Sènior

Un relat de: Atlantis


S’havia prejubilat quan va fer seixanta anys. Estava content i ple de projectes. Tot allò que no havia pogut fer durant la seva vida. Havia tingut dues feines: una al matí i una altra a la tarda. Haver de passar una pensió per les seves filles el va obligar a pencar de valent
El seu nebot, esportista d’elit, el va convèncer de la importància de fer esport. A ell mai li havia agradat. De petit no jugava a futbol com els altres, s’entretenia buscant pedres, petxines, animalets o jugava amb ninotets de play mòbil o de lego i s’inventava històries.
Però potser ara havia arribat el moment de fe esport i posar-se en forma. Així que es va decidir. Va anar a Decatlon i es va comprar l’uniforme per córrer: vambes adequades, pantalons curts i una samarreta, fins i tot una cinta pel seu minso cabell.
El dia que va decidir començar a córrer, vestit com calia, va sortir de casa ben d’hora, després d’un esmorzar amb hidrats de qualitat perquè li donessin energia, l’hidratés i ric amb potassi i sodi, tal com li havia aconsellat el seu nebot.
Va anar fent passos cada vegada més ràpids per agafar velocitat. Bufava una mica i les cames li feien figa, i com que era malapte corria fent esses. Sense voler va xocar amb una senyora que anava amb el carro de la compra i li estirà la bossa que s’emportà mentre corria per no parar i perdre el ritme, que ara semblava que havia agafat.
Darrere seu va sentir que la senyora cridava: al lladre, al lladre!!...
Va acabar a comissaria. El seu nebot, una mica avergonyit, el va anar a rescatar

Comentaris

  • Inici tardà[Ofensiu]
    Laila | 29-12-2021

    Hola, atlantis,
    M'ha fet molta gràcia el final, quan per fi és decideix li surt ben car l'entrenament.
    El vocabulari i el to també els trobo molot adients, el relat és planer, curt, concís i entretingut.
    Una abraçada,
    Layla

  • Pobret[Ofensiu]
    Montseblanc | 21-12-2021

    Doncs encara sort que només ha acabat a comissaria, perquè jo ja el veia infartat o amb algun os trencat, que més d'un cas coneixem tots... M'has fet patir hahaha.

    Espero que tinguis unes bones festes en companyia de les persones que estimes. Són temps difícils, però encara som aquí i la vida és un regal. Una abraçada.

  • Un bon exercici[Ofensiu]
    Solsona Bot | 20-12-2021 | Valoració: 10

    Un relat ben divertit i ben escrit. És un clàssic fer esport quan un es jubila, tot i que no sempre és el més saludable. En el relat, el protagonista s'enduu una bossa i això té les seves conseqüències. En el món real, ens endúiem altres coses (rampes, mal d'ossos, lumbàlgia...).
    Jo deixaria un bon esmorzar per a després de l'exercici (com a compensació de l'esforç). Això sí que és fer un bon exercici! Ha, ha, ha.

  • Cames, ajudeu-me! [Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 20-12-2021 | Valoració: 10

    Sí, esclar, per ser lladre cal estar en bona forma i córrer molt. I el teu protagonista ha fet molt bé. Llàstima que l’hagin enxampat, però l’esport serveix per a tothom, fins i tot per als lladres. Una forta abraçada, de nou a Ribes de Freser i que passis un bon Nadal!
    Aleix

  • Divertit[Ofensiu]
    Neus Marín Cupull | 20-12-2021

    Un relat, divertit i ben travat.
    PD: Ja estem oficialment a les portes de Nadal, així doncs. Bon Nadal, Atlantis.
    Neus Marín

  • Bona vesprada, Atlantis.[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 16-12-2021


    Hola, Atlantis, gràcies per la teua visita i la teua opinió sobre el meu poema "Ja ve Nadal". És així, el meu poema expressa sentiments espirituals i en oposició està el món de Nadal, que tot consumisme total.
    Bon Nadal, Atlantis.

  • Ssituació fortuïta i lamentable![Ofensiu]
    Homo insciens | 05-12-2021

    Ostres, una cadena de successos, que deriva en una situació fortuïta i lamentable! M'imagino una d'aquelles circumstàncies en què no saps com hi has arribat, ni on ficar-te de la vergonya...  

  • Bona vesprada Atlantis [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 05-12-2021


    Gràcies, Atlantis, per la teua visita i la teua opinió sobre el meu poema "Quan estic callat". M'alegre que t'haja agradat.
    Salutacions.

  • Esport a la tercera edat[Ofensiu]
    Prou bé | 05-12-2021 | Valoració: 10

    N'hi ha molts que s'hi han posat en tenir temps per haver-se jubilat. I els va bé. Només cal vigilar que per on corres no hi hagi senyores amb bosses a la mà! M'ha agradat'
    Sort
    Amb total cordialitat

  • Humor[Ofensiu]
    kefas | 04-12-2021


    El personatge, ingenu i maldestre per l’edat, intenta comportar-se d’acord amb la moda i costums del seu temps. El desastre està servit. Un charlot que provoca un somriure còmplice.

  • Perillós[Ofensiu]
    Carles Linares | 03-12-2021

    Sempre he pensat que l'esport és perillós ;-)

  • Lladre involuntari.[Ofensiu]
    SrGarcia | 03-12-2021

    Quina història més curiosa. Això de ser lladre involuntari és tota una troballa; és clar que no podia perdre el ritme.
    De totes maneres, sempre queda el dubte sobre si era lladre voluntari o involuntari, això va per compte del lector.

  • Al llardre! [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 02-12-2021 | Valoració: 10


    Molt bé, aquella conseqüència, sense voler es va passar a lladre, Gràcies al nebot que el va rescatar del càrcer. Molt bo el toc d'humor.
    M'ha agradat com el planteges i aplegar a un extrem oposat al que va viure.
    Abraçades...

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Atlantis

Atlantis

163 Relats

1397 Comentaris

101943 Lectures

Valoració de l'autor: 9.92

Biografia:
From


M'agrada escriure, sobretot poesia , i compartir amb vosaltres els meus poemes.

El meu correu és fogirave@gmail.com