Un petit conte de dos teuladins

Un relat de: Clar de lluna

Hi havia una vegada...

...dos teuladins joves i entremaliats, en Piulet i en Tissot, que no es cansaven mai de jugar, saltironar i picotejar durant tot el dia.
Cada tarda acudien al parc. Al banc del llac, sempre hi seia l'avi Jaume que els portava engrunes de pa. Ells, contents, se li acostaven i menjaven. L'avi sempre els observava bocabadat. Quan els veia, un somriure il·luminava la seva cara i, fins i tot semblava que deixés d'arraulir-se del fred de l'hivern. Després de tant de temps de coneixença, en Piulet i en Tissot ja no eren tan esquerps i es deixaven amanyagar per l'avi, la qual cosa el feia molt feliç.

...

Avui, al parc ja no hi ha engrunes i ,davant el llac, tan sols i resta un banc buit i un bell record d'aquells dies.
Avui, en Piulet i en Tissot ja són grans i tenen una família cadascun, ja no tenen temps de jugar i fer entremaliadures, han de cuidar i alimentar els seus, però expliquen la història als més menuts amb l'esperança que un dia ells també trobin el seu avi i aquelles estones de goig en el parc...

...i catacric-catacrac, el conte s'ha acabat.


Relat presentat al repte 312: Un conte infantil

Comentaris

  • Sobre ARC i el Concurs ARC de Contes Infantils 2010[Ofensiu]


    Hola:

    Primer de tot, disculpa, si us plau, aquesta intromissió dins el teu espai de Comentaris a RC.

    Una companya relataire, col·laboradora de l'Associació de Relataires en Català, ens ha comentat que potser estaries interessat/ada en l'edició que hi ha en marxa del concurs de contes infantils per a socis d'ARC, obert a totes les edats. Si vols consultar les bases de la convocatòria, les trobaràs en el següent enllaç:


    Concurs ARC de Contes Infantils 2010

    Per a qualsevol consulta no dubtis a contactar amb l'Associació (associacio.relataires@gmail.com)

    Gràcies,

    ARC



  • Informació[Ofensiu]
    nuriagau | 07-07-2010

    Puc afegir aquest relat a *****41 LECTURES PERS ALS MÉS JOVES D'RC*****?
    Mira't la proposta del =====>REPTE CLÀSSIC CDXXIX (429): CONTES<=====. Potser t'interessa tornar a participar en un repte semblant.

  • per molts anys guapa![Ofensiu]
    atram | 11-01-2009 | Valoració: 10

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

  • Les teves nebodes estaran molt contentes[Ofensiu]
    NUMACA | 19-03-2008 | Valoració: 10

    quan els vinguis a explicar aquest conte. Els valors que poden aprendre al teu costat són meravellosos. T'estimem.

  • petits contes[Ofensiu]
    franz appa | 19-03-2008

    Els bons contes infantils tenen un corrent subterrani que arriba a l'ànima dels adults -potser l'ànima infantil que tots anem emmascarant per les càrregues adquirides-.
    La mínima anècdota del conte precisament parla d'això, d'aquest trànsit a l'edat adulta, aquest pas del temps que recobreix, com les pellofes de la ceba, la nostra essència més veritable. Bé, diuen que un és un infant mentre és capç de jugar. Escriure ens permet contactar amb aquesta ànima juganera...
    En l'altra banda del camí vital, ens retrates la figura de l'avi, un anunci, un esbós del veritable sentit del nostre pas de pardal per la vida. I aquesta tendresa que ja han ressaltat altres comentaristes, que em justifica aquestes frases de la teva bio: "Però per damunt de totes les coses, m'agrada estimar i sentir-me estimada incondicionalment.".
    Que ho tens tan clar, es transparenta en els teus escrits. ..Clar, com el clar de la lluna!
    Et retorno l'abraçada que llances al vol, a la teva bio...
    franz

  • Un conte molt tendre.[Ofensiu]
    Siset Devesa | 17-03-2008 | Valoració: 10

    M'ha agradat tant que me l'imprimeixo i l'explicaré als meus fills.
    Pel que t'he pogut llegir tens un gran estil i domines totes les temàtiques.
    Enhorabona ! Tornaré a llegir-te i moltes gràcies pel teu comentari d'aquest matí.
    Una abraçada.

  • Comentari de... [Ofensiu]
    rnbonet | 17-03-2008

    ....l'ogre/jutge:
    "La nostra "Clar de Lluna" tampoc va escollir cap nit il·luminada, amb fades joioses ni prínceps encantats. Ens contà la història suau de dos teuladinets, colpida de tendres clarors i humans projectes.
    Amb llenguatge encantador, ens va desgranar la vida i preferències dels dos pardalets".

  • La primera vegada que m'atrevia a fr un conte infantil[Ofensiu]
    deòmises | 17-03-2008

    El teu conte em va agradar molt, molt tendre i, encara que no va ser el guanyador, era un ferm candidat a endur-se el Repte.

    Felicitats i gràcies, d.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Clar de lluna

Clar de lluna

28 Relats

347 Comentaris

54974 Lectures

Valoració de l'autor: 9.89

Biografia:

Una pinzellada de mi

Crec que sempre m'ha agradat escriure petits retalls de la meva vida. Ja de xiqueta, quan començava a tenir ús de raó, escrivia allò que em passava per no oblidar-ho, per retenir-ho en el temps. Els amors i els desamors, els sentiments i les pors, l'amistat i la injustícia, ... han format part d'aquests escrits. Novel·les començades, reflexions interiors, naturalesa observada, ...

Escric allò que sento i allò que imagino, allò que veig i allò que no. És com una droga que tant m'omple d'energia com em buida. Però que sempre em recompensa.

El meu llenguatge és planer i directe, honest amb els meus valors i les meves creences.
M'agrada ser conformista, sense deixar de conformar-me. Lluitar per allò que val la pena. M'agrada créixer i aprendre. Observar. Ensopegar amb pedres per recuperar-me i continuar caminant.

M'agrada viure a pesar de les dificultats i gaudir de tots i cada un dels instants que em brinda la vida.

Però per damunt de totes les coses, m'agrada estimar i sentir-me estimada incondicionalment.

Una abraçada!

Comenteu el què us sembli, doncs estic aquí per aprendre, moltes gràcies per avançat!!!

El meu e-mail: clardelluna@hotmail.es