Nanos V

Un relat de: jacobè

Entre línies:
El mestre li digué que opinés sobre el text que havien de llegir entre línies. Es quedà en blanc.

Descremats:
Després de triomfar amb tota la gamma desnatats, descremaren la crema catalana.
L'onze de setembre se'ls cremà la fàbrica.

Estem perduts!
A l'excursió de l'institut, ell i ella es trobaren els cossos perdent-se entre els arbres. La tutora els va enxampar.

Quina barra!
Cansat que el traís la timidesa, la va vèncer amb la companya del seu millor amic.

Succedani... de cambrer:
-Bon dia, voldria un tallat amb sacarina, llarg de cafè amb la llet desnatada ben calenta.
-...
-Un cortao!

Estrangera a la Rambla:
Vaig demanar un entrepà i es van encuriosir per la meva parla. Els vaig haver de dir que era català.

Germanor:
Cada curs es proposava ser el millor de la classe, però per caritat hi renunciava en retrobar els companys.

Sortida del camp:
Salinger treu a la llum tota l'obra escrita durant aquests anys d'aïllament. A més, concedirà entrevistes.

Pere i Fina:
Els dos pseudònims s'enamoraren. Quan es presentaren els seus respectius propietaris, aquests es feren fonedissos: eren pare i filla.

Dona sola:
Desitjava que el seu cos li oferís el fill que il·lusionava concebre amb l'home que es van endur sense avisar.

Parpelles col·lectives insostenibles:
La limitació a 80 dobla les emissions de diòxid de carboni a causa dels esbufecs dels que s'adormen al volant.

A dieta:
El dia que el pare va deixar de comprar el tortell del diumenge, les sobretaules s'aflaquiren i s'agriren els somriures.

Abandó:
Des que va néixer, que volia morir. Amb l'arribada del nadó, es va reconciliar amb la mare dels ous.

Bellesa nipona:
S'occidentalitzà els ulls per ser model al país del sol naixent.
Perdut l'exotisme se li pongueren els somnis de l'oest.

Companya de pis:
El primer dia es va menjar el meu flam.
L'últim s'havia cruspit tots els meus amics de facultat.

Reconciliar-se:
Les veus li deien que havia d'acabar amb l'home que l'espiava dintre seu. En sortir del coma, es va perdonar.

Amagada al rebost:
El pot petit de dolça confitura fa l'ullet al nen que fica el dit al gran pot de xocolata indiscreta.

Per sempre:
S'alliberà de l'odi que sentia per aquella mala amiga el dia que descobrí el plaer de la ignorància.

Lligats al xat:
Quan finalment es van trobar es van decebre mútuament. Els dos només desitjaven arribar a casa per xatejar entre ells.

Manca de tacte:
Quan ho feien, amb més freqüència se sentia violada mentre, adolorida, recordava les carícies de les primeres vegades.

Prosa poètica:
La prosa va començar una bonica història d'amor. La poesia la finí amb un plor.

Comentaris

  • Gran capacitat [Ofensiu]
    Xantalam | 07-01-2009

    de síntesi, d'imaginar microhistòries en petits flaixos , sense perdre l'essència d'allò que més ens sorprèn, per posar de relleu els detalls que impacten.
    Això ha de ser una capacitat innata!

    Et felicito pels teus nanos, tots excel·lents!

    Una abraçada,

    Xantalam

  • Uns nanos de primera![Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 03-01-2009 | Valoració: 10

    Jo no n'he escrit mai, per això trobo tan difícil concentrar en poques paraules una idea, una situació, un esdeveniment. Tu ho fas perfectament.
    Bon any 9

  • Un plaer trobar el teu comentari[Ofensiu]
    desideri | 24-12-2008

    i saber que tu has estat la receptora de la meva humil nadala. Avui, que passo la nit de Nadal sol, aprofito per comentar la gent que m‘ha comentat i no he pogut retornar el comentari. Potser pel tema de la soledat, que sempre busca companyia...

    Gràcies de nou i Bon Nadal, R. V.