTET

Un relat de: kefas

Estirada al costat de la llar, la combinació del rítmic espetec dels quatre branquillons que encara cremen i l'escalforeta, l'endormisquen. L'estat letàrgic invoca el somni de les velles històries dels seus pares, de quan, als peus del faraó, era Bastet, una deessa venerada. Malgrat la calma i el benestar del moment, està intranquil·la. La vella Enmengarda ha mort, ahir, quan estava al bosc recollint herbes. Va caure a terra, de cop, i quan ella li llepava la cara per retornar-la, varen aparèixer en Custodi i el seu fill. En veure'ls va sortir corrents i, mentre fugia, va tenir temps de sentir els crits d'en Custodi, "agafeu-lo, la bruixota s'ha reencarnat en el gat"

No hi pot fer res per redreçar el destí. I li sap greu perquè no és just que el preu a pagar per una superstició covada per la ignorància sigui una mort espantosa. Però ella està preparada, coneixedora de l'inframon, sap què cal fer en cada instant. Se senten els crits prop de la tanca. En fi, el destí és el destí, pensa. S'aixeca d'un bot i es dirigeix a la porta mentre el seu cos creix i es transforma en un ésser enorme, cobert amb un mantell flamejant. Obre la porta i surt esperitada. El crit de terror dels volguts executors dura l'instant en què llur cap tarda a separar-se del cos. Torna a la seva forma felina i, amb pas ferm, passa per davant dels ulls esbatanats, cap a la cabanya. Demà tornarà la filla de l'Enmengarda, la cremaran i l'eternitat tornarà a la seva monotonia habitual.

Comentaris

  • REENCARNACIÓ MAQUIAVÈLICA[Ofensiu]
    Laila | 20-11-2022

    M'encanta com mous els fils de la història, que es remunta a l'antic Egipte passant `per l'edat mitjana. Els rumors dels perills dels gats negres queden confirmats en aquest cas.
    Com sempre, original i inquietant.
    Fins aviat,
    Laila

  • Ben lluny[Ofensiu]
    E. VILADOMS | 16-11-2022

    Bufa, has anat ben lluny! En deus i mites, vull dir.
    Gràcies pels teus comentaris al meu Sense lluna.

  • Barreja[Ofensiu]
    Montseblanc | 14-11-2022

    M'agrada la barreja de realitat i fantasia, de quotidianitat i déus faraònics. Han fet molt mal les supersticions barrejades amb la ignorància.

  • Com...[Ofensiu]
    Prou bé | 07-11-2022

    ... els éssers que descrius i la història que expliques, la teva estada a "l'espai sideral" t'hafet més creatiu encara com a relataire.
    Una història genial!
    Sort
    Amb total cordialitat

  • Deessa venerada...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 06-11-2022 | Valoració: 10

    Molt interessant tota la trama.
    Realment em sorprens amb aquesta trama tan bona i original.
    Ets un crac.
    Cada vegada més bona l'acció. Ja em diràs coses, quan tingues temps i les gràcies també.
    Cordialment.
    Perla de vellut.

  • Fantàstic[Ofensiu]
    Homo insciens | 06-11-2022

    Fantàstic relat, kefas!

  • de bruixes i gats[Ofensiu]
    Atlantis | 06-11-2022

    De bruixes i gats, de supersticions. Tenint com a escenari L'Egipci dels faraons i com a protagonista una deessa, rememores aquesta història. M'agraden els relats basats en fets històrics o de llegenda, ja que jo no en soc pas capaç. Ben escrit.

  • Fantàstic [Ofensiu]
    llpages | 06-11-2022 | Valoració: 10

    Fantàstic en tots els sentits, tant en el gènere literari com en l'habilitat en el desenvolupament de la idea. Notes de terror sobre fets sobrenaturals que, temps ha, eren creences ben arrelades en el poble: bruixes i gats negres. Agraït per aquesta estona en què l'alè queda suspès.

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Gràcies per participar.

    Comissió XIII Concurs ARC de microrelats