Amunt i ben lluny

Un relat de: Magda Garcia

Sortí de casa per distreure’s ara que el silenci regnant l’aclaparava.

Caminà fins arribar dalt d’aquell pujol.

Es relaxà i s’assegué.

Tot descansant i badant, mirà cap al cel.

Quina meravella, pensà!

Seguí amb la mirada aquell núvol allargat amb textura de cotó fluix.

Mantingué la mirada fixa, fixa, fixa, per no perdre’l de vista i no confondre’l amb d’altres.

I el veié anar canviant de forma i de color, impulsat per una ràfega de vent espectacular que l’empenyia rere seu.

Es movia amb una rapidesa que el deixà bocabadat fins esdevenir un puntet llunyà i quasi imperceptible que es perdé en l’horitzó.

Ell sol, mirant aquell cel blau, rosa, gris, se sentí en una mena d’estat indescriptible.

Únic.

D’aquells que et fan sentir viu i agraït a la vida.

Aquella transformació el fascinà.

I des d’aleshores procurava, quan podia i quan se sentia un pèl melangiós, tornar a aquell indret per admirar el cel i centrar la seva mirada amunt i ben lluny.

Aprofitava el paisatge estel•lar que se li obria en alçar la mirada.

Cercant més núvols que li recordaven als seus fills.

S’havien emancipat, volat i deixat el niu buit.

El reconfortà constatar que les transformacions son pròpies de la natura i que tant el “seus” núvols, com els “seus” fills, no el necessitaven per anar fent via ara que la immensitat de la vida els havia endut a indrets llunyans.

Comentaris

l´Autor

Foto de perfil de Magda  Garcia

Magda Garcia

147 Relats

487 Comentaris

38627 Lectures

Valoració de l'autor: 9.57

Biografia:
Vaig néixer i visc actualment a Rubí (Vallès Occidental). Treballo a l'administració pública catalana. He residit a França (Paris, Toulouse) i al Canadà (Vancouver, Montréal). M'agrada escriure per transmetre sensacions creant personatges que mereixen volar per sí mateixos.

He guanyat el primer premi de microrelats de Sant Jordi del Districte Administratiu de la Generalitat de Catalunya dos anys consecutius (abril 2023 i 2024) per votació popular del personal de l'administració.

També he obtingut el 1er Premi de Narrativa del Patronat de l'Ermita dels Sants Metges Sant Damià i Sant Cosme de Sarral (Conca de Barberà) dos anys consecutius (2022 i 2023).

Tinc un parell de contes publicats en llibres digitals a l'Argentina, un relat penjat al blog guimera.info i he estat finalista de diferents concursos.