APÒSTOL

Un relat de: Janes XVII
Des dels ulls d’un marrec, i d’un adult també, l’aspecte d’aquella dona feia molt de respecte. Al mercat tothom la coneixia prou bé, ella era la mestressa, la patrona de tot mentre el seu home, escarransit i poca pena, només regentava un tamboret reservat a la barra de marbre de la taberna. Ella amb la seva cridòria oferia herbes remeieres de tota mena i d’altres substàncies, en paperines, que encabia sota la faldilla estampada de grisos i descolorida que vestia fins als peus. El misticisme de la seva ètnia viatjava amb l’empremta d’unes faccions rugoses, no tant per l’edat com per les durícies de la vida. La cabellera negra atzabeja del gruix d’una crinera arreplegada en un monyo es fusionava amb el mateix to de la brusa, cordada fins al coll, i la rebeca i la severitat de la imatge es transfigurava en dolçor quan brindava l’art de la quiromància a les mans pagadores. Jo només era un dels vailets de l’escola del carrer, orfe sense records i rapinyaire quan calia, que era sempre. No sabia fer res més. Les nits de fred humit a la recerca d’un paller amb un mos a la panxa, o no i les altres a l’empara de la lluna. Els banys de riu només amb la bonança o quan algú m’hi llençava per una malifeta després d’escaldar-me amb unes fuetades. Jo veia a la dona, malgrat la por irreverent que em provocava, com un àngel protector del seu ramat i em vaig disfressar de poruga intrepidesa o bé per pispar-li unes monedes o bé per vendre-l’hi la meva pena. Només apropar-me i sense ni tant sols mirar-me, em va engrapar el canell amb la força d’un homenot empipat i amb un to afable, que no li esqueia per les circumstàncies, em va demanar d’endevinar quantes monedes hi tenia a l’altre puny tancat. Acoquinat i confós per dins em va costar entendre-ho i amb la veu tremolosa li vaig quequejar el número tretze que jo duia tatuat al braç sota la màniga. Me l’havien gravat al reformatori temps enrere. Ella, amb un somriure, em va donar les tretze monedes i em va desitjar bona sort pel meu nom.

Comentaris

  • Enhorabona....[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 01-06-2023

    per aquest bon relat i ser finalista en el concurs.

    Cordialment.

    Rosa.

  • Enhorabona[Ofensiu]

    Benvolgut/Benvolguda participant:

    Enhorabona! El teu relat ha estat seleccionat pel jurat d’autors i d'autores de l'Associació de Relataires en Català, com a finalista del XIII Concurs ARC de Microrelats «La sort» i per formar part del volum recopilatori amb totes les obres finalistes.

    En aquesta ocasió no cal que ens enviïs l'autorització, ja la tenim d'un relat finalista anterior

    Cordialment,

    Comissió XIII Concurs ARC de microrelats



  • Apòstol [Ofensiu]
    Prou bé | 14-05-2023

    Un relat que no puc dir res més que magnífic en el que expliques i especialment en com ho fas. Gràcies
    Sort
    Amb total cordialitat

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Recorda, ja no el pots esborrar!
    Qualsevol dubte contacta amb nosaltres en el nostre correu:
    concursos.arc@gmail.com

    Gràcies per participar.


    Comissió XIII Concurs ARC de microrelats