AMOR PLATONIC

Un relat de: montserrat vilaró berenguer
El Benet era tan inabastable com les bombolles que de petita amb una cullera pretenia pescar de l'arròs de la mare.
Del dia que em vaig casar amb en Miquel, per mi sols va ser l'amor platònic,que enalteixen els clàssics.
Avui al cementiri he vist el taüt envoltat de parents, amics ,cap llàgrima s'ha escapat dels meus ulls, però el meu cor estava trencat en mil bocins. Part de mi avui s´ha enterrat en el petit nínxol.
Fa més de deu anys que li vaig dir Adéu , els anys que he passat amb en Miquel i he criat la meva filla.
Ell va ser de llavors un veí més del poble, sols ell i jo sabíem el que havíem set l´ un per l'altre. No era sexe, era amor, però hi havia la Marsala, la seva dona i els seus dos fills.
Ahir un accident s´el va emportar lluny.
En Miquel m´ho va dir, em va explicar la desgràcia. Alguna cosa devia endevinar en veure la meva cara, perquè molt seriós em va dir:
- Era ell, el que estimaves, per això el dia abans del casament em vas dir ho deixéssim estar. I jo amb el meu amor et vaig convèncer que no hi havia marxa enrere, pel meu amor digues la veritat Berta!!
- Jo vaig contestar que si, però que mai havia sigut infidel a ell.
- Això també ho sé, em va dir, però ,mai m'has pogut estimar, va dir amb veu trista . --Sols et vas casar amb mi, perquè ell ja ho estava oi?
- Si, li vaig dir , llavors sí que les llàgrimes es vessaven per les meves galtes.
Ell no va dir res, em va mirar amb tristesa o potser era ràbia i va marxar donant un cop de porta.
La meva mare que sabia tota la història, m'ha acompanyat a l'enterrament. En Miquel poques paraules ens hem dit des d'ahir.
Avui al vespre ha marxat al bar i ha tornat molt tard.
Ha entrat al nostre dormitori i m'ha dit una paraula que mai m'havia dit ningú – _BAGASSA!!!. i ho ha dit fort i amb rancor.
-Per això en el nostre festeig mai vas voler fer l'amor, ja el feies amb ell , no és així.?
Jo no he contestat ,però la meva mirada li ha dit.
Les meves llàgrimes i sanglots ho omplien tot .

Comentaris

  • Engany[Ofensiu]
    Nil de Castell-Ruf | 04-03-2018 | Valoració: 10

    Jo crec que la infidelitat del cor és pitjor que la del cos. Perquè hom pot tenir, per necessitat, la fantasia de desitjar tastar molts cossos i si es fa amb discreció tot pot rutllar bé. Ara bé, fingir que estimes algú és fer-li perdre el temps. De totes maneres, hi ha homes que fan el salt i en cavi no ho tolerarien si ho fes la seva dona. Jo, personalment crec que si un vol fer el que li doni la gana, val més que no tingui parella. Aquest escrit teu és cinematogràfic, enganxa...

  • Veritats[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 23-02-2018 | Valoració: 10

    Escrius veritats com a punys. Amors amagats, clandestins, secrets no confessats que tard o d'hora es confessen. Històries de proximitat tan properes com escoltar-les al metro. Una forta abraçada, Montserrat.

    Aleix

  • cruesa[Ofensiu]
    Endevina'm | 22-02-2018

    Un relat cru que de ben segur l'ha viscut molta més gent que no ens pensem., malgrat que no puc confirmar-ho personalment, ;-) no en tinc dades.

    Veig que vas millorant, que poses més cura en els petits detalls de la sintaxi, i això m'alegra, perquè es nota.
    Malgrat que no sé, en aquest relat concret, si té molt a veure amb la temprança aquesta història, però bé, podria ser que sí, malgrat que la temprança parla de moderar els plaers sensuals, no reprimir-los i cercar una sortida alternativa, però clar, ell ja estava casat. En fi, que potser m'equivoco.

    No oblido que et vaig prometre ajudar-te, però estic una mica liat amb un aniversari i faig curt de temps, però ho farem.

    Felicitats pel relat, i pel progrés, que modestament, crec que vas fent, però el camí és llarg!!!!

    Bona feina!

    Ferran

  • Molt veritable[Ofensiu]
    Karin | 17-02-2018 | Valoració: 10

    Vull dir que a voltes abans més que ara passaven aquestes coses. Es un relat colpidor i hom pot pensar el que vulgui en el final

  • Emocionant[Ofensiu]
    SrGarcia | 16-02-2018

    Una història emocionant; una realitat crua i difícil de suportar.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de montserrat vilaró berenguer

montserrat vilaró berenguer

464 Relats

1635 Comentaris

323030 Lectures

Valoració de l'autor: 9.89

Biografia:
Tota la meva vida he sigut lletraferida. M'agrada molt escriure, perquè
a dins meu està ple d'històries i tinc com una necessitat d´explicar-les
Per mi és un plaer compartir somnis i pensaments amb qui tingui la paciència de llegir i procurar entendre els meus humils escrits ,fets amb tot el meu cor. Moltes gràcies per la vostra gentilesa.