A QUÈ JUGUEM !!??

Un relat de: Rosa Gubau
A QUÈ JUGUEM !!??


Comença la partida, els jugadors al voltant d’una taula folrada escrupolosament d’un tapís verd .Cadascun un tac a les mans amb la punta ben polida de guix per afinar els seus encerts.
Expectació garantida amb els seus aspirants. Dos equips d'elit, governants i oposició. El més hàbil i suspicaç, si aprofita bé el seu torn, esdevindrà l'indiscutible guanyador.
De sobte apareix del no-res un intrús no desitjat i sospitós, s'apodera del tac més preuat i amb quatre tocs totes les boles al forat.
Comentaris esgarrifosos, protestes, denuncies, reivindicacions...
El suposat victoriós encegat per l’egocentrisme desmesurati i amb una malastissa fam de poder, desencadena una guerra aferrissada sense raó que ningú pot aturar, auto proclamant-se l’amo i senyor de tot, destruint i acaparant sense cap mena de mirament tot el que els ciutadans han construït amb sacrifici i il•lusió durant un munt d’anys.
En un cop de ploma desapareix el benestar, la llibertat i el sentit de la vida de tots els éssers vius de la nostra generosa i valuosa terra, tacada de sang i amargor.
Submissió forçada, boques silenciades, ulls tapats ,acarnissats i aterrats pel desconsol i el dolor, la indignació i la por ressorgeixen com a protagonistes de pobles i ciutats on la història una vegada més ens recorda des de temps immemorables la seva brutal persecució.
La societat capgirada i indefensa com a majúscula perdedora aferrada a l’esperança i la fe com l’únic suport a les seves mans.
Mal anomenats polítics, amb sang freda, exaltadors, instigadors de guerres, cruels, mentiders i ignorants.
La vida és un dret, no un premi de consolació!, però certament dictadors malalts i malfactors arribarà el dia que la lliçó us sorprendrà, esclatarà a la vostra cara, i agenollats amb plors i clams i sense poder-ne escapar suplicareu el perdó i l’autocompassió de totes les vostres delirants i punyents accions.


Rosa Gubau





Comentaris

  • A fer l'animal...[Ofensiu]

    El teu relat és un fidedigne retrat de com és, com ha estat i com serà el món. Un món que no ha canviat gens d'ençà que els homes van començar a saber com fer foc. Canvien les formes, però no pas els fets. Juguem a fer l'animal! Peti qui peti...

  • I nosaltres, què fem?[Ofensiu]
    Prou bé | 26-07-2022

    Ho subscric tot: en la forma, en el fons i en el contingut!

    Amb total cordialitat

  • Criminals[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 24-07-2022 | Valoració: 10

    Com a periodista que he sigut, valoro molt i molt un relat com el teu. Un retrat actual i filosòfic del que, per desgràcia, ens envolta. Dictadors com els que descriu’s són criminals. I punt. Una forta abraçada
    Aleix

  • Gràcies[Ofensiu]
    Marina i punt | 24-07-2022

    Gràcies pel comentari al meu relat "Maresme lliure i tropical".
    Sempre surt més a compte veure les coses amb les ulleres del positivisme, encara que costi a vegades.

    Salutacions

  • Comentari[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 18-07-2022 | Valoració: 10

    Relat molt interessant. Enhorabona.
    Gràcies pel teu comentari al meu Relat, ASSOLIR.
    Cordialment.

  • Feu ús de la memòria![Ofensiu]
    llpages | 17-07-2022 | Valoració: 10

    El problema cabdal de la humanitat és doble. Per una banda, la història és repeteix: canvien els protagonistes, canvia l'escenari, però el resultat és el mateix, destrucció allà on es miri. Per una altra, la poca vàlua que tenen les vides humanes quan hi ha interessos econòmics més potents, generalment a les mans d'una plutocràcia. Que hi podem fer? Denunciar-ho, denunciar-ho ara i sempre, com s'ha fet en aquest text. Només amb una consciència col·lectiva contra la guerra evitarem desastres humanitaris com el que estem vivint. Bona feina, Rosa!

  • La fe de la societat. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 14-07-2022 | Valoració: 10

    El poder és el que dirigeix tot el que està al seu voltant. Sí, portes raó, ho has descrit amb una crítica que és la veritat del món.
    Enhorabona.
    Cordialment.

  • Titelles[Ofensiu]
    Marina i punt | 14-07-2022

    Abus de poder. Com titelles en mans d'uns quants. Desigualtat. Injusticia. El teu relat ens situa al món on vivim. Tots somiem un món millor.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Rosa Gubau

Rosa Gubau

72 Relats

1065 Comentaris

39487 Lectures

Valoració de l'autor: 9.92

Biografia:
Soc nascuda a Mataró l'any 1.957. Sempre he estat una persona amb moltes inquietuds, en l'àmbit laboral, esportiu i de creixement personal. El cuquet d'escriure el tinc des de fa molts anys, tot i que mai m'hi havia posat. Ara que disposo de més temps he decidit provar-ho. Espero sortir-me'n una mica, si més no, aprendré de tots vosaltres.