No et vull tot

Un relat de: jacobè

Fa molt temps que estem junts. Ens creuarem fins al final.
Tu de vegades marxes. De vegades jo.

Em vaig creure que t'havia deixat d'estimar.
Em vaig convèncer que ens estàvem equivocant.
S'havia acabat. Ara si. L'últim cop.
A la fi la llibertat. Per fi et podia insultar.

Però vull tornar a dormir amb la teva mà. Una altra vegada.
De tant en tant. Només de tant en tant.
Perquè no t'estimo tot, només en vull un tros.
M'agrada que em comparteixis. Jo també ho faig amb tu.
M'agrada i m'és igual. Perquè et vull, però no et vull tot.


Comentaris

  • jo també[Ofensiu]
    jaumesb | 17-01-2006 | Valoració: 10

    vaig començar estimant una mà, però vaig continuar i no me'n penedeixo

  • Compartir sense tallar les ales...[Ofensiu]
    angie | 09-01-2006

    de la llibertat.

    Un poema generós com l'amor real...

    M'ha encantat cançó.

    Intentant dur a la pràctica aquests versos tan savis...

    angie

  • El sentit de "compartir"[Ofensiu]
    brideshead | 09-01-2006

    quan parles de persones pot ser ambiguu, però jo crec que l'he entès perfectament en el teu poema. Ho expliques amb aquests versos:

    "M'agrada que em comparteixis. Jo també ho faig amb tu.
    M'agrada i m'és igual. Perquè et vull, però no et vull tot."

    Perquè entenc "compartir" com deixar que altres persones gaudeixin d'uns certs sentiments que no són els que a tu t'agraden d'algú. Tots tenim millors i pitjors parts, millors i pitjors maneres de fer, de ser, millors i pitjors sentiments. I tu ho deixes clar: no ho vols tot d'ell. Hi ha alguna cosa en ell que et faria insultar-lo.... i això no ho vols.

    Un poema. com sempre, fort en sentiments, rotund en la forma. Com sempre, un bocinet més de tu en forma de poema...

    Un petó, que tinguis molt bon any i que ens puguis seguir regalant poemes com aquest!

  • T'ha tocat la sort (13/16)[Ofensiu]
    EmmaThessaM | 31-12-2005

    Els sentiments humans són contradictoris. Si ja és prou complicat entendre'ns amb nosaltres mateixos, entendre's amb els altres és tota una odissea. La línia que separa l'odi de l'amor és molt fina, massa fina, massa com per ser percebuda pels nostres ulls acostumats a no veure més enllà de la punta del nostre nas.

    "No et vull tot". Frase ambigua que denota que vols però, al mateix temps, no vols. Les persones no són pastissos dels quals només en puguem agafar un tall, són ens complets amb coses bones i dolentes de les quals a vegades només veiem les coses dolentes; i a vegades només les bones.

    "Perquè et vull, però no et vull tot.". Com es menja això?

    El tema està ben trobat i el tòpic és enginyós però (opinió subjectiva totalment obviable) no l'he sentit tan pròxim com els altres escrits que t'he llegit fins ara. No sé com expressar-t'ho, és com si... Com si en lloc d'escriure el poema amb el cor, l'haguessis escrit únicament amb el cervell. No té la força dels teus altres poemes, no té l'empatia que caracteritza els teus relats. Una impressió que he tingut en llegir-lo... No en facis gaire cas ;-)

    EmmaThessaM

  • Let it be...[Ofensiu]
    Guspira | 02-10-2005

    El cor humà i el temps, a vegades creiem que realment em deixat d'estimar però el temps ens fa veure que no, que ho necessitem, si més no compartir algunes estones com dius al últim vers, que resumeix el poema, i que està molt ben aconseguit, m'ha agradat un munt:

    Perquè et vull, però no et vull tot.

    Et seguiré llegint!! Un petó!

    GuSPIRA

  • realisme[Ofensiu]
    llu6na6 | 23-09-2005 | Valoració: 10

    Gràcies pels teus comentaris tan generosos i comprensius.

    No et ocneixia, però ara sí. Només en vull un tros de tu..."

    El cor humà és molt ambiciós i sols la intel.ligent percepcióde la realitat et pot fer dir això: "només en vull un tros" És magnífic CANÇÓ ets un ser extraordianari!

    Me n'alegro MOLT d'hever-te conegut!!
    Mil petons i ... un tros de mi!

  • Certament la vida és això[Ofensiu]
    asurath | 19-09-2005 | Valoració: 10

    "Carpe diem", aprofita el moment. Pot ser tambè, a vegades, es "Let it be" (deixa-ho estar). És sempre difícil l´elecció.
    És un poema molt maco, per que, per mi, significa l´incertesa de la vida.

    Molt bonic.

    Asurath.

  • Dos en un.[Ofensiu]
    SenyorTu | 15-09-2005

    Et conec poc. Deu ser per això que en aquest relat no em sembles tu. (El tema, però, molt interessant). Al noi d'ulls tristos sí, he retrobat la Cançó que conec, encara que sigui poc. La que m'agrada molt.

Valoració mitja: 10